تهدید اسرائیل و پاسخ فرمانده‌هان نظامی ایران

آرمان امروز: گروه ديپلماسي| يکي از چالش‌هاي هميشگي دولت بايدن براي احياي برجام راضي کردن متحد شماره يک‌شان در منطقه يعني اسراييل بوده است. حالا رسانه‌هاي وابسته به اين رژيم مدعي شده‌اند که دولت بايدن در آخرين گفت‌وگوي خود وعده داده است که دست اسراييل براي انجام حملات مختلف عليه ايران را نخواهد بست.
«آرمان امروز» به بررسي اين تهديد از نگاه فرماندهان ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي پرداخته است که در ادامه مي‌خوانيد.
رئيس ستاد کل نيروي‌هاي مسلح در پيامي به ارتش تروريستي آمريکا، رژيم صهيونيستي و کشورهاي ميزبان آنها در خصوص تهديد امنيت کشورمان هشدار داد. سرلشکر محمد باقري، رئيس ستاد کل نيروي‌هاي مسلح در صفحه شخصي خود در روبيکا نوشت: در ماه‌هاي اخير ارتش تروريستي آمريکا تلاش کرده جاي خالي خود را که با عقب بردن ناوهاي هواپيمابر، بالگرد بر و ناوشکن‌ها از خليج فارس و درياي عمان به وجود آمده و موجب وحشت وابستگان او شده بود را با اتصال منطقه مورد غصب رژيم صهيونيستي ارتش کودک کش آن به فرماندهي منطقه‌اي سنتکام، جبران کند. معناي اين اقدام اين است که از نگاه ما امکانات جاسوسي و (و حتي عملياتي) آمريکا و هم‌پيمانان او در اختيار رژيم غاصب صهيونيستي نيز قرار خواهد گرفت و اين موجب افزايش تهديد براي کشور عزيزمان خواهد شد. ما علاوه بر اعلام و اخطار کتبي و انتقال پيام از طريق وزارت امور خارجه به کشورهاي ميزبان ارتش آمريکا، با توسعه حضور و تعميق گشت‌هاي هوايي و دريايي و تعميق اشراف اطلاعاتي و انجام رزمايش‌هاي گوناگون دريايي موشکي و پهپادي و…، آمادگي و اخطار خود را اعلام کرده و مي‌کنيم. توصيه دائمي و دوستانه ما به کشورهاي همسايه، برادري و همکارن براي برقراري امنيت منطقه توسط کشورهاي خودمان و عدم اتکا به بيگانگان است.
نقطه آسيب اصلي اسرائيل در نبرد زميني است


سردار حسين سلامي، در پاسخ به اين سوال خبرگزاري فارس که امروز توليد قدرت مقاومت در لبنان و فلسطين، صرفاً يک قدرت موشکي و راکتيِ چريکي است يا ويژگي‌ها و خصوصيات قابل اتکاي ديگري هم دارد؟
مقاومت فلسطين و حزب‌الله لبنان، ارکان بسيار قدرتمندي دارند. امروز، قدرت زميني در فلسطين و در لبنان، قدرتي است که مي‌تواند در يک نبرد زميني، معادله بقا و ممات را کاملاً‌ در کنترل بگيرد؛ حزب‌الله لبنان، با تکيه بر تجربيات و اعتماد به نفس و آموخته‌ها و دانش‌ها و مهارت‌ها و تجهيزات و تکنيک‌هايي که از نبرد در سوريه عليه تکفيري‌ها به دست آورده است، مي‌تواند يک جنگ زميني کامل را با پيروزي هدايت کند. تکفيري‌هايي که همه مي‌دانيم، واقعاً بدون ترس از مرگ مي‌جنگيدند و نبرد با آن‌ها، فقط توسط مردان با ايمان جهادي ميسر است. فايق‌آمدن بر آنها کار مشکلي است و اگر کسي بر آنها فايق بيايد، يعني فوق‌العاده نيروي قدرتمندي است. شما در قضيه تکفيري‌ها ببينيد حزب‌الله اين کار را کرد و از آن جنگ موفق بيرون آمد. به‌اضافه اينکه فلسطيني‌ها هم، امروز براي نبرد زميني آمادگي دارند. نقطه آسيب اصلي اسرائيل، در نبرد زميني است. نبرد موشک‌ها، آن نقطه اساسي نبرد نيست. آنها مي‌دانند که سرزمين را بايد با قدرت زميني آزاد کرد. موشک براي بازدارندگي و اداره جنگ‌هاي ساکن خيلي عالي است؛ اما موشک، آزادکننده سرزمين نيست، بايد نيروي پياده پا روي زمين بگذارد و قدم‌به‌قدم، زمين را آزاد کند. مثل همان اتفاقي که در دوران دفاع مقدس براي ما افتاد. نبرد، وقتي به زمين کشيده بشود و انسان‌هاي شجاع و کارآزموده و ميدان‌ديده فلسطين و حزب‌الله در يک آرايش نظامي روي زمين حرکت کنند، آن وقت، نتيجه نبرد تعيين مي‌شود. در چه ميداني؟ در ميداني که جغرافياي جمعيت، جغرافياي سياست و جغرافياي نظامي‌گري، کاملاً روي هم منطبقند.
دشمنان جمهوري اسلامي ايران بدانند که در آسمان ما نميتوانند پرواز کند
امير عليرضا صباحي‌فرد، فرمانده نيروي پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در چهارمين آيين گراميداشت 565 شهيد ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: بعد از پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي ايران يکي از تصورات دشمنان نظام اين بود که نيروي هاي مسلح کشورمان توانايي استفاده از تجهيزات و ادوات نظامي را ندارند درحالي که جوانان اين مرزوبوم در طول جنگ تحميلي به خوبي از اين تجهيزات بهره بردند. اگر دشمنان نظام پي به قدرت و توان نظامي جمهوري اسلامي ايران نبرده بودند بارها به کشورمان تجاوز مي‌کردند و اين را ما به پاس رشادت‌ها و دليرمردي هاي جوانان اين مرزوبوم داريم. ابتکارات و تکنيک‌هايي در اين رزمايش انجام شد که در دنيا بي‌نظير است به طوري‌که امروز پهپادهاي کشورمان مسلح شده‌اند و آماده دفاع از کشور هستند. قدرت بازدارندگي کشورمان به حدي است که دشمنان نظام نمي‌توانند خيال حمله به کشورمان را داشته باشند و در همين‌جا من اين نويد را به ملت متدين و انقلابي مي‌دهم که فرزندان شما در پدافند ارتش تا پاي جان در ميدان دفاع از ملت و آرمان‌هاي نظام ايستاده‌اند. دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بدانند که در آسمان کشورمان نمي‌توانند حضور پيدا کنند و اگر وارد اين فضا شوند خارج شدنشان با خودشان نخواهدبود.
رژيم صهيونيستي بيعرضه و فشل است
سردار ابوالفضل شکارچي، سخنگوي نيروهاي مسلح کشورمان در گفتگويي ضمن بيان ضعف ساختاري رژيم صهيونيستي در خصوص لفاظي‌هاي اخير مسئولان صهيونيستي عليه نيروهاي نظامي کشورمان گفت: آمادگي ما همواره در سطح بالايي قرار دارد و برخي صحبت‌ها تنها جنبه عمليات رواني داشته و اهميت خاصي ندارد. وي درباره پيام شکست اخير صهيونيست‌ها در مقابله با محور مقاومت در باريکه غزه اظهار داشت: اين شکست از محور مقاومت، تسليم بودن و بي‌عرضگي و فشل بودن رژيم صهيونيستي را مي‌رساند که البته هر جنگي هم عليه محور مقاومت آغاز کردند، نتيجه‌اي جز همين شکست عايدشان نشده است. نيروهاي مقاومت به سلاح ايمان مجهز هستند که از موشک‌ها مهمتر است و اين موشک‌ها نيز در اختيار افراد مومن قرار دارد و نتيجه مشخص است.
اولويت اول ايران مقابله با رژيم صهيونيستي است
سردار سرلشکر غلامعلي رشيد، فرمانده قرارگاه مرکزي حضرت خاتم الانبيا (ص) در جمع فرماندهان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اظهارات رسمي مقامات جنايتکار رژيم صهيونيستي و پذيرش مسئوليت تهديد به اقدام امنيتي ـ نظامي عليه تأسيسات هسته‍‌اي، منافع و امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: از نظر قرارگاه مرکزي حضرت خاتم الانبيا (ص)، رژيم صهيونيستي به‌عنوان تهديد امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران در اولويت نخست قرار دارد. از نظر اين قرارگاه هرگونه اقدامات تهديدآميز رژيم غاصب صهيونيستي عليه منافع و امنيت ملي ايران، براساس اطلاع، هماهنگي و حمايت آمريکا ارزيابي مي‌شود و پاسخ نيرو‌هاي مسلح نسبت به آن قطعي و هم‌سطح خواهد بود. تمام عناصر و جريانات مزدور و دولت‍هايي که با رژيم صهيونيستي براي تهديد امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران همکاري کنند، هزينه اقدامات را پرداخت خواهند کرد.
رژيم صهيونيستي در بدترين شرايط امنيتي قرار دارد
سردار رمضان شريف، سخنگوي سپاه پاسداران در پايان در پاسخ به سؤال تسنيم مبني بر تحرکات رژيم صهيونيستي‌ها در منطقه گفت: رژيم صهيونيستي در بدترين شرايط امنيتي قرار دارد و به‌شدت تحت فشار است‌‌. آن‌ها بارها مدعي هستند که 27 هزار کيلومتر تحت تصرفشان تحت امنيت است که از 20 روز قبل از ماه رمضان تا همين امروز در بدترين شرايط امنيتي سپري مي‌کنند. تحرکاتشان در جمهوري اسلامي هيچ تأثيري ندارد چرا که توان مقابله با ما را ندارند. به رجزخواني آن‌ها در زمينه ارتباط با برخي کشورهاي عربي هم توجه نکنيد چرا که در قاموس اعراب نمي‌گنجد که رژيم صهيونيستي‌ به آن‌ها وفادارند چرا که نفرت اعراب از آن‌ها ريشه تاريخي دارد. اسرائيلي‌ها به‌شدت آسيب‌پذيرند و همواره در ترس زندگي مي‌کنند؛ بارها عنوان مي‌کنند گنبد آهني و يا سايبري دارند که نشان‌دهنده ضعف آن‌هاست، هدفشان تصرف نيل تا فرات بود ولي امروزه در 27 هزار کيلومتر خودشان ديوار کشيدند و اين هنر انقلاب اسلامي بود. اسرائيلي‌ها فقط رجز مي‌خوانند ولي اگر مي‌توانستند و قدرت داشتند قطعاً مي‌توانستند مقابل ما ايستادگي کنند ولي واقعيت اين است قدرت ندارند و فقط رجز مي‌خوانند.