استقبال پرشور و حماسی مردم یزد از رئیس‌جمهور سیلی محکم به 3 ماه تبلیغات دشمن

  سرویس سیاسی-یزد، مقصد دومین سفر از دور دوم سفرهای رئیس‌جمهور پس از خراسان جنوبی بود. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح پنجشنبه به همراه شماری از اعضای کابینه وارد یزد شد و مورد استقبال پرشور و حماسی مردم دارالعباده قرار گرفت.
دیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی از مهم‌‌ترین برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به یزد بود.
حضوری حماسی در حسینیه امیر چخماق یزد
استقبال گرم مردم، سرمای هوا را از رو برد


یزدی‌ها روز پنج‌شنبه 22 دی‌ماه در استقبال از رئیس‌جمهور مردمی حماسه آفریدند. براساس گزارش‌های منتشرشده، شهروندان یزدی از ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه با حضور پرشور خود در خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی امیرچخماق یزد و در دست داشتن پلاکاردها و شعارنوشته‌های انقلابی از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی استقبال کردند.
تصاویر منتشرشده از خیل عظیم جمعیت و خودنمایی بنرهایی مانند «دارالعباده میزبان رئیس‌جمهور مردمی»، «یزد، آب ندارد»، «مرگ بر استکبار» و «رئیس‌جمهور مردمی» و... حاکی از آن است که روز پنج‌شنبه گرمای حضور حماسی، سرمای هوای یزد را به محاق برده و صحنه‌ای دیگر از عزت و ابهت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته است.
بدون تردید، حضور حماسی مردم یزد و فریاد شعارهای انقلابی و مکتبی در استقبال از رئیس‌جمهور را می‌توان این‌گونه معنا کرد؛ سیلی محکم مردم ایران بر 3 ماه تبلیغات دشمن علیه جمهوری اسلامی.
آری، هنوز افکار عمومی و مردم بابصیرت و انقلابی ایران به رئیس‌جمهور مردمی و ولایتمدار خود اعتماد و امید دارند تا دولت سیزدهم از رهگذر سرمایه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های داخلی، معضلات و مشکلات کنونی برآمده از دولت‌های قبل را ریشه‌کن کند.
رئیسی: پیام حضور باشکوه مردم در استقبال از دولت
حمایت از ارزش‌های انقلاب و اعلام حضور به رهبری است
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، ظهر پنجشنبه در جریان دیدار با مردم استان یزد در حسینیه امیرچخماق به حضور پرشور و پرمعنای مردم اشاره کرد و گفت: مردم استان یزد، بنده را با حضور پرشور و بامعنایشان شرمنده کردند و این استقبال، پیام حضور و حمایت از ارزش‌های انقلاب و پاسداشت خون شهیدان و همچنین اعلام حضور به امام المسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که مردم ایران همیشه در میدان آماده‌اند.
آیت‌الله رئیسی افزود: برای من افتخار بزرگی است که در جمع مردم ولایی، شهیدپرور، با بصیرت، پرتلاش، اهل قنوت و نجوای با خدا، اهل قناعت و همچنین مردمی که مواهب الهی برای آنها در طول تاریخ جاری بوده است، حضور دارم.
دشمن خواست و نتوانست؛ ما خواستیم و توانستیم
رئیس‌جمهور با تشریح درخشش کشور در زمینه‌های مختلف افزود: آنها برای جلوگیری از پیشرفت ما مانع‌تراشی زیادی کردند، اما اراده ملت بر این بود که کارها را پیش ببرد و ما با اتکا به خدا و توکل به او و با اعتمادبه‌نفس کارها را پیش خواهیم برد، دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم که در این مسیر روبه‌پیشرفت حرکت کنیم.
رئیسی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که این اغتشاشات و به‌هم زدن نظم اجتماعی همه به خاطر این است که ملت ایران تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کرد و آنها مستأصل شدند و خواستند نظم اجتماعی ما را مختل کنند، اما بارها تجربه کردند و ملت ایران نیز نشان داد که مقاومت را پیشه خود کرده است.
رئیسی اظهار داشت: به لطف خدا، آینده بسیار درخشان خواهد بود و یقین دارم با اینکه افراد و جریاناتی می‌خواهند ایجاد یأس کنند، با یک دنیا امید، آینده کشور بسیار درخشان است.
دولت نسبت به رفع مسائل معیشتی مردم اهتمام ویژه دارد
رئیس‌جمهور گفت: دولت و دولتمردان وظیفه خود می‌دانند که به‌عنوان خدمتگزار مردم نسبت به مسائل معیشتی، اقتصادی که از مسائل بسیار مهم است، رسیدگی و توجه کنند و درست است که مردم با ایستادگی دشمن را مأیوس کردند اما دولتمردان در رسیدگی و توجه به مسائل معیشتی مردم وظیفه رسیدگی برعهده ‌دارند.
رئیسی افزود: گام‌هایی برمی‌داریم که برای سفره مردم محتاج بیگانگان نباشیم، استقلال کشور در تولید کالاهای اساسی باید حفظ شود و این گام‌ها در این جهت که شهروندان بتوانند عزتمندانه زندگی کنند، خواهد بود.
وی ادامه داد: این مهم بی‌شک از اولویت‌های دولت است و در این زمینه خود را خدمتگزار و نوکر مردم می‌دانیم و به این نوکری افتخار می‌کنیم.
عملیات اجرایی انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و فلات مرکزی
و افتتاح ۱۶ طرح صنعت برق
عملیات اجرایی خط دوم طرح انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و ۲ استان دیگر فلات مرکزی (کرمان و اصفهان) روز پنج‌شنبه با حضور رئیس‌جمهور، وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استان در یزد آغاز شد.
وزارت نیرو بهره‌بردار این طرح است و سرمایه‌گذار اصلی آن نیز دولت می‌باشد، این خط انتقال آب ۷۲۰ کیلومتر است و با هدف تأمین آب صنایع و معادن و شرب با ظرفیت انتقال آب تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال اجرا می‌شود. ازجمله مزایای مهم اجرای این طرح می‌توان به ایجاد تحول اقتصادی در استان‌های مرکزی، رشد صنایع معدنی کشور به‌عنوان جایگزین نفت، حفظ روند توسعه صنایع معدنی در استان‌های مرکزی، ایجاد فرصت برای تأمین کمبود آب شرب شهرها و روستاها در استان‌های یزد، کرمان و اصفهان، توسعه کشاورزی صنعتی پربازده و توسعه متوازن کشور اشاره کرد.
همچنین روز پنج‌شنبه، ۱۶ طرح صنعت آب و برق با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو در یزد افتتاح شد.
دیدار رئیسی با متقاضیان طرح ملی مسکن در مهریز
رئیس‌جمهور در روز اول سفر خود با حضور در مهریز یزد و بازدید از واحدهای مسکونی واگذارشده طرح نهضت ملی مسکن با گروهی از مالکان این واحدها دیدار و گفت‌وگو کرد.
آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی در یزد
همچنین عملیات ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ویلایی با عنوان «پردیس زندگی» روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور در استان یزد آغاز شد. این واحدها دارای یک طبقه حیاط‌دار و به‌صورت سه‌خوابه در شهر یزد به متراژ ۲۴۰ و در سایر شهرستان‌ها ۲۵۰ متر خواهد بود؛ ساخت واحدها تا مرحله سفت‌کاری انجام‌شده و جهت تکمیل در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
رئیسی: مدیرانی که روحیه تحولی ندارند را کنار بگذارید
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، پنجشنبه‌شب در جمع فعالان اقتصادی استان یزد با عنوان «طلایه‌داران پیشرفت ایران» با قدردانی از زحمات همه نیروهایی که برای پیشرفت اقتصاد کشور گام برمی‌دارند، با تأکید بر حرکت اقتصادی کشور در مسیر استفاده از دانش، به متولیان امور توصیه کرد به کارشناسان یا مدیرانی که روحیه تحولی ندارند، اجازه کار ندهند و گفت: آنان را از این حوزه کنار بگذارید تا راه برای رونق تولید باز شود، زیرا پیچیدگی‌های نظام اداری، سرمایه‌گذار و کارآفرین را دلسرد می‌کند.
در این نشست برخی فعالان اقتصادی استان یزد دغدغه‌های خود در زمینه مشکلات دریافت مجوزهای فعالیت، دریافت تسهیلات بانکی، صادرات و واردات، مالیات و بیمه را عنوان کردند و از رئیس‌جمهور درخواست کردند در این زمینه‌ها فعالان این حوزه را یاری کند.
مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی یزد
سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان یزد، در مراسم جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی که در شهرک صنعتی یزد برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) از دست‌اندرکاران احیای این واحدهای صنعتی ازجمله کارگران پرتلاش و مدیران جهادی تشکر کرد و گفت: این حرکت ارزشمند باید در قالب یک اقدام جهادی در دیگر استان‌های کشور ادامه پیدا کند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: متأسفانه در سنوات گذشته به‌ناحق و ناروا بسیاری از واحدهای صنعتی دچار رکود یا تعطیلی شده است که می‌شد از همان ابتدا موانع و مشکلات آنها را رفع کرد.
رئیسی خاطرنشان کرد: وقتی اعلام می‌شود بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این دوره مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند، نشان می‌دهد امکان راه‌اندازی این صنایع در سنوات قبل نیز وجود داشته، اما دچار بی‌توجهی و اهمال‌کاری برخی مدیران شده است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: بسیاری از این واحدها گاهاً تا ۷ سال دچار رکود یا تعطیلی شده بودند، درحالی‌که این امکان وجود داشت که با تولید کالای باکیفیت و قابل‌رقابت در منطقه موجب رونق تولید و اشتغال‌آفرینی در کشور باشند.
رئیسی استان یزد را یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور دانست و گفت: احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل یا تعطیل که موجب نگرانی خانواده‌ها و ناراحتی کارگران و مدیران آن شده است، کار و همتی جهادی می‌طلبد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: لازمه ایران قوی رونق تولید در صنعت و کشاورزی است و کشور ما همه ظرفیت‌های قوی‌تر شدن را دارد.
رئیسی اظهار داشت: به‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها علیه کشور، در بخش‌های مختلف اراده پولادینی شکل گرفته که می‌تواند همه این تهدیدات را پشت‌سر گذاشته و قوت و قدرت آفرینی را در صنعت کشور رقم بزند.
رئیس‌جمهور در ادامه با تقدیر از استاندار جهادی و انقلابی استان یزد برای پیگیری سیاست‌های دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد، گفت: این جشن که برای احیای ۷۶ واحد صنعتی برگزار شده، باید ادامه یافته و مصمم باشید تلاش را در این زمینه مضاعف کنید و هرگز به وضع موجود قانع نشوید.
دومین روز سفر رئیس‌جمهور به استان یزد
افتتاح مجتمع فولاد بافق، دیدار با مردم شهرستان هرات، شرکت در جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضور در جلسه مشترک اعضای هیئت دولت و شورای اداری و نشست مطبوعاتی ازجمله برنامه‌هایی آیت‌الله رئیسی در دومین روز سفر رئیس‌جمهور به استان یزد بود.
مجتمع فولاد بافق در سفر اول رئیس‌جمهور به استان یزد به دلایل مختلف تعطیل بود که با بررسی چرایی تعطیلی آن، زمینه‌‌سازی برای احیای این مجتمع فولادی در دستورکار قرار گرفت.
در جریان حضور آیت‌الله رئیسی در مجتمع فولاد بافق، واحد احیای مستقیم این کارخانه با ظرفیت سالانه
۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، افتتاح شد.
رئیس‌جمهور در ادامه در کارخانه نورد کلاف صنعتی و ساختمانی مجتمع فولاد بافق نیز حضور یافت و خط تولید کلاف این مجتمع صنعتی را افتتاح کرد.
تحریم و فشار حداکثری
نتوانست مردم مصمم را متوقف کند
آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های خود در دومین روز از سفر به استان یزد در جمع مردم شهرستان خاتم حضور یافت و طی سخنانی اظهار داشت: دشمن فکر می‌کرد با تهدید، تحریم و فشار حداکثری می‌تواند مردم ما را متوقف کند اما دید که مردم ما مصمم هستند، متوقف نشده و نمی‌شوند، ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد که با همکاری و همراهی همه بخش‌ها و حمایت دولت این ظرفیت‌ها احیا می‌شود و ما در حوزه‌های بسیاری پیشرفت کرده‌ایم و این روند تداوم خواهد داشت.
مشکلی در کشور حل‌نشده باقی نمی‌ماند
رئیسی افزود: کشور با مشکلات زیادی ازجمله کسری بودجه رو‌به‌رو بوده است و حل بسیاری از مشکلات، ناممکن به نظر می‌رسید اما یقین دارم با پشتیبانی که مردم از نظام اسلامی دارند، مشکلی در کشور حل‌نشده باقی نخواهد ماند و همه مشکلات با لطف خدا، صبوری مردم و تلاش و حرکت جهادی خدمتگزاران حل می‌شود. مسائل اقتصادی، معیشتی و کاهش تورم و تأمین نیازهای زندگی مردم مسئله دولت است، اما دشمن تلاش می‌کند تا دولت را نسبت به این موضوعات بی‌خیال جلوه دهد، هم‌اکنون برخی کمبودها وجود دارد که اگر در زمان خودش مورد رسیدگی قرار می‌گرفت امروز جامعه با بسیاری از مشکلات مواجه نبود.
از ظرفیت بانوان در مراکز تصمیم‌گیری استفاده شود
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر دولت مردمی به استان یزد، در مراسم ویژه جشن میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، حاضر شد و با تبریک این مناسبت به همه زنان عالم و بانوان کشورمان و همه آحاد بشر گفت: یکی از مطالبات جدی بانوان یزدی که در این سفر هم به من یادآوری شد، حضور بانوان در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌‌سازی است، خانم‌های فرهیخته ما باید ایفای نقش کنند. به همه دستگاه‌ها در کشور عرض می‌کنم که حتماً از ظرفیت بانوان استفاده کنند.
زنان در جمهوری اسلامی با حفظ حجاب افتخارآفرینی می‌کنند
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه زنان در جمهوری اسلامی هم حجاب‌شان را حفظ کرده و هم افتخارآفرینی می‌کنند، گفت: دشمن از این نقش‌آفرینی عصبانی است. چون الگوی ما ضداستکباری است و سبک زندگی جمهوری اسلامی، سبک زندگی غربی را به خطر انداخته و در حال ارائه آن به جهان هستیم.
نباید با دیدگاه سلیقه‌ای بانوان بی‌حجاب را طرد کرد
رئیس‌جمهور در این مراسم ادامه داد: برخی از بانوان شاید حجاب کاملی نداشته باشند اما دلداده آرمان‌های شهدا و انقلاب هستند، نباید با دیدگاه سلیقه‌ای این افراد را طرد کنیم.
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب در این‌باره فرمودند، فصل‌الخطابی برای همه دلدادگان انقلاب است.