دستور ویژه رئیس ق‍وه قضائیه درباره پرونده مهسا امینی

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: با دادستان تهران صحبت کرده‌ام که موضوع از نقطه تذکر به این خانم و هدایت وی به محل دیگر به صورت ویژه بررسی کند و همه دوربین های عمومی و خصوصی مکان های مورد تردد بررسی شود.
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قضایی ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحومه مهسا امینی افزود: در روزهای اخیر این دخترخانم ۲۲ساله به رحمت خدا رفت که البته چگونگی فوت وی در دست بررسی است و همدردی بسیار فراگیر و دلسوزانه ای با خانواده این مرحومه شد.
وی گفت : مردم ، مسئولین ، قوه قضاییه ، قوه مجریه ، قوه مقننه وسایر دستگاه ها با این خانواده همدردی کردند و البته پیگیری این پرونده ادامه دارد
محسنی‌اژه‌ای افزود: وظیفه قوه قضاییه و برخی از مسئولین دیگر این است که موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم که چه اتفاقاتی رخ داده که این خانم فوت کرده است.


وی ادامه داد: از لحظه اطلاع از وقوع فوت این خانم قوه قضاییه با جدیت در کار پیگیری مسئله است و تاکید شده ابعاد پرونده با دقت و موشکافانه بررسی شود. ضمن این که پزشکی قانونی هم در حال پیگیری است و همه اقدامات اولیه از جمله نمونه برداری از پیکر این خانم و ارسال به آزمایشگاه انجام شده که باید منتظر نتیجه آزمایشات باشیم.
همچنین  رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص پرونده فوت مهسا امینی تاکید کرد ، در کنار رسیدگی به اصل ماجرا به موضوع دروغ پردازی ها در مورد این واقعه نیز با جدیت رسیدگی می شود.
علی القاصی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این دادگستری در رابطه با اتفاق رخ داده برای مرحومه مهسا امینی پیرو دستور رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق، دادگستری استان تهران موضوع را از طریق مراجع ذی‌ربط و پزشکی قانونی مورد رسیدگی قرار داد و به هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی نیز ماموریت‌هایی را محول کرد.