بیزاری هنرمندانه از رفتار‌های تجزیه‌طلبانه

چرخش رفتاری و شعاری صحنه‌گردانان اغتشاش به سمت حمایت از تجزیه کشورمان و همچنین به میدان آمدن و حمایت گروه‌های تجزیه‌طلب از آشوبگران تکلیف برخی از چهره‌های سرشناس را معلوم کرد، به نحوی که با انتشار پست‌هایی نسبت به این اهداف شوم هشدار دادند.
طی چند وقت اخیر، آن دسته از چهره‌های سرشناس و به اصطلاح سلبریتی‌هایی که سعی می‌کردند برای این همه آتش‌افروزی و کشتار مردم و مأموران و کشیدن حجاب از سر زنان محجبه را با ان‌شاءالله گربه است، رفع و رجوع کنند و در مقابل آگاه‌شدن مقاومت می‌کردند حالا و با برملا شدن نیت واقعی هدایت‌کنندگان اغتشاشگران و آشوبگران برای تجزیه کشورمان، آرام‌آرام در حال بیدار شدن و انتشار فرسته‌هایی در مذمت تجزیه‌طلبی و پاره‌پاره کردن ایران جانمان هستند. البته لازم است از اقدامات روشنگرانه و بدون لکنت رئیس قوه قضائیه در رابطه با لزوم پرداخت بخشی از هزینه خرابی‌ها از اموال سلبریتی‌هایی که آتش بیار معرکه شده‌بودند، تشکر کرد چه اینکه بعد از این واکنش بود که برخی از این افراد سعی کردند با حذف پست‌های قبلی دشمن شاد کن و انتشار مطالب جدیدی به منظور حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچگی ایران به اصلاح راه اشتباه خود اقدام کنند.
از طلب مرگ تا تصاویر طبیعت
به عنوان مثال تا همین چند روز پیش یکی از پست‌های حامد بهداد در واکنش به حرف‌های یکی از مسئولان کشور که اقدامات ضد امنیتی و بر خلاف اصول روشن میهن‌پرستانه برخی چهره‌های هنری سرشناس و سلبریتی‌ها را مذمت کرده‌بود، نوشت: «از صمیم قلبم خدا را قسم می‌دهم هر چه زودتر شاهد مرگ شما باشیم»! اما همین فرد یکی دو روز بعد از انذار رئیس قوه قضائیه و البته افتادن نقاب از صورت گرگ‌های تجزیه‌طلب و مردمخوار که مدعی خونخواهی عثمان‌گونه و دروغین مهسا امینی بودند، متوجه عمق فاجعه شدند و آن‌هایی که هنوز خرده هوشی و سر سوزن عِرقی به وطن دارند، سعی کردند بلندگوی این ارکستراسیون دژخیم‌پسند نباشند. حامد بهداد که دچار تحول در مواضع شده با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش که خبر از بازگشت هوشیاری او می‌دهد، نوشت: «هنرمند، مردم است و از آن مردم. در میان مطالبات بر حق این مردم، اگر زمزمه بدخواهان علیه این وطن عزیزمان به گوش رسید، نباید آن را پای ما مردم نوشت. حفظ تمامیت ارضی این آب و خاک فصل مشترک همه ما است. همین مهم مرز ما را با هر آنکه ایران ما را تجزیه بخواهد جدا می‌کند.»


اتخاذ موضع منطقی بهداد نمونه‌های دیگری در بین جماعت سلبریتی داشت، به نحوی که برخی از آن‌ها سعی کردند با انتشار پست‌هایی از اتفاقات روزمره و معمولی‌شان، قدم زدن عادی در خیابان‌های آرام و سرشار از زندگی و امنیت را به «شترسواری دولا‌دولا» ترجیح بدهند. فلان فوتبالیستی که خبر دروغ بازداشتش منتشر شده‌بود، مصدوم شدن حین تمرین و احتمال رسیدن به بازی مهم تیمش را استوری کرد و آن بازیگر زنی که حمله به مخالفان نظرات غیر‌منطقی‌اش برایش تفریح شده‌بود هم با انتشار عکس‌هایی از طبیعت و کوه و دریا تلاش کرد مرزبندی‌اش را با تجزیه‌طلبان و مخالفان نظم و امنیت رسانه‌ای کند.
افتادن نقاب اغتشاشگران
در رابطه با اثر‌گذاری انذار مسئولان و رفتار منطقی و صبورانه نیرو‌های برقرار‌کننده نظم و امنیت با اغتشاشگران در فرو نشاندن غبار فتنه و آشوب و آشکار شدن نیت شوم تجزیه‌طلبان در پاره پاره کردن کشورمان پیش چشم سلبریتی‌ها و چهره‌های سرشناس، گزاره‌های متعددی می‌توان مطرح کرد که تحلیل رفتاری سلبریتی‌ها و صحبت‌های کسانی مثل احمد شاکری نویسنده و منتقد ادبی کشورمان از جمله آنهاست.
شاکری در مورد واکنش‌های داعش‌گونه اغتشاشگران طی این چند روز با اشاره به اینکه مشخص شد که خواسته آن‌ها نه مسئله حجاب یا راهکار‌های اعمال قانون درباره هنجارشکنان که سوق دادن جامعه به سمت اغتشاش، جنگ داخلی و در نهایت، پاره پاره شدن ایران اسلامی است، می‌گوید: در وقایعی که با فوت خانم مهسا امینی رقم خورد با فتنه‌ای ترکیبی و چند لایه مواجه هستیم. ویژگی فتنه این است که در آغاز، تشخیص موضع حق و باطل برای گروندگان به آن دشوار است. حامیان و هدایت‌کنندگان فتنه خود را پنهان کرده و نیات واقعی‌شان را آشکار نمی‌کنند، اما از آنجا که دشمنان انقلاب اسلامی و ایران عزیز درباره ملت ایران و هویت تاریخی آن دچار فراموشی بوده و در تحلیل شرایط ایران اسلامی دچار خطای استراتژیک هستند، خیلی زود، نقاب از چهره انداختند.
نویسنده کتاب «انجمن مخفی» در ادامه اظهار می‌دارد: ایران اسلامی در کرانه‌های تاریخی خود شاهد همزیستی اقوام، ادیان و مذاهب مختلف بوده‌است. انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی و انسان‌سازش انتخابی برآمده از همین تنوع تاریخی است. انتخابی که آرمان مشترک، ارزش‌های مشترک و الگو‌های مشترکی را محترم می‌دارد.
شاکری با اشاره به بهانه‌های وحدت‌آفرین در ایران اسلامی بیان کرد: چنانچه از اعماق تاریخ صدای «هل من ناصر ینصرنی» حسین علیه‌السلام به پیام وحدت‌بخش اقوام و ادیان این سرزمین بدل شده و به دل‌ها رسوخ کرده‌است؛ و در دوران معاصر نیز قهرمان‌های ملی، چون حاج قاسم سلیمانی به محور وفاق و اتفاق بدل شده‌اند. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند دشمن‌شناسی و جامه عمل پوشاندن به توصیه وحیانی و نبوی مبنی بر تمسک به حبل الهی هستیم. در چنین شرایطی همسویی با جبهه دشمن در هر سطحی و توسط هر زبان و قلمی خطایی نابخشودنی است.
خودزنی داعش
گزاره دیگری که در تغییر رفتار و واکنش بسیاری از هنرمندان و سلبریتی‌هایی که به قول خودشان برای لگد زدن به جمهوری اسلامی و تند کردن فضای درگیری‌های خیابانی از سوی عده‌ای تحت فشار بودند، اثر‌گذاری قابل‌توجهی در کنار دیگر شاخصه‌های این مسئله داشت، اتفاقاتی نظیر حمله به زنان محجبه و برهنه شدن برخی مدعیان دروغین مرگ مهسا امینی است. وقتی مدعیان دروغین شعار زن، زندگی، آزادی کمترین اعتقادی به شعارهایشان ندارند و در حالی که مدعی طرفداری از حجاب اختیاری هستند، برای برداشتن حجاب از سر زنان محجبه در حال عبور از خیابان به سمت آن‌ها حمله می‌کنند، متوجه می‌شود با چه گروه داعشی مواجه هستند. یا وقتی می‌بینند کسی که به بهانه آزادی در یک کشور اروپایی برهنه می‌شود، اما در عین حال، چون می‌داند حضور بدون لباس در خیابان برخلاف قوانین آن کشور است و به همین علت سعی می‌کند بخش‌هایی از بدنش را از ترس قوانین آن کشور، بپوشاند، این پیام برایش مخابره می‌شود که قانون همه جا به جز قانون کشورم محترم است! یا مثلاً وقتی می‌بیند که همین افراد چطور به سمت مهناز افشار و محسن نامجو در خارج از کشور حمله می‌کنند، خوب می‌داند که همراهی با این گرگ‌های گوسفند‌نما چه عاقبتی دارد. البته نباید این حقیقت را ناگفته گذاشت که سعه صدر و رفتار روادارانه و صبورانه مأموران قانون در مواجهه با سرکشی این افراد بیشتر از هر عامل دیگری مؤثر و تعیین‌کننده بوده و هست.