شیطنت تازه ناتو د ر مید ان جنگ اوکراین


گروه سیاسی: شاید  د ر ابتد ا آغاز جنگ د ر اوکراین چنین تصور می‌شد  که این روس‌ها هستند  که خواهان شعله‌ور ماند ن آتش جنگ و تد اوم بحران هستند  اما حالا تمامی شواهد  قراین حاکی از آن است که کشورهای غربی نیز خواهان تد اوم جنگ هستند . حتی د ر وضعیت جد ید  آن‌ها بیش از هر زمان د یگری بر طبل جنگ‌طلبی می‌کوبند .
به گزارش تجارت، د ر همین راستا، اخیرا د بیرکل ناتو تاکید  کرد ه که کشورهای غربی به زود ی ارائه تسلیحات سنگین به اوکراین را افزایش خواهند  د اد . به گفته ینس استولتنبرگ، د بیر کل ناتو، متحد ان ائتلاف آتلانتیک شمالی می‌د انند  که اوکراین به تانک‌های جنگی مانند  لئوپارد  ۲ آلمان نیاز د ارد .
استولتنبرگ گفت: "این یکی از موضوعاتی خواهد  بود  که د ر رامشتاین (پایگاه هوایی آمریکا د ر آلمان) به آن خواهیم پرد اخت. اوکراین د ر آنجا نمایند ه خواهد  د اشت. تعهد ات اخیر برای تامین تجهیزات نظامی سنگین بسیار مهم است و من د ر آیند ه نزد یک انتظار بیشتری د ارم".
به گفته وی، او انتظار د ارد  که پس از نشست ۲۰ ژانویه د ر رامشتاین، حامیان اوکراین بتوانند  کمک‌های نظامی جد ید  را اعلام کنند . د بیرکل ناتو اضافه کرد : "من از تصمیم آلمان و ایالات متحد ه د ر مورد  تامین نفربرهای زرهی بسیار استقبال می‌کنم. و همچنین موافقت فرانسه برای تامین تانک‌های جنگی سبک. من مطمئن هستم که سایر متحد ان نیز کمک‌های جد ید  را د ر رامشتاین اعلام خواهند  کرد ".



به گفته استولتنبرگ، اکنون مرحله تعیین کنند ه د رگیری د ر جریان است. وی تاکید  کرد : "ما د ر حال تجربه نبرد های سختی هستیم. بنابراین، مهم است که سلاح‌های لازم برای پیروزی و تد اوم وجود  یک کشور مستقل را د ر اختیار اوکراین قرار د هیم. ممکن است متناقض به نظر برسد ؛ اما حمایت نظامی از اوکراین سریع‌ترین راه برای صلح است".
روسیه پیش از این به د لیل ارسال تسلیحات به اوکراین یاد د اشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرد ه بود . سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد ه بود  که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد  به یک هد ف قانونی برای روسیه تبد یل خواهد  شد .
د بیرکل ناتو د ر مصاحبه با روزنامه آلمانی هند لزبلات نیز گفت، عاد ی سازی روابط با روسیه پس از پایان د رگیری د ر اوکراین قابل بحث نیست. ینس استولتنبرگ روز یکشنبه د ر مصاحبه‌ای گفت: " روابط مثل قبل نخواهد  شد  حتی اگر سلاح‌ها د ر اوکراین به زمین گذاشته شوند ، نباید  انتظار د اشته باشیم که روابط ما با روسیه عاد ی شود ."
د ر همین ارتباط، رئیس‌جمهوری کرواسی نیز ضمن تاکید  بر مخالفت خود  با تحریم‌ها علیه مسکو، گفت که ایالات متحد ه آمریکا و ناتو مشغول یک "جنگ نیابتی" علیه روسیه د ر خاک اوکراین هستند . به گزارش خبرگزاری تاس، خبرگزاری "هینا" کرواسی به نقل از زوران میلانوویچ، رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد : واشنگتن و ناتو با کمک اوکراین د ر حال حاضر مشغول به یک "جنگ نیابتی" علیه روسیه هستند . وی همچنین طی این کنفرانس خبری د ر "وکووار" شهری واقع د ر شرق کرواسی افزود  که "هیچ منطقی" برای اعمال تحریم‌ها علیه مسکو وجود  ند ارد .
رئیس‌جمهور کرواسی د ر این راستا تصریح کرد : هد ف نباید  حذف ولاد یمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه باشد . هد ف نباید  اعمال تحریم‌ها باشد . اعمال تحریم‌ها "غیرمنطقی" هستند  و ما هیچ چیزی از طریق آن‌ها به د ست نخواهیم آورد . این تحریم‌ها فقط یک جنگ را به جنگی د یگر تبد یل می‌کند . با این تحریم‌ها چه احساسی به من د ست خواهد  د اد ؟ آیا باید  حس کنم که "برد ه آمریکا" هستم؟!
پارلمان کرواسی پیشتر نیز از پیشنهاد  این د ولت مبنی بر ارائه آموزش‌ به ارتش اوکراین حمایت نکرد . زوران میلانوویچ نیز قبلا از آموزش سربازان اوکراینی د ر خاک کرواسی حمایت نکرد ه بود . به عقید ه او، آموزش سربازان اوکراینی د ر کشورهای اتحاد یه اروپا "پیامد های خطرناکی" به د نبال د ارد .
ولاد یمیر پوتین د ر تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هد ف "نازی زد ایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد ؛ حمله‌ای که روسیه خود  آن را "عملیات ویژه نظامی" نامید ه است و باعث شد ه که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان د هد  و "شد ید ترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند . از طرفی، روسیه هم د ر "اقد اماتی تلافی‌جویانه" تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحد ه، کشورهای غربی و کشورهای اتحاد یه اروپا اعمال کرد ه است.