11 کشته در سانحه مینی بوس زائران

انفجار شدید مینی بوس حامل زائران در نزدیکی جایگاه پمپ بنزین شهر شوملی عراق 11 کشته و  31مصدوم 
بر‌جا گذاشت.پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این باره گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ظهر یکشنبه در محدوده پمپ بنزین شهر شوملی استان بابل عراق در 160 کیلومتری مرز مهران سه خودرو با یکدیگر برخورد کردند که ناگهان مینی‌بوس و ون منفجر شدند پس از این حادثه بلافاصله  نیروهای جمعیت هلال احمر به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: آنقدر شدت حادثه بالا بوده که مشخص نیست چه تعداد زائر ایرانی و عراقی قربانی حادثه شده‌اند اما در پی وقوع این انفجار 31 نفر مصدوم شدند و ...

​​​​​​​گروه حوادث/ انفجار شدید مینی بوس حامل زائران در نزدیکی جایگاه پمپ بنزین شهر شوملی عراق 11 کشته و  31مصدوم بر جا گذاشت.


پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این باره گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ظهر یکشنبه در محدوده پمپ بنزین شهر شوملی استان بابل عراق در 160 کیلومتری مرز مهران سه خودرو با یکدیگر برخورد کردند که ناگهان مینی‌بوس و ون منفجر شدند پس از این حادثه بلافاصله  نیروهای جمعیت هلال احمر به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: آنقدر شدت حادثه بالا بوده که مشخص نیست چه تعداد زائر ایرانی و عراقی قربانی حادثه شده‌اند اما در پی وقوع این انفجار 31 نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که دست‌کم 11 نفر جان خود را از دست دادند که به علت سوختگی شدید قابل شناسایی نیستند اما در بین مصدومان چند ایرانی نیز وجود دارد و تلاش برای شناسایی هویت و ملیت جانباختگان ادامه دارد.طاهر درودی ، معاون مرکز پزشکی هلال احمر نیز گفت: حادثه در نزدیکی پمپ بنزین اتفاق افتاده  است  یک دستگاه مینی بوس از پشت به یک ون برخورد کرده و به علت وجود کپسول گاز در خودروی ون ناگهان انفجار مهیبی رخ داده  و یک کامیون که جلوتر از ون ایستاده بود نیز منفجر شده است. یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را اعزام کردیم تا بعد از اینکه بیماران در بیمارستان کار‌های اولیه‌شان انجام شد سپس به مرز و داخل ایران منتقل شوند. محمد کاظم آل‌صادق سفیر ایران در عراق گفت: همه مسافران ون ایرانی بوده و به احتمال زیاد 11 قربانی حادثه هم ایرانی هستند.