«ابتکار» ماجرای مهاجرت فرزند معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بررسی کرد حاشیه های اقامت فرزند انسیه خزعلی در کانادا

گروه اجتماعی- موضوع زندگی و تحصیل فرزند برخی مسئولان کشور در خارج از کشور همواره مورد مناقشه بوده است. هرچند معمولاً اصولگرایان نسبت به این مسئله اعتراض داشتند اما به نظر می‌رسد در میان هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا مسئولانی بوده‌اند که فرزندانشان در خارج از مرزهای ایران یا به تحصیل پرداخته یا زندگی کرده اند. هرچند که برخی مانند ساشا سبحانی کار به جای باریک کشیده شده و پدر از پسر اعلام برائت کرده است، اما در بسیاری موارد پدران و مادران نسبت به این مهاجرت توجیهاتی آورده‌اند.
حالا اما در جدیدترین مورد خروج فرزند انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در کشور کانادا به سر می‌برد که البته مادرش درباره این موضوع گفته است: پسرم خارج از کشور است، اما مهاجرت نکرده و به دنبال توسعه یک مجموعه «دانش بنیان» است.
اما این موضوع واکنش های فراوانی را نیز به دنبال داشت. نکته قابل توجه اظهارات چند روز پیش دبیر شورای اطلاع رسانی دولت بود.
صبح ما در این باره می نویسد: دبیر شورای اطلاع رسانی دولت اخیرا در اظهاراتی که بیشتر به یک شوآف تبلیغاتی شبیه است، گفته: «فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در کشوری خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس جمهور، دستور صادر شد؛ اگر فرزند رفت، پدر هم برود!»


عرفاتی همچنین با لحنی کنایه آمیز گفت: «گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد.»
به دنبال این اظهارات، بر اساس شواهد معلوم شد که فرزند انسیه خزعلی نیز راهی کشورهای اروپایی شده تا از فاصله ای نزدیک تر «غرب» را لعنت کند(!) خبری که از سوی مهدی خزعلی برادر معاون زنان رئیس جمهور هم تایید شد.
انسیه خزعلی اما در واکنش به حضور فرزند خود در خارج کشور، گفت: پسرم خارج از کشور است، اما مهاجرت نکرده و به دنبال توسعه یک مجموعه «دانش بنیان» است(!)
در همین رابطه باید دید که آیا مطابق گفته رئیسی، حالا که فرزند رفته، مادر هم (انسیه خزعلی) به دنبال او می رود یا دم خروس ادعاهای دروغ بیرون می زند؟
در دولت روحانی یا بدون حمایت روحانی؟
اما نکته جالب توجه این است که خبرگزاری برنا درباره این موضوع و در خبری نوشته است:« در روزهای اخیر اخباری در مورد حضور فرزند انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در یکی از کشورهای خارجی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که برخی از آن به‌عنوان مهاجرت فرزند انسیه خزعلی یاد کردند.
این شایعات، واکنش انسیه خزعلی را در پی داشت و وی گفت که فرزندش مهاجرت نکرده و برای پیگیری امورات مربوط به شرکت دانش‌بنیان خود به خارج سفر کرده است.
پیگیری‌های خبرنگار برنا نشان می‌دهد حمید رضازاده فرزند انسیه خزعلی که مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید و صادرات محصولات اینترنتی در ایران است، طی سال‌های گذشته و در زمان دولت حسن روحانی و در راستای پروژه توسعه و پشتیبانی از شرکت مذکور به کانادا سفر کرده است.
خبرنگار برنا کسب اطلاع کرد که شرکت حمید رضازاده که در ابتدای کار با ۵ نفر کار را شروع کرده بود، هم‌اکنون بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان نخبه را تحت حمایت قرار داده و از واحدهای برتر مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی است.
خبرنگار برنا مطلع شد که مشتری اصلی نرم‌افزارهای تولید این شرکت ایرانی، خارجی‌ها هستند که ۶۰ درصد آنها را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند و از آنجا که تحریم‌ها مانع فروش محصولات شرکت حمید رضازاده به مشتریان خارجی شده بود، وی برای حل این مسئله با هزینه شخصی و بدون استفاده از امکانات دولتی به خارج سفر کرده و این سفر نیز مهاجرت نبوده و وی در ماه‌های آینده به ایران باز می گردد.»
نکته قابل توجه در این متن تاکید بر خروج در زمان روحانی است اما نوشته شده که به هزینه شخصی رفته است که این تناقض وجود دارد که تاکید بر زمان روحانی رفتن یا به هزینه شخصی رفتن ربطی به آن دولت یا این دولت دارد؟ و آیا این مهاجرت در تناقض با آنچه که دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفته دارد یا نه؟