عموزاد دومین طلای کشتی آزاد ایران را ضرب کرد


در ادامه رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، شب گذشته رحمان عموزاد خلیلی نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای آسیا، در دیدار فینال مقابل جان دیاکومیهالیس از آمریکا به میدان رفت و در پایان در یک کشتی دیدنی با نتیجه 13 بر 8 به برتری رسید و با ارائه نمایشی بی‌نظیر صاحب مدال طلای جهان شد.
عموزاد با کشتی هجومی خود در طول مسابقات به هیچ رقیبی رحم نکرد و با شایستگی قهرمان جهان شد.
عموزاد پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز شنبه برگزار شد، در دور نخست برابر جون سوک یون از کره جنوبی با نتیجه


۸ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد نیز برابر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر عثپان‌اف از قزاقستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل حاجی علی اف دارنده ۳ طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک از آذربایجان با اقتدار به برتری 9 بر 2 رسید و راهی فینال شد.
این دومین طلای کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی جهان بود. شنبه شب هم کامران قاسمپور توانسته بود با برتری برابر کاکس آمریکایی اولین طلا را به‌دست آورد.
در وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری نماینده ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا و برنز بازی‌های آسیایی، در دیدار فینال برابر ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک ریو از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین 10 بر صفر شکست خورد و برای نخستین بار به مدال نقره جهان رسید.
اطری تاکنون سابقه حضور در ۳ دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در وزن ۵۷ کیلوگرم را دارد اما نتوانسته بود صاحب مدال شود و امسال در چهارمین تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان برای نخستین بار موفق به کسب مدال شد.
سایر اخبار این روزنامه
ایران با پیوستن به شانگهای در مقابل تحریم‌ها مصونیت می‌یابد استقبال کم‌نظیر از زائران اربعین حسینی در شهرهای مختلف کشور چای کمرنگ در قهوه‌خانه اصلاحات!(یادداشت روز) اخبار ویژه پشت پرده سفر نانسی پلوسی به ارمنستان در بحبوحه جنگ با جمهوری آذربایجان صدها هزار شرکت فعال اقتصادی فرار مالیاتی دارند آرزوی توفیق رهبر معظم انقلاب برای رئیس‌جمهور در آستانه سفر به نیویورک دختر شما همچون دختر خود من است؛دستور داده‌ام حادثه با دقت رسیدگی شود تا هیچ حقی ضایع نشود انفجار قیمت، مرگ شرکت‌ها، ترس از سقوط آلمان سال‌های سختی پیش رو دارد هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم عموزاد دومین طلای کشتی آزاد ایران را ضرب کرد نشانه‌های شیب تدریجی فروپاشی رژیم صهیونیستی روز به روز نمایان‌تر می‌شود وقوع زلزله شدید 7/6 ریشتری  ستارگان انقلابی آسمان شعر و ادب ایران با پیوستن به شانگهای در مقابل تحریم‌ها مصونیت می‌یابد ایران با پیوستن به شانگهای در مقابل تحریم‌ها مصونیت می‌یابد