مغز خودرو ۶۰۰ هزار تومان!

سیدخلیل سجادپور-   اعضای یک باند موتورسوار که کامپیوتر خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان های مشهد را می ربودند و هر قطعه را بین 600 تا 700 هزار تومان به مالخران می فروختند درحالی با دستورات ویژه قضایی دستگیر شدند که تاکنون به 30 فقره سرقت اعتراف کرده اند.
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، در پی لو رفتن تصاویری از دزدان قطعات خودرو از طریق دوربین های مدار بسته، بررسی های پلیس نشان داد که اعضای یک باند موتورسوار به راحتی کنار خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان ها قرار می گیرند و با شگردی خاص کامپیوتر و برخی قطعات قابل فروش خودروها را سرقت می کنند.
به دنبال گزارش این ماجرا به قاضی شعبه 216 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، بلافاصله قاضی «جواد آسیان یزد» دستورات ویژه ای را برای پیگیری ماجرا و دستگیری یغماگران اموال مردم صادر کرد و از نیروهای انتظامی خواست با قاطعیت و رعایت موازین شرعی و قانونی عوامل سرقت های مذکور را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند. طولی نکشید که تصاویر دزدان روی میز نیروهای تجسس کلانتری آبکوه قرار گرفت و چهره زنی آنان با استفاده از فناوری های نوین آغاز شد. همزمان با لو رفتن هویت دزدان موتورسوار، بی درنگ گروهی تخصصی از عوامل تجسس با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری آبکوه) عملیات ردزنی یکی از متهمان را در بولوار خیبر مشهد ادامه دادند و مخفیگاه وی را در حالی شناسایی کردند که موتورسیکلت مشکی رنگ مورد استفاده در سرقت‌ها نیز درون منزل قرار داشت. ماموران انتظامی که با در نیمه باز روبه رو شده بودند برای رعایت موازین شرعی ابتدا زنگ منزل را به صدا درآوردند اما در همین حال (رضا- ق) متهم تحت تعقیب به روی پله ها آمد و با مشاهده ماموران، پا به فرار گذاشت. در همین حال سه گروه از ماموران انتظامی که به سرپرستی سروان طیوری (رئیس دایره تجسس کلانتری آبکوه) وارد عملیات شده بودند، او را قبل از فرار به پشت بام در حالی دستگیر کردند که هنوز بساط استعمال مواد مخدرش در اتاق پهن بود. با انتقال متهم و موتورسیکلت به کلانتری، تحقیقات درباره دیگر اعضای این باند وارد مرحله جدیدی شد. «رضا- ق» که مدعی بود او را به اشتباه گرفته اند، وقتی تصاویر خود را با خالکوبی هایی که روی پیکرش مشخص بود در فیلم دوربین های مدار بسته دید، باز هم ادعا کرد این موتورسوار من هستم اما سرقتی انجام نداده ام و تنها مواد مخدر و افشانه فلفل کشف شده از منزلم را قبول دارم! و حتی فردی را هم که بر ترک موتورسیکلت نشسته است نمی شناسم!
گزارش روزنامه خراسان حاکی است: به دنبال اظهارات عجیب متهم، بازجویی ها از وی به شیوه فنی تغییر کرد و بدین ترتیب او که در مخمصه سوالات تخصصی افتاده بود به  ناچار همدست خود را نیز لو داد و حاضر به همکاری با پلیس شد.


در همین حال و با راهنمایی های مستقیم قاضی آسیان یزد، بی درنگ نیروهای عملیاتی وارد عمل شدند و «علی – ک » (همدست متهم) را   در حالی به دام انداختند که از مخفیگاه وی ابزار سرقت و شش عدد فشنگ ساچمه ای نیز کشف شد. این متهم پس از انتقال به کلانتری اعتراف کرد: حدود دو ماه است که با «رضا- ق» کامپیوتر (مغز خودرو) سرقت می‌کنیم و آن ها را به یک مالخر حرفه ای به مبالغی بین 600 تا 700 هزار تومان می فروشیم!
این سارق موتور سوار ادعا کرد تاکنون 25 تا 30 فقره سرقت در مناطق فرامرز عباسی، ساجدی، ابوطالب، عبدالمطلب، ایثارگران و کوی امیرالمومنین (ع) انجام داده ایم اما محل سرقت ها را با مشاهده عینی می توانم نشان بدهم!
وی ادامه داد: همه سرقت ها را با موتورسیکلت توقیفی انجام می دادیم به گونه ای که من بلافاصله از ترک موتورسیکلت پیاده می شدم و کاپوت خودرو را بالا می زدم و در همین لحظه «رضا- ق» با یک حرکت سریع کامپیوتر را سرقت می کرد. وی درباره فشنگ های کشف شده از مخفیگاهش نیز گفت: آن ها را حدود دو هفته قبل از داخل یک پژو پارس سرقت کردیم اما «رضا» در برخی مواقع با یکی دیگر از اعضای باند به نام «امین» هم سرقت می کرد.
بنابراین گزارش، نیروهای تجسس کلانتری آبکوه در ادامه رسیدگی به این پرونده سرقت، مکان‌های هشت خودرویی را که مورد دستبرد قرار گرفته بودند با همکاری متهمان شناسایی کردند و سپس با هدایت رئیس کلانتری، عازم کوی امیرالمومنین (ع) شدند تا مالخر اموال سرقتی را زیر چتر اطلاعاتی بگیرند اما آن ها وقتی وارد محل شدند ناگهان مالخر مذکور را دیدند که سوار بر یک دستگاه خودرو در حال دور دور کردن است. بنابراین وی نیز دستگیر شد و در حالی به مقر انتظامی انتقال یافت که مدعی بود از طریق وکیلش حال ماموران انتظامی را می گیرد!
به گزارش روزنامه خراسان، دزدان مغز خودرو در مواجهه حضوری با این مالخر جوان، اعتراف کردند که از حدود دو ماه قبل همه کامپیوترهای سرقتی را به وی فروخته اند. بررسی های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.