جزئیات ترور رئیس مجلس آمریکا

مردی که به حمله به خانه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و کوباندن چکش بر سر همسرش متهم شده است، به پلیس گفته است که در یک ماموریت انتحاری بوده و قصد داشته سیاستمداران بیشتری را هدف بگیرد. درخواست دادستان‌ها برای نگه داشتن «دیوید واین دی‌پیپ» ۴۲ ساله در بازداشت پیش از محاکمه باعث شد تا اطلاعات جدیدی از نیت او برای حمله به دست آید چرا که این مظنون در رابطه با اتهام اقدام به قتل پل پلوسی ۸۲ ساله، همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر اتهاماتش اعتراف به بی‌گناهی کرده بود.
همچنین دستور داده شده که دی‌پیپ باید بدون امکان قرار وثیقه در بازداشت باقی بماند. وکیل دادگستری منصوب شده از سوی دادگاه گفت، دی‌پیپ در حالی برای نخستین بار از زمان حمله روز جمعه، در دادگاه حاضر شد که دست راستش به گردنش آویزان بود چرا که شانه این مظنون در زمان بازداشت دچار دررفتگی شده بود.
در اسناد تازه ثبت‌شده دادستان‌ها آمده است که دی‌پیپ به پلیس گفته است که او واقعا قصد نداشته به پل پلوسی آسیب برساند اما افزود که این یک ماموریت انتحاری بود.
آدام لیپسون، وکیل دادگستری پس از جلسه دادگاه به خبرنگاران گفت، تیم وکلای دی‌پیپ تعدادی از مسائلی را که ممکن است در دفاع از وی نقش داشته باشد، از جمله آسیب‌پذیری موکل در برابر اطلاعات غلط سیاسی و وضعیت روانی ‌اش را بررسی می‌کنند. 


این حمله که منجر به مجروحیت و بستری شدن پل پلوسی در بیمارستان شد، نگرانی‌ هایی را درباره خشونت‌ ها با انگیزه سیاسی آن هم یک هفته مانده به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا به وجود آورده است.