موشک‌های حزب‌الله به سمت کاریش است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام حسین(ع) اقدام رژیم صهیونیستی در استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را خط قرمز دانست و گفت: اگر جنگ تحمیل شود، گریزی از آن نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) در برابر یزید اعلام کرد: «یکی از مهم‌ترین درس‌های روز اربعین این است که مؤمن به هر اندازه که گرفتار مصایب و شرایط سخت باشد ضعف از خود نشان نخواهد داد. یکی از مصادیق آنچه حضرت زینب(س) در آن زمان گفت، اربعین این روزها در عراق است. جایی برای تن به ذلت دادن با توجه به تاریخ آکنده از یقین به آینده و وعده الهی وجود ندارد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به کشتار صبرا و شتیلا به دست صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: «در جریان این کشتار هزار و۹۰۰ لبنانی و 3 هزار فلسطینی شهید شدند. کشتار صبرا و شتیلا بزرگترین و شنیع‌ترین جنایت در تاریخ جنگ اعراب و اسرائیل است. عاملان این جنایت از طرف‌های لبنانی که با صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا همراهی کردند مورد مؤاخذه و بازخواست قرار نگرفتند.»
وی افزود: «امروز نیز شاهد هستیم دشمن از اوضاع کرانه باختری بر خود می‌لرزد زیرا مبارزان جوان فلسطینی و نسل جوان در حال مبارزه هستند.» نصرالله سپس با اشاره به بیانیه حماس برای برقراری روابط با سوریه، این بیانیه را عالی خواند و گفت: «آنچه امروز بدان نیاز داریم وحدت همه گروه‌های مقاومت است. محور مقاومت تنها امیدی است که سوری‌ها و لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها می‌توانند حقوقشان را به دست آورند.»


دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره مناقشه بیروت با تل آویو بر سر منطقه کاریش نیز تصریح کرد: «برای ما مهم است صهیونیست‌ها تا پیش از اینکه لبنان حقوق‌اش را بگیرد، هیچ استخراجی از میدان کاریش نداشته باشند. این مسأله خط قرمز ما است. هدف ما این است که لبنان نفت و گاز استخراج کند و این پرونده به پرونده دیگری گره نخورد. تهدیدات نیز بر ما اثری نخواهد داشت. نگاه و موشک های ما به سمت کاریش است. اگر جنگ تحمیل شود گریزی از آن نیست.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان به موضوع کمک انرژی ایران اشاره کرد و گفت: «برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران وعده کمک به لبنان را داده‌اند و بزودی هیأتی برای پیگیری این موضوع رهسپار ایران خواهد شد.»