گزارش تلویزیون رژیم کودک‌کش اسرائیل از تشکیل یک جامعه صهیونیستی در ریاض!

  سرويس خارجي-
انتشار گزارش‌ها از سوي رسانه‌هاي عبري زبان حكايت از رشد قابل توجه حضور صهيونيست‌ها در عربستان دارد و اين موضوع به نظر مقدمه‌اي براي علني كردن روابط ميان سعودي‌ها با صهيونيست‌هاست.
زمزمه‌ها درباره تلاش حكومت آل‌سعود در رياض براي عادي سازي روابط عربستان با رژيم صهيونيستي طي چند سال گذشته تا آنجا بالا گرفته است كه برخي صهيونيست از ماه‌ها پيش كار را تمام شده فرض كرده‌اند.
« یاکوف هرتزوگ»، خاخام و تاجر صهيونيست از چند ماه پيش چمدانش را آماده كرده تا عازم عربستان سعودي شود. او حتي امیدوار است در شش ماه آینده به عربستان سعودی نقل مکان کند و می‌گوید امید او این است که پادشاه عربستان به زودی جامعه 3000 نفری از يهوديان را به رسمیت بشناسد. او اگرچه نگفته آيا منظورش يهوديان تاريخي ساكن در خود عربستان است با كساني كه او در تل‌آويو تشويق به مهاجرت به عربستان مي كند. او حتي سال گذشته هزاران عدد نان سنتي مرتبط با آئين يهود موسوم به نان مصا را در بازارهاي عربستان توزيع كرد. مصا نوعی نان فطیر است که یهودیان به طور سنتی در تعطیلات یک هفته‌ای پسح می‌خورند. هرتزوگ با اشاره به فقدان هیچ‌گونه زیرساختی برای زندگی صهيونيست‌ها در عربستان سعودی، توضیح می‌دهد که او در حال ساخت همه چیز- از جمله حمام مذهبي- در آنجاست. با وجود آن كه هرتزوگ مدعي است كه او کارمند رژيم صهيونيستي نيست، اما تحركات او بيشتر بسيار مشكوك به نظر مي رسد. گزارش شرح حال او و اقداماتش را رسانه‌هاي عبري زبان اسرائيل هيوم تشريح كرده و در اين گزارش به نقل از او مي گويد: «اگر پادشاه از من بخواهد، با کمال میل به طور رسمی در خدمت او خواهم بود و خاخام اعظم عربستان سعودی خواهم شد. »


گزارش‌هاي مشابه درباره حضور صهيونيست‌ها در عربستان سعودي زياد است و روز گذشته نيز  یک خبرنگار شبكه تلويزيون عبري زبان از قلب ریاض، پایتخت عربستان سعودی، درباره برداشت‌های خود از روابط و عادی‌‌سازی بین عربستان سعودی و رژیم اشغالگر اسرائیل صحبت کرد که بر اساس برآورد او بیش از پیش در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. انریکه زیمرمان، در زمینه نزدیک شدن عربستان و رژیم صهیونیستی گفت: «ما شاهد حضور یک جامعه یهودی در ریاض و فعالیت بازرگانان اسرائیلی هستیم که مدتی است در عربستان کار می‌کنند. بنابراین با آغاز یک دوره جدید روبه‌رو هستیم. چیزهای جدیدی شروع شده است، اما زمان بیشتری می‌برد.»
وی در جریان اقامت خود در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، افزود: «طی هفته‌های اخیر اخبار مربوط به روابط رسمی عربستان و [اسرائیل] و اطلاعات درخصوص برقراری روابط آتی بین دو طرف افزایش یافته است. نخست‌وزیر اسرائیل در آگوست ۲۰۲۰  از طریق عادی‌‌سازی روابط با امارات متحده عربی، سودان، مراکش و بحرین، جامعه بین‌المللی را غافلگیر کرد و این کشورها بدون موافقت عربستان سعودی که بیشترین نفوذ را در جهان عربی دارد، این توافقنامه را امضا نمی‌کردند.» خبرنگار صهیونیست با اشاره به شروط عربستان برای عادی‌‌سازی روابط با تل‌آویو از جمله از سر گرفته شدن فروش سلاح آمریکا به ریاض به‌ویژه جنگنده‌های پیشرفته گفت: وزرای تندرو در کابینه نتانیاهو هم به وی قول داده‌اند کاری نکنند که قدم‌ها برای عادی‌‌سازی روابط با اسرائیل به لغزش افتد.
پیام دردناک حماس برای صهیونیست‌ها
روز گذشته همچنين گردان‌های شهیدعزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس، با انتشار فیلمی از اسیر صهیونیست در غزه ادعای آویو کوخاوی درباره موفقیتش در سمت ریاست ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را زیر سؤال برد.
انتشار فایلی ویدئویی از اسیر صهیونیست در غزه توسط گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس واکنش گسترده صهیونیست‌ها را به همراه داشته و خانواده این اسیر خواستار اقدام کابینه رژیم اسرائیل برای آزادی وی شده است. خانواده آبراهام منگستو، اسیر صهیونیستی که توسط حماس دستگیر شده است، در بیانیه‌ای در واکنش به ویدئوی منتشر شده از وی نوشت: «ما این ویدئو را چندین بار مرور کردیم و این نشان می‌دهد که او همچنان زنده است و کابینه باید برای بازگرداندن او به خانه‌اش وارد عمل شود. این نخستین بار است که او را پس از چند سال اسارت می‌بینیم.» در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد که حال او کاملا خوب است و مورد مداوا قرار می‌گیرد و دلیلی وجود ندارد که بیش از این در آنجا (غزه) باقی بماند.«نوام امیر»، روزنامه‌نگار صهیونیست نیز در این باره گفت: روزی که رئیس‌ستاد ارتش تغییر کرد، حماس از این موضوع استفاده می‌کند و ویدئویی را از نظامی اسیر منگستو، منتشر می‌کند. سایت صهیونیستی «خدشیت» نیز در این باره نوشت: پس از حدود ۹ سال اسارت گردان‌های قسام ویدئویی از اسیر منگستو منتشر می‌کند. «دنی دنون»
عضو کنست و نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز تصریح کرد: حماس تصویر اسرائیلی اسیر را به نمایش می‌گذارد اسرائیل پاسخ خواهد داد و تا زمان بازگرداندن او تسلیم نخواهیم شد.
حماس راستگوتر از دولت اسرائیل است
در واكنش به انتشار تصاوير اسير اسرائيلي نيز پایگاه خبری عبری‌زبان همکوم نوشت: متاسفانه ظاهرا حماس بسیار راستگوتر از دولت «اسرائیل» است. ما امروز یقین پیدا کردیم که نهادهای دولتی از منگستو خبر داشتند و هیچ اطلاعاتی از او به ما نمی‌دهند و کاری برایش انجام نمی‌دهند. این پایگاه خبری گزارش داد: آنها [مقامات دولت اسرائیل] این باور را به ما تحمیل کردند که ظاهرا منگستو نجات نیافته یا مرده است و ما چیزی از او نمی‌دانیم. همکوم نوشت: امروز بهتر از هر وقت دیگری می‌دانیم که آنها از وضعیت او اطلاع داشتند اما کاری برای بازگرداندنش انجام ندادند.
بیش از ۹۰ کشور اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
از سوي ديگر روز سه‌شنبه، بیش از ۹۰ کشور عضو سازمان ملل در بیانیه‌ای، اقدامات رژیم صهیونیستی در تحریم تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر درخواست این تشکیلات از دیوان دادگستری بین‌المللی جهت صدور استفساریه حقوقی درخصوص ماهیت اشغالگری رژیم اسرائیل را محکوم‌ کردند. ۵۷ عضو سازمان همکاری اسلامی و ۳۷ کشور دیگر جهان از جمله ۲۷ کشور اروپایی مثل فرانسه، آلمان و ایتالیا و همچنین ژاپن، کره جنوبی، برزیل، مکزیک و آفریقای جنوبی این بیانیه را امضا کرده‌اند. «استفانی ترمبلی» معاون سخنگوی سازمان ملل نیز روز دوشنبه به وقت محلی گفت: دبیرکل سازمان ملل از اقدامات اخیر اسرائیل علیه مقامات فلسطینی عمیقا نگران است. وی با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از طرف‌ها می‌خواهد از اقدامات یک‌جانبه‌ای که اعتماد و مسیر از سرگیری روند سیاسی را تضعیف می‌کند، خودداری کنند، «آنتونیو گوترش» افزود: نباید نسبت به مقامات فلسطینی در رابطه با دیوان بین‌المللی دادگستری اقدام تلافی‌جویانه انجام داد.
سایر اخبار این روزنامه
همدلی مردم و مسئولین در مدیریت چالش گازی وقتی صدای شیطان هم درآمد (یادداشت روز) اخبار ویژه گزارش تلویزیون رژیم کودک‌کش اسرائیل از تشکیل یک جامعه صهیونیستی در ریاض! صادرات ۳۸ میلیارد دلار کالای ایرانی به ۱۹ کشور جهان آمریکا به نام حقوق بشر و مبارزه با تروریسم 37 میلیون انسان را آواره کرده است گزارش تلویزیون رژیم کودک‌کش اسرائیل از تشکیل یک جامعه صهیونیستی در ریاض! انهدام شناورهای هدف با موشک‌ کروز در رزمایش نیروی دریایی سپاه تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله حکیم محاکمه نوری، انتقام‌گیری سوئد از شکست و محاکمه سرکرده گروهک تروریستی الاهوازیه است تلاش سئول برای لاپوشانی اتهام‌زنی رئیس‌جمهور کره جنوبی به ایران کلیات لایحه بودجه 1402 در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید بازداشت یکی از لیدرهای اغتشاشات و از مهم‌ترین رابطان اینترنشنال عزم پوتین برای شکست ناتو روسیه ارتش 1/500/000 نفری تشکیل می‌دهد همدلی مردم و مسئولین در مدیریت چالش گازی همدلی مردم و مسئولین در مدیریت چالش گازی