عیب‌های عجیب آدم معروف‌ها

  باورش سخت است که یکی از با استعدادترین ستاره‌های مستطیل‌سبز که ژاوی پیگیر تمدید قرارداد او با بارسلوناست و در 18 سالگی به تیم‌ملی بزرگ سالان اسپانیا هم دعوت شده، یکی از ضروری‌ترین مهارت‌های زندگی را یاد ندارد! سلبریتی‌ها از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردارند و معمولاً طوری رفتار می‌کنند تا انسان‌هایی پر زرق و برق و کامل به نظر برسند، اما واقعیت این است که ورای حساب‌های پر پول بانکی و عمارت‌های میلیون دلاری، انسان‌های عادی هستند و به آن اندازه که فکر می‌کنیم بی‌نقص نیستند. به خصوص این که گاهی مثل گاوی چنان از کودکی غرق موفقیت و درگیر رفتار حرفه ای در یک زمینه خاص شدند که نتوانستند تمام جنبه های زندگی شان را به صورت متقارن رشد دهند.  به بهانه خبرساز شدن ناتوانی گاوی در بستن بند کفش‌هایش که توجه بسیاری از رسانه‌ها و فوتبالی‌های جهان را به خودش جلب کرد، از مشکلات باورنکردنی چند چهره سرشناس دیگر خواهیم گفت.
 
ناتوانی یک ستاره‌ در بستن بند کفش‌
چه کسی؟ پابلو مارتین پائس گاویرا(گاوی)

ستاره جوان بارسلونا در هفته‌های اخیر توجه بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. درخشش ستاره 18 ساله یکی از معدود اتفاقات خوبی است که در طول این فصل برای بارسا و هوادارانش رخ داد تا بارقه امیدی برای موفقیت در فصل دشوار این تیم باشد. اما نکته جالب این است که بسیاری از هواداران به این موضوع دقت کردند که گاوی در حالی به میدان می‌رود که بند کفش‌هایش باز است! بعضی به این نکته اشاره کردند که شاید نبستن بند کفش نوعی اعتقاد خرافی این بازیکن است و به عمد برای خوش شانسی یا چیزی از این قبیل انجام می‌شود، اما به‌تازگی «مارک ماربا پراتس»، خبرنگار اسپانیایی، دلیل جالبی را برای این موضوع مطرح کرده که خیلی ساده‌تر از این مسائل است. مارک ماربا گفته:« گاوی با بند کفش باز بازی می‌کند چون بسیار جوان است و نمی‌داند که چطور باید آن‌ها را گره بزند! این موضوع اهمیت خاصی برای او ندارد و به همین دلیل همین‌طور به بازی ادامه می‌دهد.» این موضوع باعث شوخی بعضی از هم‌تیمی‌های این ستاره نوظهور با او شده که از کمک به این بازیکن برای بستن بند کفش اش خسته به نظر می‌رسند! مثلا «نیکو گونزالس» با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش که در آن جلوی پای گاوی زانو زده و در حال بستن بند کفش اوست، به این نکته اشاره کرده و نوشته: « زمان یادگیری فرا رسیده است.» ظاهرا این بازیکن در کنار توانمندی و استعداد فوتبالی‌اش، هنوز نتوانسته این مهارت بسیار ساده و ضروری زندگی را یاد بگیرد. البته ناتوانی گاوی در بستن بند کفش‌هایش تاثیری روی نمایش درخشانی که در زمین دارد، نگذاشته است. او تا به حال بازی‌های زیادی برای بارسا انجام داده و عملکرد بسیار خوبی داشته که باعث شده توجه «لوییز انریکه» هم به سوی او جلب و به تیم‌ملی اسپانیا دعوت شود.
 


آقای هری‌پاتر بدون گواهی نامه
چه کسی؟ دنیل رادکلیف  

دنیل جیکوب رادکلیف متولد سال ۱۹۸۹ و یک بازیگر انگلیسی است. او برای بازی در نقش هری پاتر در مجموعه فیلم‌های هری پاتر به شهرت رسید و برای این نقش چندین جایزه بین‌المللی دریافت کرد. نکته جالب درباره او این است که از 18 سالگی تصمیم به گرفتن گواهی نامه گرفته و تا الان که 33 ساله شده، هنوز موفق به این کار نشده است! او یک بار اعلام کرده که چون بعد از چندین بار شرکت در آزمون‌های دریافت گواهی نامه پذیرفته نشده، قید گرفتن آن را زده است. جالب است بدانید او چندین خودروی لوکس در پارکینگ خانه‌اش دارد اما خودش با آن‌ها رانندگی نمی‌کند.
 
نکشیدن سیفون و به شدت نامنظم
چه کسی؟ مگان فاکس  

بیشتر ما ممکن است با مقداری گرد و خاک روی میزمان کنار بیاییم،با این حال آویزان کردن لباس از جالباسی و کشیدن سیفون سرویس بهداشتی یک ضرورت انکارنشدنی است. اما مگان فاکس، بازیگر سرشناس فیلم‌های پربیننده «تبدیل شوندگان» در این باره زیاد با شما موافق نیست! شنیده‌ها حاکی از این است که وقتی پای نظافت شخصی در میان باشد، «مگان فاکس» زیاد به خودش سخت نمی‌گیرد. وی اعتراف کرده که نظم و تمیزکاری در خانه یکی از اولویت‌های آخر اوست. او یک بار در گفت‌و‌گو با یک مجله، این چنین گفته: «زندگی کردن با من وحشتناک است. من اهل تمیزکاری نیستم. لباس‌هایم هر جایی که آن‌ها را دربیاورم، خواهند ماند و علاقه ای به آویزان کردن‌شان به جالباسی ندارم. بیشتر اوقات هم یادم می‌رود سیفون را بکشم و حتی این کار را در خانه دوستانم هم انجام داده‌ام.»
 
بلد نبودن مسواک‌زدن
چه کسی؟ جسیکا سیمپسون  

«جسیکا سیمپسون»، هنرپیشه، خواننده، شخصیت تلویزیونی و طراح مد آمریکایی است. او در یک برنامه رادیویی به میلیون‌ها طرفدار خود گفته که بلد نیست مسواک بزند! او گفته از این‌که دندان‌هایش بعد مسواک برق می‌زنند، احساس بدی دارد، به همین دلیل از مسواک زدن خودداری می‌کند. او از نخ دندان و فلوراید استفاده می‌کند اما مسواک؟ هرگز!
 
فراری از حرف‌زدن
چه کسی؟ لیونل مسی  

مهارت ارتباط با دیگران، یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که هر انسان برای تعامل با خانواده و جامعه باید فرا بگیرد. کاپیتان تیم قهرمان جام‌جهانی 2022 قطر که به همه آرزوهای فوتبالی‌اش رسیده، بسیار خجالتی است و طبق گفته‌های هم تیمی‌هایش، آداب ارتباط موثر با دیگران را در حد اسم و رسمش رعایت نمی‌کند. چند وقت پیش بود که «روبرتو آیالا»، مدافع سابق تیم‌های والنسیا، رئال ساراگوسا و ویارئال درباره شخصیت لیونل مسی گفت: «مسی به ویژه در اوایل دوران فوتبالی‌اش، انسانی به‌شدت خجالتی، درون گرا و بسته بود. البته در چند سال اخیر در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته است اما زمانی که فوتبالش را آغاز کرد، با او در تیم ملی آرژانتین هم‌تیمی بودم و او هیچ حرفی نمی‌زد.» او همچنین گفته: «او یا سر تمرین بود، یا اگر تمرین نمی‌کرد، در اتاقش می‌ماند چون دوست نداشت بیرون برود. به‌طور کلی از جمع‌های دوستانه و ... فراری بود.» البته گفته می‌شود «مسی»به اوتیسم خفیف مبتلا بوده و  ممکن است رفتارهایش به این اختلال مربوط باشد.
 
تمیز نکردن تختخواب و بوی بد اتاق
چه کسی؟ بریتنی اسپیرز  

مهم نیست که بریتنی اسپیرز چقدر شهرت دارد چون فضای خانه او از تصور هوادارانش هم خارج است. یکی از خدمتکارهای خانه بریتنی اسپیرز، گفته که همیشه از روی تختخواب او تکه‌های برگر، کوکی و سیب‌زمینی سرخ کرده پیدا می‌کند. یکی از محافظان او هم اعتراف کرد گاهی آن‌قدر اتاق خواب او بو می‌دهد که مجبور است دماغش را بگیرد! خدمتکاران بریتنی اعتراف کرده‌اند که یکی از عادت‌های این ستاره، خوردن غذا در تختخوابش است. او غذا را در تختش می‌خورد و تکه‌های آن‌را روی تخت می‌ریزد و هیچ‌گاه آن را تمیز نمی‌کند. او یک بار در همین باره گفته: «من تمیزکاری بلد نیستم و در واقع با این‌که روی تختی پر از تکه‌های غذا بخوابم، مشکلی ندارم!»
 
ناتوان در نوشتن و ترک تحصیل
چه کسی؟ رایان گاسلینگ  

«رایان گاسلینگ»، بازیگر کانادایی است که یک جایزه گلدن گلوب دریافت کرده و نامزد دریافت دو جایزه اسکار بوده‌است. نکته جالب درباره او، این است که خیلی زود و در 12 سالگی، ترک تحصیل کرده است. این تصمیم به دلیل شرایط اقتصادی یا فرهنگی خانواده‌اش نبوده بلکه او توانایی نوشتن نداشته است! خود گاسلینگ درباره آن زمان این‌گونه حرف می‌زند: «مرتب احساس می‌کردم در مغزم مشکلی وجود دارد و این اختلال کار ساده‌ای مانند یادگیری خواندن و نوشتن را برای من بسیار سخت و غیرممکن کرده بود. بنابراین اصلا توانایی نوشتن نداشتم.» با این حال، رایان در 12 سالگی مدرسه را رها کرد و به دنبال عملی کردن آرزوهایش رفت و حالا یکی از پر مشغله‌ترین بازیگران مرد دنیاست.
 
«نه» نگفتن به یک پیشنهاد خانمان‌سوز
چه کسی؟ مایکل فلپس  

مایکل فرد فلپس، موفق‌ترین و پر مدال‌ترین ورزشکار المپیکی در تمام دوره‌ها با مجموع ۲۸ مدال است. موفقیت‌های این شناگر، آرزوی هر ورزشکاری است اما زیاد نیستند کسانی که بدانند این ورزشکار موفق در زندگی خود واقعاً چه از سر گذرانده و چه احساسی داشته است. فلپس چندی پیش درباره گذشته‌اش گفته: «من بچه‌هایی رو می‌دیدم که همه تو کلاس ما بودن و رفتار معلم‌ها با اون‌ها با رفتاری که با من داشتند، فرق می‌کرد و این موضوع باعث حسادت من به همه شده بود. یکی از معلم‌هام به من می‌گفت هیچ‌وقت هیچی نمی شم و امکان نداره آدم موفقی بشم.» اما در نوامبر 2008 نزدیک بود پرافتخارترین ورزشکار تاریخ بازی‌های المپیک همه چیزش را از دست بدهد. پس از درخشش فلپس در بازی‌های پکن(کسب 8 مدال طلا) عکس‌های او که در حال کشیدن ماری‌جوانا بود، توسط یکی از رسانه‌ها منتشر شد. فلپس که پشیمان بود، بعدها در یک مصاحبه گفت: «یک درس مهم برای من بود. من اشتباه کردم و دوباره این کار را انجام نخواهم داد. نباید به پیشنهاد دوستم، به آن راحتی جواب مثبت می‌دادم.»