ضرورت اعتماد مردم به مسئولین

داریوش قنبری
اینکه ریئس‌جمهوری بگوید «اگر پسر رفت،‌ پدر هم برود» نکته‌ای امیدوارکننده است. چون مردم به‌هیچ ‌وجه بر نمی‌تابند،‌ یکسری از محدودیت‌ها برای عامه باشد و خواص استثناء باشد. اکنون که رئیسی این رویکرد مطلوب را در دستور کار قرار داده است،‌ لازم است به بحث حضور فرزند یکی از معاونینش در کانادا واکنش نشان بدهد تا مشخص شود،‌ دولتی که روی کار است، سعی‌اش را در را به کار می‌گیرد تا رویه‌ای منطقی داشته باشد. شرح این شرایط نشان می‌دهد‌، برخورد عرفی با معاون امور زنان کاری است که برای شخص رئیس‌جمهوری باید اوجب واجبات شود.ژ
در واقع اعتماد افکارعمومی به مردم اگر خدشه‌ بردارد، هر چقدر که تصمیم‌های کارشناسی اتخاذ شود و حتی تحریم‌ها هم به کل برداشته شوند،‌ بازهم نمی‌توان امور را به درستی پیش برد و در نتیجه، مشکلات همچنان پابرجا خواهند ماند و وضعیت مردم روز به روز بیشتر خواهد شد.
اساسا دولت‌مردان باید با در نظر گرفتن گرفتاری‌های معیشتی ناشی از  تهدیدهای بین‌المللی، شرایط را طوری مدیریت کنند که مشکل معیشت تنها مساله مردم باشد و در حالیکه دغدغه‌های زیادی دارند، این ذهنیت را نداشته باشند که دولتی‌ها خودی و خودشان غیرخودی هستند. اینکه مردم به سیستم اعتماد کافی داشته باشند  و فعالیت‌ها و تصمیم‌های ارگان‌های رسمی را در راستای کاهش مشکلات ببینند، موجب خواهد شد،‌ تنگناها را درک کنند و به این امید باشند که دولت به فکر کاهش مصایب‌شان است.
همچنین باید گفت،‌ مردم ایران مردمی هستند که در این 43 سال جنگ،‌ فشارهای اقتصادی و ... را متحمل شده‌اند، اما نسبت به نظام موضعی منفی پیدا نکرده‌‌اند و نشان داده‌اند که همراه نظام و همپای مسئولان هستند. پس در چنین حالتی واکنش مناسب با هرگونه تخلف مسئولان،‌ می‌‌تواند افکار عمومی را هم نسبت به نظام دلگرم‌تر کند و هم باعث شود با‌ مشکلات موجود را راحت‌‌تر کنار بیایند.