با دست پُر در سرزمین ترمه

مقصد دومین سفر از دومین دور سفرهای استانی رئیس‌جمهوری، دیار مردمان باصفا و دیندار یزد بود و دولت دست پر به سرزمین ترمه رفته بود. در نخستین روز این سفر، آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد و فلات مرکزی، افتتاح ۱۶ طرح صنعت برق، آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی در یزد، دیدار با مردم استان یزد، دیدار با فعالان صنایع و بازدید از یک واحد تولیدی احیاشده ازجمله برنامه‌های انجام‌شده رئیس‌جمهوری در روز اول سفر به استان یزد بود.افتتاح مجتمع فولاد بافق، دیدار با مردم شهرستان هرات، شرکت در جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضور در جلسه مشترک اعضای هیأت دولت و شورای اداری و نشست مطبوعاتی ازجمله برنامه‌های رئیسی در دومین روز سفر به استان یزد بود.

اولویت رفع دغدغه‌های مردم
رئیس‌جمهوری در بدو ورود در فرودگاه شهید صدوقی با اشاره به اینکه در دور اول سفر به‌دلیل شرایط کرونایی موفق به دیدار با مردم نشدیم، گفت: «در این سفر ۲ روزه علاوه بر نشست با مدیران با مردم به‌ویژه شهرستان‌های کم‌برخوردار، دیدار خواهیم داشت تا بخشی از دِین خود را به مردم استان ادا کرده و از نزدیک مسائل آنها را دنبال کنیم.»

عملیات اجرایی انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و فلات مرکزی آغاز شد
عملیات اجرایی خط دوم طرح انتقال آب خلیج‌فارس به یزد و ۲ استان‌ دیگر فلات مرکزی (کرمان و اصفهان) با حضور رئیس‌جمهوری، وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استان در یزد آغاز شد. وزارت نیرو بهره‌بردار این طرح و سرمایه‌گذار اصلی آن نیز دولت است. این خط انتقال آب
را با هدف تامین آب صنایع و معادن و شرب با ظرفیت انتقال تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال را اجرا می‌کند.

اهدای شال ترمه هیأت‌های مذهبی استان یزد به رئیس‌جمهوری



نماینده هیأت‌های مذهبی استان یزد در بدو ورود آیت‌الله رئیسی به فرودگاه این استان، «شال نمادین ترمه» را به رسم یادبود به نمایندگی از هیأت‌های مذهبی به رئیس‌جمهوری اهدا کرد.

بهره‌برداری از خط اضطراری انتقال آب شرب یزد
خط اضطراری انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت به‌منظور تأمین آب شرب استان در پیک مصرف و نیز شرایط اضطراری با حضور رئیس‌جمهوری، وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استان یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. طول خط انتقال این طرح ۳۰ کیلومتر با قطر ۱۲۰۰ میلی‌متر و ارتفاع پمپاژ آن تا ۹۰ متر است و برای این طرح حدود ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شما ملت ایران تحریم‌ها را خنثی کردید
رئیسی در اجتماع مردم استان یزد در میدان تاریخی امیرچخماق این شهر با تاکید بر اینکه دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم؛ گفت: «امروز به برکت انقلاب اسلامی، زنان ما در این جامعه دارای شئونات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستند و جایگاهی دارند که حقیقتا در کنار مردان نقش‌آفرینی می‌کنند.»
او دختران و زنان را افتخار جامعه دانست که با حفظ ارزش‌های الهی توانستند در جایگاه‌های مختلف و سکوهای افتخار قرار گیرند، افزود: «آنها در پشتیبانی از رزمندگان و هم حوزه‌های فرهنگی، دانشگاهی، علمی و عرصه‌های اجتماعی خوش درخشیدند.»
آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی
عملیات ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ویلایی با عنوان «پردیس زندگی» روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهوری در استان یزد آغاز شد. این واحدها دارای یک طبقه حیاط‌دار و به‌صورت سه خوابه در شهر یزد به متراژ ۲۴۰ و در سایر شهرستان‌ها ۲۵۰ متر خواهد بود؛ ساخت واحدها تا مرحله سفت‌کاری انجام شده و جهت تکمیل در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

ساخت مسکن در کشور جزو برنامه‌های مهم دولت است
رئیس‌جمهوری ساخت مسکن در کشور را جزو برنامه‌های مهم دولت برشمرد و گفت: «ساخت مسکن در کشور با همکاری بخش‌های مختلف جزو برنامه‌های مهمی است که باید تقویت و افزایش یابد.»

مجتمع فولاد بافق یزد با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد
در دومین روز از سفر رئیس‌جمهوری و هیأت همراه به استان یزد، مجتمع فولاد بافق یزد توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی افتتاح شد.
مجتمع فولاد بافق در سفر اول رئیس‌جمهوری به استان یزد به دلایل مختلف تعطیل بود که با بررسی چرایی تعطیلی آن، زمینه‌سازی‌ برای احیای این مجتمع فولادی در دستور کار قرار گرفت.
رئیس‌جمهوری در ادامه در کارخانه نورد کلاف صنعتی و ساختمان مجتمع فولاد بافق نیز حضور یافت و خط تولید کلاف این مجتمع صنعتی را افتتاح کرد. با افتتاح این خط جدید سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع کلاف‌های صنعتی و ساختمانی تولید خواهد شد که برای ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.