اعتبار قدرت ایران به خون شهدا ست

 گروه سیاسی/ دو روز پس از بازگشت رئیس جمهور از سفر به سازمان ملل که در آن یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را زنده نگه داشت، دوشنبه گذشته آیت‌الله رئیسی میزبان خانواده این سردار شهید بود؛ دیداری که طی آن فرزندان سردار سرافراز مقاومت، جلب توجه افکارعمومی جهان به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از مهم‌ترین کارکردهای سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل دانستند.
اقدام آیت‌الله رئیسی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، مورد تحسین و اقبال بسیاری از تحلیلگران و صاحبنظران در حوزه‌های ارزشی و دفاعی قرار گرفت. رئیس جمهور در این سخنرانی، هم بر ضرورت محاکمه عادلانه قاتلان حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد و هم با بلند کردن عکس او در مجمع عمومی این سازمان، نشان داد که جمهوری اسلامی از مبانی ارزشی خود کوتاه نمی‌آید. تأکید بر مبانی ارزشی جمهوری اسلامی ایران، واقعیتی است که آیت‌الله رئیسی در دیدار دوشنبه گذشته خود با خانواده این سردار شهید هم به آن اشاره کرد؛ اینکه دشمنان این مرز و بوم تلاش می‌کنند با ابزارهای رسانه‌ای واقعیت را وارونه و جای جلاد و شهید را عوض کنند و اینجا است که روایتگری حق‌طلبانه و مقابله با غرض‌ورزی امپراتوری رسانه‌ای غرب در موضوع مبارزه با تروریسم اهمیت می‌‌یابد. به عبارت دیگر، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید سلیمانی در سازمان ملل را که از سوی رئیس جمهور صورت گرفت  نیز باید یکی از شیوه‌های این روایتگری حق‌طلبانه و مقابله با امپراتوری رسانه ای غرب دانست.
 قدردانی از مواضع حق‌طلبانه رئیس جمهور
برهمین اساس بود که خانواده سردار شهید سلیمانی در دیدار دوشنبه گذشته، با قدردانی از مواضع حق‌طلبانه رئیس جمهور در سخنرانی سازمان ملل متحد، اقدام آیت‌الله رئیسی در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت را در این سخنرانی ستودند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، فرزندان سردار سرافراز مقاومت، جلب توجه افکار عمومی جهان به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از مهم‌ترین کارکردهای سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل دانستند و گفتند: جهان امروز بیش از همیشه تشنه آموزه‌های شهیدان است، بر همین اساس اقدام ارزشمند رئیس جمهور در سازمان ملل متحد، موجب خرسندی ملت ایران و همه علاقه مندان به محور مقاومت در منطقه شد.
شهادت مهم‌ترین مؤلفه قدرت
آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار فرهنگ و ایثار شهادت را مهم‌ترین مؤلفه‌ قدرت جمهوری اسلامی خواند و گفت: پاسداشت یاد، نام و جایگاه والای شهدا وظیفه هر ایرانی منصف، به‌ویژه مسئولان کشور است.
رئیس جمهور، قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از خون شهدا، به‌ویژه شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: برخی قدرت ملی را صرفاً منبعث از تجهیزات و تسلیحات نظامی می‌دانند، امروز جمهوری اسلامی در کنار پیشرفت‌های غیرقابل کتمان در صنایع دفاعی، از قدرت نرمی برخوردار است که به اعتبار خون صدها هزار شهید به دست آمده و بسیار مؤثرتر از هر سلاحی است.
روایتگری حق‌طلبانه در سازمان ملل
آیت‌الله رئیسی با یادآوری اهمیت روایتگری حق‌طلبانه و مقابله با غرض‌ورزی امپراتوری رسانه‌ای غرب در موضوع مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم تلاش می‌کنند با ابزارهای رسانه‌ای واقعیت را وارونه و جای جلاد و شهید را عوض کنند. بر همین اساس در جریان تنظیم محتوای سخنرانی بنده در مجمع عمومی سازمان ملل بر مبنای ارج نهادن و به رخ کشیدن نمادهای قدرت ملی تصمیم گرفتیم شهید سلیمانی را معرفی کنیم تا دنیا بداند که تروریسم چیست، تروریست کیست و قهرمان مبارزه با تروریسم چه کسی بوده است؟
تلاش غرب برای تغییر تعریف تروریسم
رئیس جمهور با تقبیح رفتار رسانه‌های غربی در تحریف و جعل واقعیت‌ها، اظهارکرد: امروز نظام سلطه به اعتبار امپراتوری رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تعریف تروریسم را تغییر دهد و خودش را قهرمان مبارزه با تروریسم معرفی کند، لذا وظیفه‌ای سنگین بر عهده ما است که اجازه ندهیم این تلاش دشمن به نتیجه برسد.
غرب از تروریسم حمایت می‌‌کند
آیت‌الله رئیسی در ادامه وظیفه مسئولان کشور در پاسداری از حقیقت و مقابله با انگاره‌سازی‌های مغرضانه دشمنان ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در جریان سخنرانی‌ها و دیدارهای مختلفی که در سفر به مقر سازمان ملل داشتم، تأکید کردم که کشورهای اروپایی و امریکا امروز تلاش می‌کنند منافقین را که دست‌شان به خون بیش از ۱۷ هزار هموطن بی‌گناه ایرانی آلوده است، تطهیر کنند و در حالی که پیش از این آنها را در لیست سیاه گروه‌های تروریستی قرار داده بودند، امروز آنان را از این لیست خارج کرده و مورد حمایت خود قرار داده‌اند.
شهید سلیمانی؛ یک نماد نظام اسلامی
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز شهید سلیمانی به یکی از نمادهای نظام اسلامی تبدیل شده و از همین جهت مورد حقد و کینه دشمنان جمهوری اسلامی است، گفت: شهید سلیمانی چنانکه مقام معظم رهبری تأکید کردند، نه فقط یک نام که یک مکتب است و امروز همه باید تلاش کنیم مظاهر و شاخص‌های این مکتب در شئونات زندگی مردم جاری شود.
تلاش دشمنان برای کاهش حساسیت نسبت به شهید سلیمانی
آیت‌الله رئیسی همچنین از تلاش دشمنان برای کاهش حساسیت جامعه نسبت به شهید سلیمانی خبر داد و گفت: دشمن در مقاطع مختلف تلاش می‌کند حساسیت جامعه نسبت به شهید سلیمانی و دیگر الگوها و ارزش‌هایش را بسنجد و اگر احساس کند حساسیت جامعه نسبت به نام و یاد این شهید کم شده است، تلاش‌های خود را برای حذف کامل نام و راه و مکتب او از خاطره و یاد جمعی جامعه مضاعف خواهد کرد، لذا باید نسبت به هرگونه تعدی دشمن به شخصیت و مکتب شهید سلیمانی حساس بود.
خوشحالی علاقه‌مندان انقلاب اسلامی در منطقه
در ابتدای این دیدار خانواده شهید سلیمانی ضمن قدردانی از بیانات رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، پاسداشت نام سردار سلیمانی در تریبون سازمان ملل متحد را موجب خوشحالی همه علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی در منطقه دانستند.
خانواده سردار سرافراز مقاومت، تبیین شاخص‌های مکتب ایشان از سوی رئیس جمهور در سخنرانی نیویورک را اقدامی حکیمانه خواندند و افزودند: در مکانی که مدت‌هاست از کارکرد و ماهیت اصلی خود در احقاق حقوق ملت‌ها فاصله گرفته است، تبیین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی که همان عدالت‌طلبی و حق‌طلبی‌ است، بسیار مؤثر و درست همان چیزی بود که از رئیس جمهور مکتبی ایران اسلامی انتظار می‌رفت.


بــــرش
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست رئیس جمهور مصوب شد
تشکیل کمیته رصد تورم باهدف کنترل رشد آن

​​​​​​​ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آیت‌الله رئیسی تشکیل جلسه داد و به بررسی و تصمیم‌گیری درباره مهم‌ترین مسائل اقتصادی روز پرداخت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در ابتدای این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور ارائه شد و اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر کردند کمیته رصد تورم به منظور رصد و کنترل رشد تورم تشکیل شود و سیاست‌های مقتضی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بویژه در بخش کالاهای مصرفی خانوار را به ستاد هماهنگی اقتصادی پیشنهاد کند.
همچنین اعضا مصوب کردند به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در راستای تحقق رشد اقتصادی برنامه‌ریزی شده در قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی بخش خصوصی مرتبط، برنامه رشد سرمایه‌گذاری در حوزه مربوط به خود را تدوین و برای بررسی و تصویب به ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه کنند. ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین مقرر کرد به منظور جلوگیری از رشد نقدینگی بانک مرکزی نهایت دقت و جدیت را به عمل آورده و همه دستگاه‌های اجرایی با بانک مرکزی در این زمینه هماهنگی لازم را داشته باشند. 
در بخش دیگری از این جلسه گزارشی از بازار بورس ارائه و راهکارهای پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار برای رونق بیشتر بازار سرمایه مطرح و مقرر شد این پیشنهادها به منظور بررسی بیشتر و دقیق‌تر به دستگاه‌های اقتصادی ارائه و نتیجه به جلسه بعدی ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه شود.