«سردار آزمون» و پایان یک حاشیه!

آرمان‌ملی: تیم‌ملی فوتبال کشورمان که خود را برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی آماده می‌کند با استوری «سردار آزمون» وارد حاشیه شد که البته مهاجم تیم‌ملی بعداز پایان اردو در این خصوص عذرخواهی و شفاف‌سازی کرد. 
  واکنش وزارت ورزش 
تیم‌ملی فوتبال در حالی‌که باید در دومین دیدار تدارکاتی خود به مصاف سنگال می‌رفت با حاشیه‌های استوری سردار آزمون مواجه شد. طی روز‌های گذشته شایعات زیادی در خصوص شاگردان کی‌روش و به‌خصوص سردار آزمون و غیبتش در تمرینات مطرح شده است. در همین خصوص محسن معتمدکیا، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش شب قبل از دیدار با سنگال نسبت به برخی شایعات در صفحه شخصی خود واکنش نشان داد. او در صفحه خود نوشت: «شب قبل از بازی با سنگال آرامشی مثال‌زدنی در تیم‌ملی حکفرما بود. برخلاف دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند هیچ اختلاف‌نظری در تیم‌ملی نیست و کل تیم مثل همیشه به فکر موفقیت پرچم‌اند. تیم‌ملی با این بازی‌های نخ‌نما وارد حاشیه نمی‌شود. این تیم در جام‌جهانی متحدتر از قبل از نام ایران دفاع می‌کند.»
  صحبت‌های سردار 


سردار آزمون، مهاجم تیم‌ملی با گلزنی در بازی با سنگال سبب به تساوی کشیده‌شدن نتیجه این دیدار شد، درمورد مسائلی که در روزهای اخیر پس از انتشار استوری‌اش به‌وجود آمد، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد: «با تمام‌شدن اردوی تیم‌ملی در اتریش لازم می‌دانم چند موضوع را با شما مردم خوبم در میان بگذارم. اول اینکه قسم می‌خورم هیچ فشاری برای گذاشتن یا برداشتن استوری روی من نبوده. هم نوشتنش و هم حذف کردنش تصمیماتی بود که خودم گرفتم. اجباری در کار نبوده و هر کسی چیزی غیر از این گفته یا نوشته به‌دنبال سوءاستفاده بوده و واقعیت ندارد. هیچ اختلاف و دودستگی در تیم‌ملی وجود ندارد. ما همه اعضای یک خانواده هستیم و کسانی‌که مطالب تخیلی نوشتند که برای نوشتن استوری بین ما دودستگی شده درحالیکه اصلا کسی نمی‌دانست من می‌خواهم استوری بگذارم. کسانی‌که این دروغ‌ها را نوشتند تا برای تیم‌ملی حاشیه‌سازی کنند به خدا واگذار می‌‌کنم. یک جلسه هم به‌خاطر مصدومیت جزئی با صلاحدید کادرفنی تمرین نکردم و بازهم دروغ نوشتند که خط خورده‌ام. ضمنا باید از بازیکنان تیم‌ملی عذرخواهی کنم. چون این کار عجولانه من باعث اذیت‌شدن دوستان عزیزم شد و از جانب بعضی کاربران، اهانت‌هایی به ملی‌پوشان شده که به هیچ وجه منصفانه نبود و اشتباه از من بوده. در این خصوص خودم را مقصر می‌دانم و مقابل همه اعضای تیم‌ملی و کادرفنی که باعث شدم نظم و آرامش تیم به‌هم بخورد شرمنده‌ام. خدا را شکر نتایج خیلی خوبی در برابر دو تا از بهترین تیم‌های دنیا گرفتیم و همگی به دور از تمام حاشیه‌ها برای شادی و رضایت مردم در جام‌جهانی تمام تلاشمان را می‌کنیم. همه بازیکنان برای دلخوشی تک‌تک شماها با جان و دل برای جام‌جهانی از جان مایه خواهند گذاشت» 
  سابقه دودستگی
به گزارش وبسایت «اتلتیک»، علیرضا جهانبخش وینگر سابق برایتون که یکی از اعضای کلیدی تیم‌ملی فوتبال ایران است در مورد اخراج دراگان اسکوچیچ سخن گفته است. او بیان داشته است که جناح‌های طرفدار و مخالف اسکوچیچ در تیم‌ملی ایجاد شده بود. جهانبخش گفت: برخی از بازیکنان رابطه خوبی با اسکوچیچ نداشتند. آنها از نحوه بازی او خوش‌شان نمی‌آمد، ولی برخی از بازیکنان رابطه بسیار خوبی با او داشتند. چیزهایی که اتفاق افتاد غیرحرفه‌ای بود. نمی‌توانم نامی را ذکر کنم اما افرادی خارج از تیم بودند که می‌خواستند از نظر تصمیم‌گیری و مسائل دیگر بر تیم‌ملی تاثیر بگذارند. وی ادامه داد: متاسفانه بازیکنانی بودند که این موضوع را دنبال کردند که بسیار ناراحت‌کننده بود. ما  تلاش کردیم تا آن جو را آرام کنیم. ما گفتیم بسیار خوب، ما بدون موضع می‌مانیم، این تصمیم ما نیست. الان وقت به هم‌ریختن این چیزها نیست. خدا را شکر اکنون همه چیز آرام‌تر و آرام‌تر است. او درباره حضور کارلوس کی روش در تیم‌ملی فوتبال ایران نیز گفت: ما هفت، هشت سال با او کار کردیم. او بازیکنان را خیلی خوب می‌شناسد و بازیکنان او را خیلی خوب می‌شناسند.  
  هویت 
تیم‌ملی فوتبال کشورمان سه‌شنبه شب گذشته در دومین و آخرین بازی دوستانه‌اش در اردوی اتریش به مصاف سنگال قهرمان آفریقا رفت و در این بازی به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت داد. شاگردان کارلوس کی‌روش در اولین بازی دوستانه خود مقابل اروگوئه پرستاره با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند تا یک برد ارزشمند را به نامشان ثبت کنند. کارلوس کی‌روش بعد از این تساوی مقابل قهرمان آفریقا و پایان اردوی اتریش، گفت: بچه‌ها، یک اردوی خوب، دو بازی خوب و دو نتیجه عالی. اول اینکه با کمک بازیکنان و رقابت با تیم‌های بزرگ چیزهای زیادی یاد می‌گیریم. سرمربی ایران ادامه داد: دوم اینکه هویت ما به‌عنوان یک تیم با مشکلاتی که با آن روبه‌رو بودیم و فداکاری‌هایی که برای تیم‌ملی انجام دادیم، رشد کرد.