جوابیه آموزش و پرورش به گزارش «سرانه فضای آموزشی»

با سلام و احترام؛
      در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ 21/06/1401 باعنوان «تنگنای فضای آموزشی» پاسخ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وزارت آموزش و پرورش را به استحضارمی‎رساند:
ساخت فضاهای آموزشی در کشورمان با سرعت و دقت فراوان در حال انجام است تا بتوانیم عدالت آموزشی را در گستره پهناور جمهوری اسلامی ایران بسط دهیم.در این راستا، با تلاش و کوشش فراوان مجموعه عمرانی وزارت آموزش و پرورش، 8 استانی که می‌بایست به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی به خط میانگین برسند، تا مهر 1402 به نقطه مطلوبی خواهند رسید. با عنایت به این‎که سالانه حدود 15 هزار کلاس درس جدید و نوساز وارد عرصه فضاهای آموزشی می‌شود و حدود 450 هزار دانش‌آموز در هر سال وارد مدارس نوساز می‌شوند، نشانه بهبود وضعیت فضاهای آموزشی است و تلاش‌های مجموعه دولت برای افزایش سرانه این فضاهاست.
همچنین، در جهت گسترش عدالت آموزشی، با برنامه‌ریزی انجام شده و در قالب طرح شهید دانش‌آموز رضا پناهی، مدارس کانکسی و سنگی خشکه‎چین با جمعیت بالای 10 نفر تا مهر 1402 سامان‎دهی و جایگزین خواهند شد. چندی پیش نیز تمامی بخاری‌های نفتی از سطح کلاس‌های درس جمع‌آوری شد (مناطق دارای زیرساخت گاز و برق) تا دیگر شاهد حوادث ناگوار و غیرقابل جبران نباشیم. تمامی این موارد در راستای گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور انجام می‌شود.