در چله دوم انقلاب نیازمند به یک نظام‌‌سازی در حوزه‌های مختلف هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران اظهار داشت: همه شما و خودم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم که حقیقت تقوا، فهم دقیق مدرسه عاشورا و حضور در این میدان تربیت انسان و تعالی جامعه بشری است.
به گزارش فارس،‌ امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در خطبه گذشته در واکاوی نهضت عاشورای حسینی با اشاره به نامه آن بزرگوار برای برادرشان و تبیین نقشه راه خویش عرض کردم، این حرکت عظیم بر اصل محوری امر به معروف و نهی از منکر استوار است. تمام تصمیمات و اقدامات و گام‌های بلندی که در این حرکت برداشته شده و یا از او الهام گرفته دقیقاً مبتنی بر این اصل محوری است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین منکر در عصر اموی، شکل گیری نظام سیاسی دیکتاتوری با قرار گرفتن افراد ناصالح در راس هرم قدرت است، تصریح کرد: وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اراده کردند این منکر را در برابر جامعه اسلامی و تاریخ بشر و تاریخ اسلام به عنوان خطرناک‌ترین منکر که اساس زشتی‌ها و پلیدی‌ها است، برجسته کنند. لذا، در مسیر کوفه فرمودند؛ سلطان جائر که حدود الهی را زیر پای گذاشته و بر جامعه بشری ستم می‌کند، او منکری بزرگ در جامعه اسلامی است و مسئولیت امت اسلام موضع‌گیری در برابر او است. اگر علیه او با قلب و زبان حرکت شکل نگیرد و این مسئولیت را آن‌گونه که شایسته یک انسان مسلمان است عملیاتی نشود، آن فرد مسلمان با آن حاکم غاصب ظالم محشور می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: منکر دیگر بیعت با اوست. اگر مسلمانی در کنار او قرار بگیرد و دست در دست او بگذارد، منکری بزرگ انجام داده است. لذا حضرت خطاب به مروان فرمودند؛ من فرزند پیامبر در این جایگاه شامخ از بندگی و عبودیت مگر امکان دارد با عنصر پلیدی که آلوده به گناه است، بیعت کنم؟ نه من بیعت می‌کنم و نه کسانی که در کنار من قرار دارند.


امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آن‌قدر این منکر ساده شده بود که یزید برای ابن عباس که شخصیت برجسته‌ای است و از مدافعان مدرسه امامت و ایمان آورندگان مکتب ولایت است می‌نویسد، ابن‌عباس تو بزرگ خاندان هستی و حسین(ع) را از ایستادگی در برابر حکومت من بازدار و او را ترغیب می‌کند به اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را از این راه باز دارد. ابوترابی‌فرد گفت: مقاومت در فلسطین و یمن تداوم نهضت عاشورا است. لبنان تجلی حرکت عظیم عاشوراییان است. «حشدالشعبی» عراق از مدرسه عاشورا الهام گرفته است.
وی با بیان اینکه اربعین میعادگاه دل‌باختگان به مکتب عاشورا و مدرسه انسان‌ساز حسینی است، ادامه داد: عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در این میعادگاه پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی خود را مستحکم کرده و ادبیات سیاسی جدیدی را حول گذاره «ایران و العراق لایمکن الفراق» سامان داده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد بیان داشت: این آئین فرهنگ‌ساز و جامعه‌پرداز به‌مثابه یک رزمایش و اردوی سیاسی اجتماعی است که امت واحده اسلامی را در مدار شخصیت ملکوتی و توحیدی اباعبدالله الحسین(ع) و مدرسه انسان‌ساز عاشورا سامان داده است. اربعین نماد ابراز عشق گسترده دوست‌داران عدالت و انسانیت به محبوب همه آزادی خواهان عالم، حسین(ع) است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه توسط رهبر انقلاب اظهار داشت: در روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی کشور را ابلاغ فرمودند که با رویکرد مسئله محوری و نگاه به چالش‌ها و مشکلات جدی فراروی پیشرفت و توسعه کشور است.
وی با بیان اینکه در سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه در چند حوزه بر چند اصل تاکید شده است، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی، اولاً بر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت آن هم با رشد متوسط 8 درصد در طول برنامه تاکید شده است. این هدف‌گذاری، هدف‌گذاری بسیار مهم و کلیدی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان داشت: اگر در پایان برنامه ما این شاخص را به تنهایی مدنظر بگیریم، جهت فهم چگونگی اجرای برنامه و تحقق اهداف تعریف شده، کافی است. این مهم تحقق نخواهد یافت مگر ما در حوزه‌های گوناگون مدیریتی کشور با یک تحول و تغییر رو‌به‌رو شویم.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: بدون یک نگاه تحول‌آفرین، با حفظ شرایط موجود در نظام بودجه‌ریزی، نظام مالیاتی کشور، نظام اداری کشور، در حوزه بهره‌وری منابع انسانی، مدیریت و کل عوامل تولید، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: ما در چله دوم انقلاب نیازمند به یک نظام ‌سازی در حوزه‌های مختلف هستیم.