ایجاد رونق اقتصادی برنامه اصلی دولت


گروه سیاسی: سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز جمعه در دومین روز از سفر دولت مردمی به استان یزد به شهرستان خاتم رفت و در اجتماع پرشور مردم این شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و گرامیداشت یاد شهدای یزد به‌ویژه شهرستان خاتم و همچنین تشکر صمیمانه از استقبال گرم و پرشور مردم این شهرستان از کاروان دولت مردمی، گفت: این استقبال و تجلیل شما مردم عزیز از کاروان دولت مردمی به منزله اعلام آمادگی برای حضور در صحنه‌های مختلف است و معنای آن این است که مردم شهرستان خاتم همچنان که از ابتدای انقلاب مدافع نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند، در این مسیر ثابت قدم هستند.
رئیس جمهور گفت: دشمن تصور می‌کرد با فشار حداکثری می‌تواند ملت ما را متوقف کند اما دید که مردم متدین، مصمم و استوار ایران اسلامی متوقف نشده و هرگز متوقف نخواهند شد. رئیسی در ادامه افزود: دشمنان این ملت دیدند که مردم ایران مصمم‌اند ظرفیت‌های بزرگ کشور را احیا کنند و به پیشرفت‌های بزرگی نیز برسند که این مسیر با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اهمال‌کاری در استفاده از ظرفیت‌های بزرگ کشور همچون نیروی جوان کارآمد و ذخایر و منابع بسیار غنی برای حل مشکلات مردم، افزود: هر جا به رهنمودهای رهبری عمل کرده‌ایم، حوزه موفقیت ما بوده و هر جا نگاه‌مان به دستان بیگانه برای حل مشکلات کشور بوده است، متوقف شده‌ایم. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مکرر به همکارانم در دولت گفته‌ام که امروز به یک نگاه تحولی در نظام اداره کشور نیاز داریم، اظهار داشت: در منطقه یزد و شهرستان خاتم کارهای خوبی به برکت انقلاب اسلامی انجام شده اما وضعیت همچنان با شرایط مطلوب فاصله دارد.
رئیسی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت با مشکلات بزرگی مواجه بودیم که برخی می‌گفتند چگونه می‌خواهید کشور را اداره کنید، گفت: همواره معتقد بوده‌ام که این کشور با توجه به ظرفیت‌های عظیم، برخورداری از مردم صبور و رهبری حکیم هیچگاه با بن‌بست مواجه نخواهد شد و لذا کار را با وجود مشکلات فراوان آغاز کردیم و به رغم موانع داخلی و فشارهای خارجی تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی نیز داشته‌ایم که اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اقدامات بیشمار دیگر بخشی از این دستاوردها است. رئیس جمهور با بیان اینکه دولت رفع مشکلات معیشتی، کاهش نرخ تورم و رونق اقتصادی را با اتکا به دستان توانای مردم کشور و نه دستان بیگانه برنامه اصلی کاری خود می‌داند، افزود: یکی از انتظارات به حق مردم از دولت، ایجاد نظام اداری سالم، بدون فساد و روابط ناسالم اداری است؛ مردم ممکن است مشکلات را تحمل کنند، اما تبعیض به هیچ وجه برای مردم قابل تحمل نیست.