نامه‌های مردمی به رئیس‌جمهوری رکورد زد

دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به استان یزد، بیش از ۴۶ هزار تماس تلفنی و حدود یکصد هزار نامه در یزد ثبت شد که رکود نامه‌های مردمی در استان خراسان جنوبی را شکست.
به گزارش ایرنا، دومین دور سفرهای استانی «سید ابراهیم رئیسی» و اعضای کابینه او در ۲۲ آذر ماه گذشته با سفر به خراسان جنوبی آغاز شد و رئیس‌جمهور، یک ماه پس از سفر نخست، در ۲۲ دی ماه به استان یزد رفت. از ویژگی‌های این دور از سفرهای دولت، افزایش مدت سفر از یک به دو روز و ارتقای روند خدمت‌رسانی از ۴۸ ساعت به ۷۲ ساعت است.
یکی از حلقه‌های ارتباطی بین دولت و مردم، مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری است که وظیفه انتقال بدون واسطه پیام‌ها، نظرات، گزارش‌ها و مطالبات مردم از طریق میزهای خدمت، سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۱۱ و سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) را بر عهده دارد؛ مرکزی که شهریور ۱۴۰۰ دور جدید فعالیت‌هایش در «دولت مردم» را با مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» و با ارتقای ساختارش آغاز کرد.
بر اساس اعلام مسئولان این مرکز، در دومین سفر آیت‌الله رئیسی و کابینه‌اش که هفته گذشته به استان یزد انجام شد، ۶۱ هزار و ۹۶۴ پیام در سامانه سامد به ثبت رسیده و بیش از ۴۶ هزار و ۲۵۵ تماس تلفنی دریافت شده است.



بیشتر درخواست‌های مردم استان یزد در این سامانه، به ترتیب مربوط به وام قرض الحسنه، تسهیلات بانکی، وام خوداشتغالی و مساعدت‌های مالی و مسکن بوده است.
همچنین در ۲۹ میز ملاقات نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی، ۱۱ هزار و ۲۵۴ مورد درخواست مردمی ثبت شده که بیشترین آن‌ها مربوط به مشکلات زمین‌شهری، مسکن ملی و اشتغال است.
در حالی که در سفر رئیس‌جمهوری به خراسان جنوبی ۵۳ هزار تماس تلفنی و ۵۲ هزار مکاتبه و مراجعه مردمی به میزهای خدمت ثبت شد، در دومین سفر استانی رئیسی ۹۸ هزار و ۷۷۲ نامه دریافت شده که در مقایسه با سفر نخست، می‌توان گفت نامه‌های مردمی به رئیس دولت رکورد زد.
در جریان این سفر همچنین حجت‌الاسلام صالحی برای نخستین بار با دعوت نماینده زرتشتیان ایران در مجلس و مؤبد زرتشتیان استان یزد در عبادتگاه اصلی این اقلیت دینی حضور یافت و بررسی و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها را پیگیری کرد؛ این اقدام در شرایطی انجام شد که چند روز قبل از سفر به استان یزد، نخستین میز خدمت برای اقلیت‌های دینی به‌صورت همزمان در سه استان تهران، اصفهان و آذربایجان غربی برگزار شد.