پایان سلسله «بنا» در کشتی!

به گزارش خبرنگار «شهروندآنلاین»، ناکامی تیم‌ملی کشتی فرنگی در آوردگاه جهانی صربستان اتفاقی غیرمنتظره برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی محسوب می‌شد. تیمی که چندین سال در اختیار محمد بنا بود و انتظار می‌رفت در غیاب ورزشکاران روس بتواند عنوان قهرمانی دنیا را از آن خود کند، در عین ناباوری یکی بعد از دیگری کشتی‌های خود را واگذار کرد و اتفاقاتی عجیب را برای کشتی فرنگی ایران رقم زد.

بعد از این ناکامی نوک پیکان انتقادها به سمت محمد بنا گرفته شد؛ مردی که معمار کشتی فرنگی ایران برشمرده می‌شود و توانسته افتخارات بزرگی را رقم بزند، غریبانه از صربستان به ایران برگشت و همانطور که پیش‌بینی می‌شد و انتظارش را داشتیم جایگاه خود در رأس کادرفنی کشتی فرنگی را از دست داد.

در حالی که علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی چند ساعتی بیشتر نبود که صربستان را به مقصد ایران ترک کرده و به تهران رسیده بود، او بعد از جلوس دوباره روی صندلی ریاست یک تصمیم بزرگ گرفت. تصمیمی که اگرچه در ابلاغ آن به جدایی بنا اشاره نشده، اما پایان این مربی کارکشته در تیم‌ملی کشتی فرنگی را می‌رساند.

بنا چند روز پیش استعفا کرده بود

اگرچه محمد بنا بعد از بازگشت از رقابت‌های صربستان هیچ گفت‌وگویی با رسانه‌ها نداشت، اما از رفتار او همه چیز مشهود بود. حالا مشخص شده بنا که دیگر تاب تحمل انتقادهای شدید کارشناسان و پیشکسوتان را نداشت، بدون آنکه نامه کتبی استعفا به رئیس بنویسد، بعد از بازگشت اعضای تیم فرنگی به تهران از شاگردانش خداحافظی کرده و سپس در پیامی واتس‌آپی به علیرضا دبیر اعلام کرده که دیگر قصد کار کردن در تیم‌ملی را ندارد.

برخی نزدیکان بنا طی روزهای گذشته اعتقاد داشتند که دبیر پشت بنا می‌ایستد و او را راضی به ماندن خواهد کرد، اما چنین اتفاقی رخ نداد و واکنش فدراسیون فوتبال انتخاب سرمربی جدید برای تیم‌ملی کشتی فرنگی بود.

رنگرز؛ از مدیرکلی به نیمکت فرنگی

جلسه فنی در مورد تیم‌ملی کشتی فرنگی صبح سه‌شنبه با حضور علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب‌رئیس فدراسیون، علی محمدی مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و حسن رنگرز قهرمان اسبق کشتی فرنگی و سرمربی و مدیر سابق تیم‌های ملی کشتی برگزار شد.

در پایان این جلسه و با توجه به ضرورت پیگیری برنامه‌های تیم‌ملی کشتی فرنگی و خداحافظی محمد بنا سرمربی این تیم، حسن رنگرز به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی منصوب شد و حکم خود را از رئیس فدراسیون کشتی دریافت کرد.

سرمربی جدید منت بنا را می‌کشد

حسن رنگرز بعد از قبول سرمربیگری تیم‌ملی کشتی فرنگی به تعریف و تمجید از محمد بنا پرداخت و ابراز امیدواری کرد او در آینده‌ای نزدیک به سمت خود برگردد و هدایت فرنگی‌کاران را برعهده بگیرد. رنگرز در این‌خصوص گفت: «جا دارد صمیمانه از همه خدمات و افتخارات بی‌نظیر آقای محمد بنا تقدیر و تشکر کنم. در چند روز گذشته خیلی تلاش کردم به عنوان شاگرد ایشان خدمت برسم و کسب رخصت بکنم و از همین جا هم کسب رخصت می‌کنم.»

او افزود: «امیدوارم که زمینه بازگشت ایشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود و قطعا بنده امانتدار این مهم خواهم بود و هر موقع که ایشان اراده کردند قدم‌شان را به‌عنوان بزرگ کشتی فرنگی روی چشم خواهم گذاشت و از ایشان تقاضا دارم که مجموعه کشتی فرنگی را از تجارب گرانبها و مشاوره‌های خود بی‌نصیب نکنند و منت ایشان را می‌کشیم و می‌دانم که قلب‌شان برای کشتی می‌تپد و ما هم به‌عنوان یک شاگرد راه‌شان را ادامه خواهیم داد.»

رنگرز در بخش بعدی صحبت‌های خود گفت: «از علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون و حمید سوریان اسطوره کشتی فرنگی ایران صمیمانه قدردانی می‌کنم که این فرصت مغتنم را برای کوچک‌ترین عضو از خانواده بزرگ کشتی فرنگی فراهم کردند و امیدوارم که در بضاعت خودم ادای دین کنم و با کمک خانواده خوب کشتی فرنگی کشور بتوانیم اتفاقاتی قشنگ را برای کشتی ایران رقم بزنیم و از همه مردم کشورم التماس دعا دارم.»

مدیرکلی مازندران چه می‌شود؟

موضوع مهم درباره حسن رنگرز مسئولیت او در اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران بود. اینکه او می‌تواند به‌صورت همزمان دو مسئولیت سنگین را جلو ببرد یا نه! البته خود او در بدو ورود ابهام‌ها را از بین برد و گفت: «دو سال ماموریت بنده در ورزش استان مازندران به پایان رسید و جا دارد از حمایت‌های موثر سجادی وزیر ورزش و جوانان و همراهی صمیمانه حسینی‌پور استاندار مازندران قدردانی کنم. امیدوار هستم که مردم نجیب استان مازندران دو سال نوکری بنده را به‌عنوان کوچک‌ترین عضو جامعه بزرگ ورزش استان پذیرا باشند و برای عزیزی که مسئولیت مدیرکل ورزش و جوانان مازندران را به‌عنوان استان برتر کشور در ورزش عهده‌دار می شود، آرزوی موفقیت دارم.»

حمایت ویژه بنا از سرمربی جدید تیم‌ملی

بعد از انتخاب رنگرز به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی محمد بنا نیز سکوت خود را شکست. او در پستی اینستاگرامی از انتخاب رنگرز به‌عنوان جایگزین خود استقبال کرد و نوشت: «تبریک به حسن آقای عزیز و کشتی فرنگی. امیدوارم همه کنار هم پیروز و موفق باشید و کشتی‌گیران بدانند که مرد بزرگی امروز در کنارشان قرار گرفته است، یار باشید.»

به امید جبران ناکامی‌های صربستان

به هر ترتیب دوره دوم سرمربیگری محمد بنا در تیم‌ملی کشتی فرنگی که حدودا چهار سال به طول انجامید، به پایان رسید و شروع عصر جدیدی را در این عرصه شاهد خواهیم بود. کشتی فرنگی ایران در دوره اول سرمربیگری بنا در المپیک 2012 لندن با سه مدال طلا همه را غافلگیر کرد و حالا بازگشت به آن دوران طلایی با هدایت حسن رنگرز که خودش از برترین فرنگی کاران تاریخ ایران بوده، انتظار می‌رود.

از همین حالا امید همه طرفداران کشتی فرنگی به رقابت‌های جهانی صوفیه است؛ مسابقاتی که برای آماده‌سازی آن یک‌سال زمان داریم و باید دید در این مدت چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

//انتهای پیام