اخبار کوتاه


روایت مشاور بشار اسد از نشست «زنان تاثیرگذار» در تهران

مشاور ارشد رئیس‌جمهور سوریه در مقاله ای به نشست اخیر «زنان تاثیرگذار» در تهران و اهمیت این نشست پرداخت. به گزارش ایسنا، بثینه شعبان، مشاور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه که اخیرا در نشست «زنان تاثیر گذار» در تهران شرکت کرده بود در مقاله‌ای که در روزنامه الوطن این کشور منتشر شد نوشت که اختلاف مفاهیم و رویکردها میان کشورها و ملت‌ها چقدر چشمگیر است و فرهنگ، تاریخ و تمدن هر ملت چقدر مهم و اساسی است؛ این امور در رگ‌های فرزندان آن ملت نفوذ می‌کند و تپش‌های قلب آن‌ها و پایه‌های تفکر و اندیشه‌هایشان را تغذیه می‌کند. همانند یک نسیم ملایم در یک غروب زیبای دمشقی بدون اینکه ببینی به آرامی صورتت را نوازش می کند تا به تو بگوید که من اینجا هستم و خوشبختی تو هدف نهایی من است. اخیرا که به عنوان نماینده اسما اسد (همسر بشار اسد) در نشست زنان تاثیرگذار در ایران شرکت کردم و به حرف های خانم جمیله سادات علم الهدی، همسر رئیس جمهور ایران گوش می دادم غرق در این همه احساس شدم؛ البته این احساسات به دلیل اینکه سخنان خانم علم الهدی شیوا و وزین بود و یا اینکه از منابع کمیاب استفاده کرد و یا اینکه سخنان مشهورترین متفکرین و نویسندگان را به کار می گرفت نبود بلکه او با سادگی فراوان عبارت ها و جملات خود را به هم می بافت، همانگونه که ایرانی‌ها فرش‌های خود را با دقت و زیبایی و هماهنگی می‌بافند بدون اینکه تلاش کند که زیبایی را نمایان کند.

 

لزوم همیاری دستگاه‌ها با سیاست ارزی جدید

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه صبح دیروز چهارشنبه هیأت دولت، سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد منابع مورد نیاز وزارت بهداشت برای تأمین دارو و تجهیزات را با اولویت تخصیص دهد. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر معاون اول خود به سیستان و بلوچستان و پیگیری مسائل و مطالبات اهالی شهرستان‌های مختلف استان، پاسخگویی و رفع مشکلات مردم را اولویت‌های دولت سیزدهم دانست.
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به لزوم تسهیل در انجام امور گمرکی و مبادلات مرزی، از نهادهای مسئول از جمله دستگاه دیپلماسی کشور خواست که اقدامات لازم برای بر طرف کردن مشکلات تردد کامیون‌ها در مرز آستارا انجام دهند. اظهارات اخیر پس از آن ابراز شد که روز دوشنبه محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، در تشریح اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی برای برقراری ثبات ارزی در بازار ارز، اظهار داشت: به دنبال ثبات ارزی هستیم و این موضوع اقدامی نیست که یکباره انجام شود.
وی افزود: برهمین اساس نیز مذاکرات سازنده ای را با شرکای تجاری انجام داده ایم، با قطر،عراق، چین و دبی مذاکرات سازنده ای را انجام دادیم که نتایج خوبی را هم داشت.