اتریشی‌ها علیه افزایش هزینه‌های معیشتی به خیابان ‌آمدند


هزاران تن از مردم اتریش علیه افزایش هزینه‌های معیشتی در وین، پایتخت به خیابان‌ها آمده و بسیاری دولت و دستورکار جهانی را محکوم کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، حدود ۳۰۰۰ تن در این راهپیمایی حضور یافتند. در تجمع دیگری با عنوان "راهپیمایی میهن پرستان" معترضان در مرکز شهر وین گردهم آمدند.
حضور سنگین نیروهای امنیتی در سراسر مسیر رویت شد اما هیچیک از دو گردهم آیی اعتراضی به درگیری منجر نگشت. معترضان دولت اتریش را به بی اعتنایی نسبت به مردم کشور و فعالیت در راستای منافع جهانی متهم کردند.
برخی از معترضان هم واکسیناسیون اجباری کرونا را محکوم کردند اما شعار اصلی این اعتراضات بر روی افزایش شدید هزینه‌های انرژی و بحران تورم در کشور بود. معترضان همچنین خواستار لغو تحریم‌ها علیه روسیه بابت حمله این کشور به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ شدند. دیگر معترضان هم به طور کلی جنگ طلبی ناتو و تلاش‌ها برای نظامی کردن اروپا را محکوم کردند. فعالان در این اعتراض همچنین به "قربانیان واکسیناسیون" ادای احترام کردند. شنبه گذشته حدود ۷۰ هزار معترض در پراگ، جمهوری چک دست به اعتراض زدند. معترضان از دولت خواستند تا قراردادهای مستقیم با تامین کنندگان گاز از جمله روسیه را برای کاهش هزینه‌های انرژی تضمین کند. آنها همچنین خواستند تا جمهوری چک از نظر نظامی بی طرف باشد و ناتو و اتحادیه اروپا را محکوم کردند.