بر چه مبنا از فرقه انگلیسی بهائیت دفاع می‌کنید؟!

تشکل‌های دانشجویی زاهدان از مولوی عبدالحمید خواستند درباره علت دفاعش از فرقه انگلیسی ساخته بهائیت که مأمنی جز اسرائیل ندارد، توضیح دهد.
تشکل‌های دانشجویی زاهدان در بیانیه‌ای از مولوی عبدالحمید امام جمعه این شهر خواستند در جلسه پرسش و پاسخ حضور یافته و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد. در بخشی از این نامه آمده است: چند ماهی است استان سیستان و بلوچستان پیرو حادثه تلخ و اندوهبار در مهر ماه، دچار فضایی از التهاب و ناامنی است که بیش از آنکه مولود حوادث مهر باشد، مولود گفتار و کنش بزرگانی است که انتظار می‌رود در طوفان حوادث فانوس هدایت و آرامش و قوت قلب و امید و عقلانیت برای مردم و به ویژه جوانان باشند.
این نامه در ادامه خطاب به امام جمعه مسجد مکی زاهدان می‌افزاید: جناب مولوی عبدالحمید شما در خطبه‌های اخیر خود نشان داده‌اید چشم بر تمامی اقدامات عملی متعددی که حاکمیت برای جبران حادثه تلخ مهر ماه که در بستر تهییج جوانان توسط برخی چهره‌های مذهبی رسانه‌ای بومی و صفحات مجازی برانداز و قصور و اشتباهات برخی مسئولان رخ داد، بسته‌اید. شما با نادیده گرفتن اقداماتی، چون بازداشت و پیگیری‌ها و اقدامات دستگاه قضایی در خصوص متهمان حادثه، عذرخواهی رسمی، رسیدگی جدی به خانواده‌های آسیب‌دیدگان و حضور نمایندگان شخص اول مملکت برای پیگیری قصور‌ها سعی دارید به هر قیمتی که هست فضای سنگین و امنیتی پیش آمده را نگه دارید، به‌گونه‌ای که در این مسیر بار‌ها از مسیر انصاف خارج شده و دچار تناقضاتی شده‌اید که در برخی موارد خودِ شما جزو اصلی‌ترین کسانی هستید که باید این سؤالات از او پرسیده شود.
در ادامه نامه سؤالات دانشجویان از عبدالحمید اسماعیل‌زهی طرح شده است: جنابعالی چطور به این تناقض پاسخ می‌دهید که همزمان که خواستار مجازات مجرمان قتل مردم بی‌گناه در جمعه خونین زاهدان هستید، به مجازات قاتلان بیرحم چند جوان بی‌دفاع از کرج تا مشهد اعتراض می‌کنید، گویی خون بلوچ را رنگین‌تر از خون بقیه می‌دانید والا طبیعتاً نباید به اعدام قاتل محرز دائماً اعتراض کنید! آیا اینکه منبع و مرجعیت اخبار ما فقط از کلیپ‌ها و مطالب فضای مجازی باشد، منطبق بر انصاف و‌عدل است؟ با این سطح از استدلال‌ها مرجعیت عمومی و پیشوای مردم بودن دچار خدشه جدی نمی‌شود؟


حضرتعالی در شرایطی دم از حقوق زنان و آزادی زنان می‌زنید و حاکمیت را متهم به پایمال کردن این حق می‌کنید که در همین بیخ گوش خودمان در برخی از نقاط استان، زن، شهروندی درجه ۲ محسوب می‌شود و در موارد متعدد حتی حق تحصیل از دختران این سرزمین گرفته شده است و نسبت به فرماندار زنی که در همین سیستم و استان منصوب شد، چه جفا‌ها که صورت نگرفت و ما هیچ وقت از تریبون و رفتار شما ندیدیم که اقدامی مؤثر جهت جلوگیری از این افکار پوسیده انجام شود. شما با چه مبنایی از فرقه انگلیسی ساخته بهائیت که نبوت پیامبر (ص) را قبول ندارند و حتی الازهر مصر هم جواز فعالیت به آن‌ها نداده و فقط در اسرائیل مأمن و مأوی دارند، دفاع می‌کنید؟! به عبارتی شما برای تخریب نظام و سنگین نگه داشتن جو حتی حاضرید به حمایت از فرقه‌های دست‌ساز استعمار برای نابودی اسلام، چون بهائیت متمسک شوید؟
شما در کمال تعجب، طعنه‌ای به دیدار رهبری با مداحان زده‌اید و معلوم نیست چرا نخواسته‌اید به دیدار ایشان با دانشجویان، نخبگان و زنان اشاره کنید ولی حالا تقاضای ما از شما این است که آن نخبگان مدنظرتان را به لیست‌های مورد حمایت‌تان در شورای شهر زاهدان معرفی کنید، چراکه خروجی عملکرد لیست‌های مطلوب شما در این سال‌های اخیر، صد‌ها اشکال بهداشتی و عمرانی و بدبختی است!
راستی درباره عملکرد چندین مسئولی که با لابی و اصرار شما در این استان جایگاه یافتند، چه جوابی دارید؟ وقتی از نخبگان و اهل فکر سخن می‌گویید، منظور همین‌ها هستند؟! راستی نمی‌شد در این دو دهه که عمده مسئولان شهرستانی از خاش تا چابهار، بلوچ بوده‌اند از آن نخبگان مشورتی بخواهید تا با راه‌حل‌های آنان حداقل از حجم قاچاق پرسود مواد سوختی کاسته شود و تولید صنایع دستی یا صنایع تبدیلی خرما رونق بگیرد؟!
در پایان خواستار برگزاری جلسه پرسش و پاسخ حضوری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان هستیم.