رئیسی: انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است

روز گذشته مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بسیاری از شهرهای ایران با حضور پرشور مردمی برگزار شد. در تهران نیز اجتماع مردم برای بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی و یاران شهیدش در مصلی برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، جانبازان، میهمانان بین‌المللی، سفرای کشورها، مسئولان عالی کشوری‌ولشکری و شخصیت‌های بین‌المللی حضور داشتند. سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، زینب سلیمانی و فرماندهان جبهه مقاومت هم در این آیین سخنرانی کردند.

جمهوری اسلامی چرخه رویش انسان‌های خودساخته است
رئیس‌جمهوری در این اجتماع اظهار داشت: «بدون تردید پاسداشت قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی پاسداشت همه ارزش‌های الهی است. گرامیداشت شهید سلیمانی چهره جهانی مبارزه با استکبار و تروریسم و تجلیل از همه خوبی‌ها و اعلام نفرت و بیزاری‌ از ظلم و استکبار و نظام سلطه است.»
رئیس‌جمهوری در ادامه به تحول و نگاه تحول‌گرایانه اشاره کرد و ‌‌گفت: «نخستین گام درباره شهید سلیمانی، تحول فردی و شخصی بود؛ او خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی‌ کند؛ بدون خودسازی امکان‌ جامعه‌سازی وجود ندارد و شهید سلیمانی خودسازی کرد تا بتواند جامعه‌سازی کند.»
او اظهار داشت: «انسان با تقوای خودساخته می‌تواند در جامعه فردی تاثیرگذار باشد و این تحول را شهید سلیمانی از خود آغاز کرد. عشق به خدا و اهل‌بیت و صدیقه طاهره(س) این دلدادگی به خدا و اهل‌بیت بود که از او یک انسان خودساخته پرورش داد و ببینید رهنمودهای رهبری همواره تاکید به‌خودسازی است.»



رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نوشته‌های امام راحل و رهنمودهای رهبری به جوانان بر محور خود‌سازی‌ و تقوای الهی است، اظهار داشت: «تاکید امام برای همه ما جوانان عزیز را ببینید. نوشته‌های امام بزرگ و رهنمودهای رهبری که به‌خودسازی و تقوای الهی است.» رئیسی با ذکر نکته دوم تحولی در زندگی و سیره شهید سلیمانی گفت: «مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام راحل و رهبری است و این دو مکتب در امتداد مکتب عاشورای حسینی است و تاکید به شناخت مکتب شهید سلیمانی چون جلوه‌ها و شاخص‌هایی دارد برای یک انسان سالک و دلداده به خدا که شناخت این مسیر مهم است.»
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران چرخه رویش انسان‌های خودساخته مجاهد در راه خداست. این چرخه میرایی و توقف ندارد و چرخه رویش است؛ شهیدان و ایثارگران در این چرخه متحول شدند و رویش پیدا کردند. این چرخه درون‌زا، زنده و همواره در حال تحول است. بدانیم شهید سلیمانی در این بستر، مکتب و نظام که خود حرم می‌خواند رشد رویش و پرورش یافته است، این نظام مقدس و خود سند حقانیت این نظام است.»

شهید سلیمانی‌ هیمنه‌ آمریکا را در دنیا به شکست کشاند
رئیس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی هیمنه آمریکا را در دنیا به شکست کشانید، اظهار داشت: «نظام سلطه به‌دنبال هویت‌زدایی از ملت‌هاست و می‌خواهد جوانان را از هویت تهی‌ کرده و هویت خود را غالب کند.»
رئیسی اظهار داشت: «شهید سلیمانی، هم عنصری هویت‌ساز و هم احیاگر هویت اسلامی در منطقه‌ بود.»

انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است
رئیس‌جمهوری در ادامه خطاب به آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی گفت: «همچنان که دیروز سردار سلیمانی در برابر ظلم و زیاده‌خواهی‌ها، سلطه‌گری و استکبار شما ایستاد و مقاومت را در منطقه آفرید، امروز هم جوانان دلداده ما در سایه روح بلند شهید سلیمانی تا آخر در برابر شما خواهند ایستاد.»
رئیسی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی قدس درباره انتقام از خون شهید سلیمانی تاکید کرد: «از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت و خون او را از یاد نبرده و نخواهیم برد و سلطه‌گران بدانند انتقام شهید سلیمانی‌ حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان ترور او نخواهیم گذاشت.»

هرگز متوقف نخواهیم شد
رئیس‌جمهوری در ادامه این اجتماع مردمی به تلاش دشمنان در ماه‌های اخیر برای مقابله با ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: «دشمن در همه عرصه‌ها اعم از تولید، تجارت، صادرات نفتی و غیرنفتی با همه وجود تلاش کرده با تهدید و تحریم ما را متوقف کند اما بدانند که کشور در حال پیشرفت با این شهادت‌ها نه کند و نه متوقف می‌شود.»
رئیسی با بیان اینکه «دشمنان تصور کرده‌اند با این حرکت‌ها و با تهدید و تحریم می‌توانند مسیر پیشرفت ملت ما را کند کنند اما زهی‌خیال‌باطل» افزود: «مردم ایران راه پیشرفت را با اقتدا به امام تحول‌خواه خود با قدرت و قوت طی می‌کنند.»
او تاکید کرد: «دشمنان، ملت ایران را نشناختند و بسیار دچار اشتباه محاسباتی شده و می‌شوند؛ این ملت و نظام را با نظام‌های معمولی در دنیا مقایسه نکنید.»
او با بیان اینکه امروز دشمن جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی،  سیاسی و سایبری به راه انداخته و همه توان و ظرفیت خود را به‌کار گرفته‌، اظهار داشت: «به آنها می‌گویم در همه این جنگ‌ها شکست خوردید و بعد از این هم، شکست خواهید خورد.»
رئیسی تاکید کرد: «حین ورود به مصلی، دختر خانم دهه نودی گفت که شما را به خون شهید سلیمانی قسم می‌دهم ما پای کار هستیم. به مسئولان هم پیام دهید که دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها پای این انقلاب و نظام هستند و مسئولان با اتکا به خدا حرکت کنند.»

زینب سلیمانی: مسئولان گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند
فرزند شهید سلیمانی تاکید کرد که امروز باید همه مسئولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند و گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند. زینب سلیمانی از مردم کشور و استان کرمان بابت پذیرایی از میهمانان سردار سلیمانی و همچنین از مردم عراق بابت حضور در مراسم سالگرد شهادت سلیمانی تشکر کرد.
او گفت: «حال و هوای این روزها شبیه مراسم روزهای تشییع پیکر شهید سلیمانی است که به تعبیر رهبر انقلاب یک یوم‌الله بود و باید همیشه یاد آن را زنده نگاه داشت. مردم عزیز ما امسال در همین راستا قدم‌های بزرگی برداشتند. قدردان محبت شما مردم هستم.»

نایب‌رئیس حشدالشعبی: انتقام خون شهدای خود را می‌گیریم
نایب‌رئیس حشدالشعبی با بیان اینکه شهید سلیمانی روزهای بسیار سختی را در سوریه شاهد بود، اظهار کرد: «همه جهان تصمیم گرفته بودند تا دولت سوریه سرنگون شود، اما شهید سلیمانی این اجازه را نداد.»
ابوفدک خاطرنشان کرد: «تبعیت از ولایت از ویژگی‌های مهم شهید سلیمانی بود. باید بدانیم که یکی از اسرار موفقیت این شهدا، پیروی از ولایت فقیه و مرجعیت بود. اقدام دشمن در ترور این شخصیت‌ها نشانه شکست آنها در برابر این شهدا بود. انتقام خون این شهدا برعهده ماست. رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نمی‌تواند به‌راحتی بخوابد. ما انتقام خون شهدای خود را می‌گیریم.»