امروز زنان برجسته مایه افتخار کشور هستند

آرمان امروز: در شب ولادت مولاي متقيان اميرالمؤمنين علي (عليه‌السلام) مراسم معنوي و پرطراوت «جشن فرشته‌ها» با حضور صدها تن از دختران دانش‌آموزي که به سن تکليف رسيده‌اند، با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.
در اين مراسم که در فضايي روح‌بخش و با نشاط برگزار شد، دانش آموزان دختر آغاز فصل عبادت و بندگي خود را جشن گرفتند. همچنين رهبر انقلاب اسلامي در سخنان کوتاهي با تبريک عيد و جشن تکليف به دختران، گفتند: دختران و نوگلان عزيز من! جشن تکليف يک جشن و عيد واقعي است چون از لحظه تکليف اين قابليت را پيدا کرده‌ايد که خدا با شما حرف بزند و به شما تکليفي بدهد که آن را انجام دهيد و اين رتبه يعني «مخاطبِ خدا شدن»، رتبه‌اي بسيار با ارزش در انسانيت است. ايشان خطاب به دختران افزودند: جشن تکليف يعني شما ديگر کودک نيستيد بلکه نوجوان و مسئوليت‌پذيريد و مي‌توانيد در خانواده، مدرسه و محيط بازي با دوستان خود اثرگذار باشيد و ديگران را نيز به راه راست هدايت و راهنمايي کنيد که اين مسئوليتي بر عهده همه ما است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، دختران نوجوان را به دوست شدن با خداوند مهربان توصيه کردند و گفتند: شما با دلهاي نوراني، روشن و با صفاي خود از همين امروز مي‌توانيد با خدا دوست شويد. يکي از راههاي دوستي با خدا اين است که در نماز توجه داشته باشيد که در حال سخن گفتن با خدا هستيد بنابراين معاني و ترجمه کلمات نماز را فرابگيريد. راه ديگر دوستي با خداوند هم اين است که کارهايي را که گفته انجام بدهيد انجام دهيد و آنچه را نهي کرده، انجام ندهيد. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به درخشش زنان بزرگ و تأثيرگذار در تاريخ ايران عزيز، خاطرنشان کردند: امروز زنان برجسته و مسئوليت‌پذير ما در بخشهاي علمي، عملي و جهادي که مايه افتخار کشور هستند، زياد و بيش از گذشته هستند. شما نيز سعي کنيد با درس و کتاب خواندن و کار و فکر کردن، در آينده جزو زنان بزرگ کشور عزيزتان شويد. ايشان خطاب به نوگلان تازه مکلّف شده افزودند: شما مي‌توانيد در اين مبارزه عظيمي که ملت ايران در دوران انقلاب با ظلم، بدبختي و تبعيض آغاز کرده است، نقش‌آفرين باشيد همچنانکه قبلاً نيز زنان زيادي نقش‌آفريني کردند و امروز مردم با مطالعه کارهاي بزرگ آنها در کتابها از زحمات برجسته آنها در طول سالهاي انقلاب آگاه مي‌شوند. در پايان اين مراسم، تعدادي از دختران نوجوان در فضايي صميمانه با رهبر انقلاب گفتگو کردند و مورد تفقد ايشان قرار گرفتند.
آنچه در ادامه در اختيار مخاطبان قرار مي‌گيرد، «بسته‌هاي خبري» است که صرفاً جهت بازنشر سريع بيانات رهبر انقلاب اسلامي در رسانه KHAMENEI.IR و حساب‌هاي رسمي آن در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده و «متن کامل بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي» طبق روال مرسوم، تا ساعاتي ديگر در اين پايگاه در بخش «بيانات» منتشر خواهدشد.


بخش‌هايي از بيانات رهبر انقلاب در اين ديدار: جشن تکليفتان را به شما تبريک ميگويم. عيد ولادت اميرالمؤمنين عليه السلام را هم به همه‌ي شما دختران عزيزم تبريک عرض ميکنم... شما دختران عزيز، نوگلان عزيز من امشب نماز واجبتان را به جماعت در اين حسينيه به جا آورديد. خدا ان‌شاءالله قبول کند. بچه‌هاي عزيزم، جشن تکليف يک جشن واقعي است. واقعاً جشن است. واقعاً عيد است. چرا؟ چون شما از لحظه‌اي که تکليف ميشويد، با خداي متعال حرف ميزنيد، خدا با شما حرف ميزند. يعني شما اين قابليت را پيدا کرديد که خداي متعال با شما حرف بزند، به شما تکليف بدهد و شما آن تکليف را بجا بياوريد. اين يک رتبه‌ي با ارزشي است در عالم انسانيت که انسان بشود مخاطب خدا، خدا با انسان حرف بزند. ايشان ادامه دادند: سرودتان خيلي عالي  بود. هم شعرش خوب بود، هم آهنگش خوب بود، هم شماها خوب اجرا کرديد. ... شماها ميگفتيد اينجا ايران است الان در سرود شما به زيبايي اين را تکرار کرديد، کشور شما، ايران عزيز شما زنهاي بزرگي داشته در گذشته و من به شما بگويم امروز زنهاي برجسته‌ي ما از گذشته بسيار بيشتر است. ما زنان برجسته‌اي داريم در همه‌ي بخشهاي علمي و عملي و جهادي و مسئوليت‌پذيري و مديريتي و غيره، زنهاي برجسته‌ي مهمي داريم، اينها مايه‌ي افتخارند، زنهاي برجسته‌ي در کشور، هر کشوري زنان برجسته‌اي داشته باشد اينها مايه‌ي افتخارند و در کشور ما زياد هستند و شما سعي کنيد جزو اين زنان بشويد. چه جوري؟ درس بخوانيد، درس‌هايتان را بايد خوب بخوانيد، تکاليف درسي را بايد خوب انجام بدهيد، کار کنيد، فکر کنيد، کتاب بخوانيد تا ان‌شاءاللّه جزو زنهاي بزرگ بشويد در آينده.