ویزای سهل‌انگاری، تقدیم به مدیران فوتبال!

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با اینکه از مدت‌ها قبل زمان برپایی اردوی تیم ملی فوتبال در اتریش مشخص شده بود و مدیران فدراسیون نیز اقداماتی برای صدور ویزای نفرات انجام داده بودند، اما باز هم پای پرواز، 3 بازیکن نتوانستند به اتریش بروند و حالا مشخص نیست چه زمانی آنها به ملی‌پوشان اضافه خواهند شد.

از مدت‌ها قبل فدراسیون فوتبال برای 50 بازیکن درخواست ویزای اتریش کرده بود؛ این نفرات در گروه‌های جداگانه به سفارت اتریش در کشورهایی که حاضر بودند، می‌رفتند و کارهای اداری برای صدور ویزای شینگن را انجام می‌دادند. با وجود اینکه اکثر بازیکنان کارهای اداری‌شان انجام و ویزایشان صادر شد، اما امید نورافکن، احمد نوراللهی و رامین رضاییان در مرحله صدور روادید گیر کردند و نتوانستند به اتریش سفر کنند.

کاروان تیم ملی صبح یکشنبه با پرواز اختصاصی راهی اتریش شد و قرار است بازیکنان لژیونر نیز از کشورهای محل بازی خود مستقیما به وین سفر کنند. سه بازیکن مذکور اما حالا برای سفر به اتریش وضعیت نامعلومی پیدا کرده‌اند.



در موضوع صادر نشدن ویزای رضاییان، نوراللهی و نورافکن اما سهل‌انگاری مدیران فدراسیون به‌طور واضح مشخص است. در ادامه در این‌باره توضیح داده شده است.

مورد عجیب نوراللهی؛ دیر برایش وقت گرفتند!

طبیعتا احمد نوراللهی به واسطه بازی در کشور امارات و حضور در کوران مسابقات لیگ این کشور امکان سفر به ایران و رفتن به سفارت اتریش در تهران را برای صدور ویزا نداشت. مسئولان فدراسیون فوتبال برای نوراللهی از سفارت اتریش در دوبی وقت گرفتند تا او کارهای اداری‌اش را انجام بدهد؛ سفارتی شلوغ که برای گرفتن ویزا کار ساده‌ای در پیش ندارید و برای دریافت ویزا باید بسیار قبل‌تر از زمانی که فدراسیون فوتبال اقدام کرده بود، وقت بگیرید!

سهل‌انگاری فدراسیون فوتبال و بی‌اطلاعی مدیران از شرایط صدور ویزای اتریش از طرف سفارت این کشور در دوبی، سبب شد تا ویزای نوراللهی به تعویق بیفتد. سفیر ایران در کشور امارات، همچنین سفیر ایران در اتریش قول‌های مساعدی به نوراللهی داده‌اند تا به زودی مشکل او حل شود، اما مشکل دیگری که گریبان او را گرفته تعطیلی‌های رسمی است.

شنبه و یکشنبه در اروپا همیشه تعطیل است؛ این هفته نیز به دلیل درگذشت ملکه انگلیس در بسیاری از کشورهای اروپایی روز دوشنبه عزای عمومی و تعطیل رسمی اعلام شده است. از این رو، سفارت اتریش در همه کشورها نیز تا روز سه‌شنبه کار نمی‌کند و به همین دلیل نوراللهی حداقل باید تا سه‌شنبه منتظر بماند.

فدراسیون فوتبال در این‌باره نامه‌نگاری‌هایی انجام داده و حتی به فدراسیون اتریش نیز ایمیل زده، اما عملا کاری از دست آنها برنمی‌آید و باید دید در مراجعه روز سه‌شنبه نوراللهی به سفارت اتریش در امارات چه اتفاقی می‌افتد و هافبک تیم ملی چه زمانی می‌تواند راهی وین شود.

نکته مهم این است که نوراللهی به دلیل مصدومیت، دو اردوی قبلی تیم ملی را نیز از دست داده بود و حالا باید دید مسائل مربوط به صدور روادید او چه وضعیتی پیدا خواهد کرد.

هیچ‌کس برگه‌های پاسپورت نورافکن را ندید!

امید نورافکن یکی از بازیکنانی بود که در تهران به سفارت اتریش رفت و کارهای دریافت ویزا را انجام داد، اما یک سهل‌انگاری دیگر سبب شده تا مدافع چپ‌پای سپاهان از سفر به اتریش بازبماند!

نورافکن که خودش نمی‌دانست برگه‌های مربوط به حک کردن ویزا در پاسپورتش پر شده، آن را تحویل مقامات فدراسیون داد. جالب اینکه مدیران بین‌الملل فدراسیون نیز هیچ نگاهی به پاسپورت او نینداختند و متوجه نشدند که برگه‌های بخش ویزا پر شده است. پاسپورت نورافکن همین‌طور به سفارت تحویل داده شد، اما روزی که خودش برای انگشت‌نگاری به سفارت رفت، فهمید که برگه‌های پاسپورت پر شده و باید برای تعویض آن اقدام کند.

از این رو، پروسه تعویض پاسپورت و صدور پاسپورت جدید هم چند روز زمان برد و همین موضوع باعث شد تا نورافکن نتواند سر وقت ویزای شینگن بگیرد و همراه تیم ملی به اتریش برود! پروسه دریافت ویزای نورافکن در حال طی شدن است و باید دید چه زمانی او به ملی‌پوشان ملحق می‌شود.

همه رضاییان را فراموش کرده بودند!

رامین رضاییان یکی از بازیکنان مغضوب دراگان اسکوچیچ بود. سرمربی کروات سابق تیم ملی از زمان حضور در رأس کادر فنی تیم ملی هیچ‌گاه رضاییان را دعوت نکرد. او در لیست 50 نفره‌ای که برای صدور ویزای شینگن به فدراسیون داده بود نیز نامی از رضاییان نبرد تا مشخص شود این بازیکن غایب بزرگ جام جهانی است!

با حضور کارلوس کی‌روش، اما ورق برای رضاییان برگشت و او به تیم ملی دعوت شد. از این رو، هافبک راست سپاهان دیرتر از سایر ملی‌پوشان برای دریافت ویزا اقدام کرد و به همین دلیل او نتوانست همراه تیم ملی به اتریش برود! مدیران فدراسیون درصدد هستند تا بتوانند سه‌شنبه ویزای رضاییان را دریافت کنند و این بازیکن راهی اتریش شود، اما هنوز به‌طور قطعی درباره وضعیت او نیز چیزی مشخص نیست.

//انتهای پیام