3 تیر و یک نشان

گروه ورزشی/   هفته ششم لیگ برتر فوتبال دیروز با برگزاری 7 مسابقه پیگیری شد که در یکی از مهم‌ترین آنها، استقلال و نساجی از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند. در این بازی، علاوه بر حضور بانوان هوادار استقلال، 100 هوادار خانم نساجی هم وارد ورزشگاه شدند و به تشویق تیم شهر خسته پرداختند. گفتنی است، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم تماشاگر ویژه این دیدار بود که از جایگاه تماشاگران زن بازدید کرد و در نیمه دوم هم بازی را از روی سکوها و کنار دیگر تماشاگران دید.
 ضمن اینکه در ابتدای بازی، بازیکنان دو تیم با اهدای گل به دومین کنگره ورزشکاران شهید ادای احترام کردند. ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت برای این دیدار از سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، محمد محبی، مهدی قایدی و پیمان بابایی در ترکیب اصلی استفاده کرد و تنها تغییرش نسبت به بازی با پیکان، استفاده از سلمانی به جای ابوالفضل جلالی در دفاع چپ بود. حمید مطهری سرمربی نساجی هم تیمش را با ترکیب علیرضا حقیقی، سیدعلیرضا ابراهیمی، امیرمهدی جانملکی، سعید بیگی، صابر حردانی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، مهرداد عبدی، علی شجاعی، رضا جعفری و کریم اسلامی به میدان فرستاد. استقلال که 300 دقیقه در 2 بازی رفت و برگشت فصل گذشته و بازی جام حذفی نتوانسته بود دروازه نساجی را باز کند و در 2 بازی قبلی‌اش در این فصل هم به گل نرسیده بود، این بازی را هجومی آغاز کرد. دقیقه ۳ بابایی در محوطه جریمه نساجی با صابر حردانی مدافع میهمان برخورد داشت که یاسر همرنگ داور مسابقه، به دلیل تمارض به او کارت زرد داد؛ موضوعی که اعتراض ساپینتو را هم در پی داشت و داور به سرمربی استقلال هم کارت زرد داد. البته نوید مظفری کارشناس داوری در مصاحبه‌ای تأکید کرد که در این صحنه خطا شد و باید به نفع استقلال پنالتی اعلام می‌شد. یک دقیقه بعد صابر حردانی قصد داشت توپ را از نزدیکی‌های محوطه نساجی دور کند که توپ بعد از برخورد با بازیکن استقلال به بابایی رسید و او بعد از جا گذاشتن حقیقی با وجود اینکه جانملکی روی خط دروازه حضور داشت، توپ را وارد دروازه نساجی کرد تا استقلال پس از 199 دقیقه به گل برسد و بابایی هم اولین گلش را برای آبی‌ها به ثمر رساند. پس از آن هم میزبان حملاتش را ادامه داد و دقیقه 10 قایدی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با جا گذاشتن یک بازیکن پاس کات بک را به شش قدم نساجی فرستاد ولی توپ او توسط مدافعان نساجی برگشت داده شد. پس از اینکه برای دقایقی بازی در میانه میدان دنبال شد، استقلال بازهم صاحب موقعیت‌هایی شد که از آنها بهره نبرد تا اینکه دقیقه 44 ارسال قایدی به تیر اول باعث برخورد توپ با دست شجاعی شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. کوین یامگا پشت توپ ایستاد و آن را خلاف جهت حقیقی وارد دروازه نساجی کرد تا آبی‌ها پیش از رفتن به رختکن، گل دوم را هم جشن بگیرند. 
استقلال نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و رضا میرزایی جایگزین بابایی شد. اتفاق مهم دقیقه 48 افتاد و جانملکی مدافع نساجی با دریافت کارت زرد دوم، اخراج شد تا سرخپوشان قائمشهری 10 نفره شوند. دقیقه 50 کار ترکیبی زیبای بازیکنان استقلال، قایدی را در محوطه نساجی صاحب توپ کرد و پاس در عرض این بازیکن محبی را مقابل حقیقی تک به تک کرد و او با ضربه بغل پا دروازه نساجی را باز کرد تا هم استقلال به گل سوم برسد و هم محبی اولین گلش برای آبی‌ها را به ثمر برساند. دقیقه 57 ساپینتو 3 تعویض همزمان انجام داد و زبیر نیک‌نفس، صالح حردانی و سجاد شهباززاده به جای قایدی، محبی و چشمی وارد زمین شدند. دقیقه 62 رضاوند با نفوذ به محوطه نساجی و جا گذاشتن مدافع این تیم ضربه خود را به سمت دروازه نساجی زد که توپ بعد از برخورد با تیر دروازه به بیرون رفت. دقیقه 70 سعید مهری به جای مهدی‌پور به میدان رفت. دقیقه 81 اشتباه حسینی در دادن پاس به غلامی و سماجت فرزاد زامهران باعث برخورد بین زامهران و غلامی درون محوطه استقلال شد و داور در سوت خود به نشانه پنالتی دمید. کلانتری پشت توپ ایستاد و یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. در ادامه بازهم استقلال تیم برتر میدان بود و چند فرصت ایده‌آل گلزنی به دست آورد که یا با بی‌دقتی آبی‌پوشان هدر رفت یا حقیقی مانع از بازشدن دروازه‌اش شد. در نهایت استقلال به آنچه می‌خواست رسید و حریف قائمشهری را با نتیجه 3 بر یک بدرقه کرد تا مورد تشویق هوادارانش قرار گیرد.  استقلال به سومین بردش در این فصل دست پیدا کرد و 11 امتیازی شد.
در سایر بازی‌ها، تراکتور با گل دقیقه 94 رضا اسدی یک بر صفر صنعت نفت را برد تا به دومین برد خود دست پیدا کند. بازی سپاهان و آلومینیوم با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا زردپوشان اصفهانی بازهم در حسرت برد بمانند. پیکان در تهران یک بر صفر مغلوب گل گهر شد که گل سیرجانی‌ها را رضا شکاری (9) به ثمر رساند.




برش
اعتراض باشگاه ملوان به لغو بازی
​​​​​​​ملوان و فولاد در حالی قرار بود یکی از دیدارهای هفته ششم لیگ برتر را برابر هم برگزار کنند که این مسابقه به دلیل شرایط نامساعد جوی، بارش شدید باران در روزهای گذشته و لغزندگی زمین ورزشگاه، پس از بازدید داوران و مسئولان برگزاری لغو و به زمان دیگری موکول شد اما پس از این اتفاق، ملوان به لغو بازی اعتراض کرد. روابط عمومی این باشگاه اعلام کرد: «نماینده سازمان لیگ در تصمیمی عجیب ساعت ۱۵ عصر (۴ ساعت پیش از آغاز بازی ملوان و فولاد، در حالی که هوا و‌ زمین بازی طبق تصاویر موجود کاملاً شرایط برگزاری مسابقه را داشت، بدون حضور نماینده برگزاری هیأت فوتبال استان گیلان، دیدار ملوان و فولاد را لغو کرد. در حالی که طبق آیین‌نامه، بررسی شرایط زمین پیش از مسابقه باید ۹۰ دقیقه پیش از آغاز دیدار انجام شود.»