فاصله طبقاتی، امنیت کشور را متزلزل می کند

آرمان امروز: حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي با بيان اين که امام علي(ع) بايد در زندگي شيعيان حاضر باشد و شيعيان به برنامه ها و دستورات حضرت عمل کنند، فرمودند: امام علي(ع) در نامه 45 نهج البلاغه به فرماندار بصره مطلبي را متذکر مي شود، خبري به حضرت رسيد که فرماندار ايشان در مهماني يکي از ثروتمندان شرکت کرده و سفره اي رنگين برپا شده بود که اغنيا حضور داشتند و فقرا پشت درها مانده بودند. حضرت در اين نامه خطاب به فرماندار بصره فرمود گمان نمي گردم دعوتي را بپذيري که اغنيا بر سر سفره حاضر باشند اما فقرا نتوانند در آن شرکت کنند؛ اگر زندگي تشريفاتي شد هزينه دارد و هزينه آن آلوده شدن به خيلي از کارها از جمله مخلوط کردن حلال و حرام است.
ايشان در ادامه فرمودند: گاهي خانه برخي افراد هزاران متر مربع است اما افرادي هستندکه با خانواده خود در جايي 40 متري زندگي مي کنند، چيزي که امنيت کشور را متزلزل مي کند فاصله طبقاتي است که عده اي بسياري محروم هستند و عده اي ديگر زندگي آنچناني داشته باشند.
ايشان ابراز داشتند: بايد به اين مسائل توجه کرد، مملکت را نمي توان با شعار اداره کرد بلکه برنامه اميرمؤمنان علي(ع) بايد ملاک کارها باشد، دولتمردان بايد نمونه زندگاني علي(ع) را داشته باشند، دليل ندارد که همه آن ها در نقاط مهم تهران زندگي کنند و از اين که در جنوب تهران در بين مردم چه مي گذرد خبر نداشته باشند، اين درست نيست. معظم له در ادامه خاطرنشان کردند: مشکل 50 درصد از پسران و دختراني که براي ازدواج معطل هستند و مانع دارند تشريفات غلط و دلبستگي هاي نادرست است؛ گاهي جهيزيه و مهريه سنگين است و مانع جوانان مي شود گاهي هم تشريفات مراسم هاي جشن عروسي و ازدواج بسيار زياد است.