همکاری با رسانه‌های حامی ترور معادل مشارکت در اقدام تروریستی

علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در بخشی از نشست خبری هفتگی با حضور خبرنگاران اظهار داشت‌: با توجه به ترویج آشکار تروریسم، خشونت و نقض تمامیت ارضی کشور از سوی رسانه‌های معاند، هرگونه همکاری با آنها در حکم مشارکت در اقدام تروریستی است. وی اظهار داشت: مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست‌جمهوری با همکاری دستگاه‌های ذیربط، مستندات لازم را راجع به اقدامات تروریستی این رسانه‌ها گردآوری کرده و موارد نقض قوانین و مقررات بین‌المللی مشخص شده است. سخنگوی دولت تصریح کرد: اقدامات حقوقی و پیگیری با مسئولیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در مراجع بین‌المللی آغاز شده است. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره مقابله به مثل با رسانه‌های فارسی زبان که اقدام علیه امنیت ملی داشتند، گفت: برخی از رسانه‌های تروریستی باتوجه به عملکرد تروریستی و حمایت روشنی که از ترور داشتند از سوی دولت و وزارت امور خارجه شناسایی شده‌اند و برای مقابله با این رسانه‌ها اقداماتی در حال انجام است. وی افزود: افرادی که با این مجموعه‌های تروریستی همکاری داشتند مورد پیگیری قضایی قرار گرفته‌اند.  مستندات لازم از اقدامات تروریستی و تروریست پروری این رسانه‌ها جمع‌آوری شده و دولت هم قطعاً این مسیر را تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داد.

کمیته حقیقت‌یاب برای آلمانی‌ها
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل و کمیته حقیقت‌یاب، تصریح کرد: آلمان که یکی از بانیان این قطعنامه بود، سابقه طولانی در اقدامات ضدحقوق بشری دارد. شهروندان اهل سنت و کرد ساکن سردشت گواه روشن و زنده‌ای بر وضعیت و اقدامات ضدحقوق بشری، ضدکودکان و ضدزنان کشور نژادپرست آلمان علیه ملت ایران هستند.


وی ادامه داد: این کشورها باید پاسخگوی بیش از ۶ هزار بمب شیمیایی باشند که بر سر ملت ما ریخته‌اند. کمیته‌های حقیقت‌یاب را برای شناسایی تأمین‌کنندگان این بمب‌های شیمیایی تشکیل دهند و آنچه در گذشته انجام دادند را جبران کنند. بیش از ۶۷ هزار نفر را جانباز شیمیایی کردند که بیش از ۱۵۰۰ نفر از آنان زنان و کودکان بودند. برای بررسی اظهارات دروغین مقامات غربی باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.

در مسیر کاهش تورم
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل اقتصادی عنوان کرد: تورم ۴۰ درصد است و این یعنی ۴۰ درصد گرانی داریم. سال گذشته ۶۰ درصد تورم داشتیم اما ۲۰ درصد کاهش تورم نیز داشته‌ایم؛ این یعنی ما در مسیر درمان و کاهش این بیماری قرار داریم. موافقت با افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان، بهره‌مندی ۸ میلیون نفر از خدمات پنجره واحد، تعیین تکلیف ۹۵ درصد از متقاضیان طرح ملی مسکن، رشد ۲۶۹ درصدی تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی، تعیین کمیسیون ویژه برای بررسی لایحه بودجه در دولت و افتتاح طرح آبرسانی سنندج در انتهای هفته جاری از جمله مهمترین اخبار سخنگو برای رسانه‌ها بود.