رسوایی «بنیادی» براندازان

نازنین بنیادی، ایرانی‌تبار و یک بازیگر دست چندم فیلم در غرب بود که به دلیل عضویت در کلیسای ساینتولوژی (یک فرقه انحرافی)، در برنامه‌ای سازماندهی شده از سوی این کلیسا، از بین چندین نفر به عنوان دوست دختر تام کروز، بازیگر هالیوودی انتخاب شد و چندی بعد هم با کتک خوردن از او جدا شد! منابع غربی می‌گویند در حال حاضر بنیادی خود را یک «مسلمان غیرمتعهد» می‌داند.
او حالا به عنوان یکی از رهبران! شورش ۱۴۰۱ براندازان علیه جمهوری اسلامی شناخته می‌شود. از همین رو در محافل و رسانه‌های سیاسی مورد توجه قرار گرفته است. وگرنه اغلب او در ایران مورد توجه رسانه‌ها نیست. حالا هک و انتشار ایمیل‌ها، او را - و در واقع محتوای ایمیل‌هایش- را به سرخط آورده است. روند تبدیل او از یک بازیگر به یک کنشگر و فعال سیاسی ضد ایرانی حاصل آموزش او از سوی سازمان سیا است.
بنیادی در ایمیل‌هایش با نهاد‌های امنیتی امریکا برای اقدامات مؤثر برای مبارزه با ایران صحبت کرده است. همچنین نام افراد نام‌آشنایی همچون «ری تکیه» که به ایران‌ستیزی در دستگاه امنیتی امریکا مشهور است، به چشم می‌خورد.
از جمله مواردی که بنیادی در پروژه‌های خود تمرکز زیادی بر روی آن داشته است، سیاه‌نمایی در مسئله حقوق بشر است. او نامه‌نگاری‌های زیادی با سازمان ضدایرانی «عفو بین‌الملل» انجام داده است. بنیادی نقش زیادی در کمپین برای آزادی محمد یونسی و امیرحسین مرادی داشته است. نکته جالب اینکه این دو به دلیل همکاری با سازمان تروریستی منافقین دستگیر شده بودند. این نکته فرضیه تربیت نیرو‌های جدید اپوزیسیون از سوی منافقین را تقویت می‌کند.


بنیادی در ۲۶ ژوئن سال گذشته ایمیلی به پدرش ارسال کرده است. او در این ایمیل، از فحاشی‌ها و تخریب‌های سلطنت طلبان نسبت به خودش در فضای مجازی ابراز ناراحتی کرده است. وی درباره سلطنت طلبان می‌گوید: «نظرات منفی عمدتاً از سوی طرفداران پهلوی است. اکثر این اکانت‌ها (حساب‌های کاربری) واقعی است و نه متعلق به جمهوری اسلامی.» مهران بنیادی درباره سلطنت طلبان می‌گوید: «می‌دونم باباجون. من با این جماعت کار کردم؛ اونا [پهلوی و طرفدارانش]بدتر از حزب‌اللهی‌ها هستند. بهترین رفتار با [پهلوی‌ها]بی‌توجهی است.»
البته بنیادی در این ایمیل‌ها با پدر خود هم به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و دلیل آن نداشتن تسلط به زبان فارسی است! یعنی او درحالی به عنوان نماینده مردم ایران مورد توجه محافل غربی قرار می‌گیرد که به قواعد زبانی این مردم هنوز مسلط نیست، چه رسد به قواعد اجتماعی- سیاسی ایران!
یکی از جنجالی‌ترین محتوا‌های منتشر شده، ایمیلی است که ۱۵ آگوست ۲۰۲۰ (۱۵ مرداد ۹۹) نازنین بنیادی به مازیار بهاری، سردبیر سایت ایران وایر ارسال کرده و آنجا می‌گوید که «کسی از ایرانیان حاضر در نیویورک و دی سی رو می‌شناسی که در سمت مدیر ارشد و به‌طور مستقیم با هادی قائمی، مدیر مرکز حقوق بشر ایران کار کند؟» و مازیار بهاری پاسخ می‌دهد که «خبرنگاران و فعالانی که من می‌شناسم اکثراً با اینترنشنال که مستقیم از طرف بن سلمان حمایت مالی می‌شود کار می‌کنند.»
مازیار بهاری، سردبیر سایت ایران وایر در این ایمیل مستقیماً به حمایت مالی بن سلمان از تلویزیون تروریستی اینترنشنال اشاره می‌کند و برای چندمین بار دلیلی رو می‌شود که نشان می‌دهد حقوق اینترنشنالی‌ها از دربار سعودی تأمین می‌شود.
بنیادی در میانه اغتشاشات پاییز امسال در ایران، در نشستی غیررسمی در شورای امنیت که به دعوت امریکا و آلبانی برگزار شد، به عنوان نماینده مخالفان جمهوری اسلامی حضور یافت و به‌صورت علنی از غربی‌ها خواست که از فرصت اغتشاشات از داخل ایران استفاده و کار را یکسره کنند! بنیادی در آن جلسه پشت میز نماینده امریکا نشسته و می‌گوید که تحریم به‌تن‌هایی باعث تغییر رفتار ایران نخواهد شد. بعد از آن نشست، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده امریکایی‌ها به خبرنگاران گفت که «مواضع نازنین بنیادی همان چیزی است که امریکایی‌ها به آن اعتقاد دارند.»
بسیاری او را مهره دست‌آموز امریکایی‌ها می‌دانند که هر چه آن‌ها بگویند، تکرار می‌کند. به همین دلیل هم برای طرح نام او به عنوان یک کنشگر (بازیگر) سیاسی، به او نقشی در سطح حضور در جلسه شورای امنیت یا دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، کامالا هریس، معاون اول رئیس‌جمهور امریکا و همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا می‌دهند.
‌حضور وی در نشست شورای امنیت موجب شد برخی از فعالان ضدانقلاب از وی با عنوان تخیلی نخست‌وزیر آینده ایران نام ببرند (!) ادعایی که موجب تمسخر بخش دیگری از اپوزیسیون شد و علت آن هم سوابق گذشته اوست.