استقبال کم‌نظیر از زائران اربعین حسینی در شهرهای مختلف کشور

 
به گزارش خبرنگار ما، مردم شهرهایی که در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی واقع شده‌اند طی روزهای اخیر با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های متعدد در حال پذیرایی از زوار امام حسین علیه‌السلام هستند.
بنابراین گزارش، مردم شهرهایی همچون مهران، ایلام، اسلام‌آباد غرب‌، کرمانشاه، همدان و شهرها و روستاهای تابعه که در مسیر جاده کربلا قرار دارند با شور و شوق کم‌نظیری مشغول پذیرایی از زوار حسینی و حتی اسکان رایگان آنها در منازلشان هستند.
مشاهدات عینی در همین زمینه حاکی است تعدادی از جوانان این شهرها با ایستادن در کنار جاده‌ها و در دست گرفتن تابلوهایی از زوار دعوت می‌کنند تا برای رفع خستگی و استراحت به مکان اسکان و یا موکب آنها بروند. این شور و شوق وصف‌ناپذیر صحنه‌های بدیع و کم‌نظیری خلق کرده که نشان از عشق پایان‌ناپذیر ملت ایران به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام دارد.


۱۱۰ موکب در سراسر استان همدان
به طور مثال استان همدان یکی از استان‌های غربی کشور است که سهمی از خدمت‌رسانی به زوار حسینی دارد، به همین منظور به گفته سید رضا موسوی، رئیس‌ ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان ۱۱۰ موکب در سراسر استان همدان برپا شده است.
وی با اشاره به اینکه هر شب حدود ۱۲ هزار زائر در اماکن در نظر گرفته همدان اسکان دارند یادآور شد: موکب‌ها به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمات‌رسانی از جمله توزیع غذا و اسکان هستند.
مسئول موکب امام حسن مجتبی‌(ع) هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: موکب امام حسن مجتبی همه ساله با همکاری اهالی روستای شورین، قاسم‌آباد، تفریجان، مزداگینه و شهرک مدنی در میدان امام حسن مجتبی علیه‌السلام بعد از باغ بهشت پذیرای زائران اربعین است.
رضائیان یادآور شد: این موکب در مسیر رفت و برگشت زوار از بیست و دوم شهریورماه تا سی‌ام شهریور ماه آماده پذیرایی از زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است.
وی تصریح کرد: در این موکب خدماتی همچون صبحانه، ناهار، شام و اسکان به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ارائه می‌شود.
از آرایشگاه صلواتی
تا تعمیر رایگان تلفن همراه
یکی دیگر از موکب‌های همدان به نام شهید سردار همدانی مزین و در میدان سردار شهید همدانی (میدان فرودگاه) همدان قرار
دارد.
مسئول موکب شهید همدانی به خبرنگار مهر گفت: زمان خدمت رسانی این موکب از روز بیست و سوم شهریور ماه تا بیست و هشت شهریورماه است.
حامد بیگلری ادامه داد: در این موکب، خدماتی همچون صبحانه، ناهار و شام در کل
۲۴ ساعت شبانه‌روز به زوار حسینی ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه همچنین انواع دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های گرم و سرد بین زائرین توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: محل اسکان، سرویس بهداشتی و حمام یکی دیگر از خدمات موکب سردار شهید همدانی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام
است.
مسئول موکب شهید همدانی با بیان اینکه این موکب تا بیست و هشتم شهریورماه دایر است، اظهار کرد: پخت نان سنتی تازه، پیرایش آقایان، شارژ و تعمیر تلفن همراه، تعمیر خودرو، کفاشی، خیاطی و... با همکاری اتاق اصناف همدان به صورت صلواتی و رایگان بخشی دیگر از خدمات این موکب است.
سایر اخبار این روزنامه
ایران با پیوستن به شانگهای در مقابل تحریم‌ها مصونیت می‌یابد استقبال کم‌نظیر از زائران اربعین حسینی در شهرهای مختلف کشور چای کمرنگ در قهوه‌خانه اصلاحات!(یادداشت روز) اخبار ویژه پشت پرده سفر نانسی پلوسی به ارمنستان در بحبوحه جنگ با جمهوری آذربایجان صدها هزار شرکت فعال اقتصادی فرار مالیاتی دارند آرزوی توفیق رهبر معظم انقلاب برای رئیس‌جمهور در آستانه سفر به نیویورک دختر شما همچون دختر خود من است؛دستور داده‌ام حادثه با دقت رسیدگی شود تا هیچ حقی ضایع نشود انفجار قیمت، مرگ شرکت‌ها، ترس از سقوط آلمان سال‌های سختی پیش رو دارد هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم عموزاد دومین طلای کشتی آزاد ایران را ضرب کرد نشانه‌های شیب تدریجی فروپاشی رژیم صهیونیستی روز به روز نمایان‌تر می‌شود وقوع زلزله شدید 7/6 ریشتری  ستارگان انقلابی آسمان شعر و ادب ایران با پیوستن به شانگهای در مقابل تحریم‌ها مصونیت می‌یابد ایران با پیوستن به شانگهای در مقابل تحریم‌ها مصونیت می‌یابد