اصالت و جوهر انقلاب اسلامي را خواهانيم

امروزه در سراسر جهان، تلاش براي صلح و دوستي ملت‌ها، گسترش ارزش‌هاي بشري و اهتمام و رعايت حقوق انساني به جرياني غيرقابل توقف تبديل شده است، كشور ما نيز از ده‌ها سال پيش شاهد تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير بسياري براي تحقق آزادي‌هاي عمومي و خصوصي بوده است. بي‌ترديد هزاران زن و مرد ايراني براي برآورده شدن اين آمال تاريخي و تحقق بخشيدن به آرمان‌هاي متعالي ديني و بومي و انساني و تامين نيازهاي همه‌جانبه انسان‌ها و كرامت انساني بر اساس آموزه‌هاي فرهنگ غني ايراني - اسلامي- كه منادي صلح و دوستي و مدارا و مهرورزي است- كوشيده‌اند. انقلاب اسلامي 1357 نيز در امتداد اين تلاش‌هاي پيگير و نستوهانه شكل گرفت. پيروزي انقلاب در حقيقت پيروزي ملت ايران در حاكميت استقلال به جاي وابستگي، آزادي به جاي اختناق و ديكتاتوري و جمهوري اسلامي به جاي هر رژيم با هر نام و نشاني كه اولا غيرمردمي و ثانيا غيراسلامي باشد، به شمار مي‌رود. مردم حق‌طلب و آزاده ايران در طي چهار و اندي دهه گذشته، با تحمل نامهرباني، سختي‌ها و مرارت‌هاي بي‌شمار و با جانفشاني و تقديم شهداي عزيز، ثابت كردند كه با حركت در مسير صلح و دوستي و دفاع جانانه از ملك و ملت مي‌كوشند جامعه‌اي آباد و مستقل و سربلند بنا كنند كه عاري از هر‌گونه مداخله و دخالت بيگانگان باشد و بر همين اساس در برابر همه فشارها و زورگويي‌ها و تحريم‌هاي ظالمانه خارجي با شجاعت ايستاده‌اند. آنان در كنار پايداري از استقلال ايران زمين و جانفشاني در راه ايران بزرگ اسلامي، نسبت به انتقاد از بي‌عدالتي‌ها و بدعهدي‌ها و اعتراض از تبعيض و حق‌كشي و يك‌جانبه‌نگري مذموم و فشارهاي كمرشكن اقتصادي و سياسي و... همواره مبادرت ورزيده و بدين صورت عزت  آزادي، كه يكي از جوهره اصلي شكل‌گيري انقلاب اسلامي است همواره نگهبان هستند.
پرواضح است در كنار نگهباني از عزت  آزادي، عموم ايرانيان هميشه دل در گرو حاكميت ملي و دفاع از جمهوريت نظام و كيان دارند و پايبندي به مردم‌سالاري ديني و توجه به چهره رحماني اسلام ناب محمدي را بر خود فرض مي‌دانند.
ايرانيان وظيفه شهروندي خويشتن را با تلاش در جهت تعميق «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي» پيگيري و مطالبه مي‌كنند و همواره براي دفاع از اصالت‌هاي انقلا‌ب آماده‌اند و آمال و منافع و امنيت ملي كشور را فراتر از جناح‌بندي‌ها و رقابت‌هاي سياسي مي‌دانند. مردم نااميد و خسته از دعواهاي سياسي بي‌حاصل و برخوردهاي راديكالي به آرامش خيال نياز دارند و حاكميت قانون، به ويژه اجراي اصول فراموش شده قانون اساسي، كه امروزه صاحب‌منصبان كمتر به آن استناد مي‌كنند، شعار و خواست مردم كشورمان بوده و از قوا و نهادهاي حاكم انتظار دارند، در پاسخگويي به اين خواسته به حق آحاد ملت، خاصه مطالبات به‌حق و قانوني دانشجويان و بانوان و اقوام غيور ايراني، جز بر مدار قانون عمل ننمايند.
ملت رشيد ايران، خود را صاحب انقلاب اسلامي مي‌دانند و بدان‌جهت براساس احساس وظيفه خود و در دفاع از تاريخ و هويتي كه خود سازنده آن هستند، همواره در عموم صحنه‌ها، فعال هستند و شعارهاي محوري استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را تكرار و شعار مي‌دهند.
اين پشتوانه مردمي را، صاحب‌منصبان با بها دادن به جهت‌گيري هوشمندانه آنان در مطالبه حفظ و اجراي شعارهاي اصيل و محوري انقلاب «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي»، بايد قدر بشناسند و اجازه ندهند با بي‌اعتنايي به خواست و مطالبات اقشار ملت و يا برخورد غيرمنطقي و فراقانوني با منتقدين و معترضين و شهروندان فعال كشور، به اين سرمايه ارزشمند اجتماعي لطمه وارد سازند.