مسئولان در زلزله بعد جبران می‌کنند!

آرمان امروز: حال مردم زلزله زده خراب است و آنها با مشکلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌کند. بعد از انتشار اخباري در مورد اهمال و قصورهاي صورت گرفته از سوي مسئولان در خصوص امداد و کمک رساني به مردم زلزله زده خوي، حالا ويديو و اخبار منتشر مي‌شود که حکايت از برخوردهاي به‌دور از شان مسئولان با مردم زلزله زده و آسيب ديده خوي دارد.
در يکي از اين ويديوها، شهروند زلزله‌زده فيرورقي با انتقاد از برخورد استاندار آذربايجان غربي گفته: «وقتي به استاندار در خصوص کم بودن مبلغ وام اعطايي بنياد مسکن گلايه کردم گفت:خب نگيريد، کسي مجبورتان نکرده! بنياد مسکن براي باز سازي خانه من 15 ميليون تومان درنظر گرفته درحالي که حدود 200 ميليون هزينه دارد! وقتي به استاندار در خصوص کم بودن مبلغ وام اعطايي بنياد مسکن گلايه کردم گفت:« خب نگيريد، کسي مجبورتان نکرده!»
اين گلايه از سخنان استاندار در شرايطي مطرح مي‌شود که چند روز قبل معاون اول رئيس جمهور در بازديدي که از مناطق زلزله زده داشت، مسئولان را به خاطر کوتاهي‌هايي که در مسير کمک رساني به مردم منطقه داشتند به شدت مورد شماتت قرار داده بود. از سويي حساب‌هاي تعدادي از چهره هاي سرشناسي که براي کمک به زلزله زدگان شماره بانکي اعلام کرده بودند تا شايد بتوانند کمک حالي باشند براي مردم زلزله زده و جبران کم کاري هاي مسئولان مسدود شده بود!
گاف عجيب آقاي فرماندار!


اما اين‌ها تنها اظهار نظرهاي عجيب و برخوردهاي دور از شان مسئولان در مواجهه با زلزله زدگان نيست. رفتارهايي که گاهي حتي تبديل به سوتي مي شود. چندي قبل فرماندار خوي  چند روز قبل، مصاحبه اي از ذبيح الله کاظمي فر ماندار خوي منتشر شد که وي در آن گفته بود «دليل اينکه هم اينک شرايط امداد رساني به زلزله زدگان نامناسب است، اين است که  بودجه عمراني شهر خوي در عتبات عاليات صرف شده است.! زلزله بعدي جبران مي‌کنيم!»
 اين سخنان اما با چنان انعکاسي از سوي رسانه ها و فضاي مجازي همراه بود که در نهايت وي را وادار کرد تا در مصاحبه اي ديگر موضع خود را اينچنين توجيه و اصلاح کند: «همه ارگان‌هااز همان دقايق و ساعات اوليه مشغول خدمت رساني به مردم شدند. 19800 تخته چادر بين مردم توزيع شده و کمپ‌هاي زيادي براي استقرار چادر‌ها زده شده است. همه سالن‌هاي ورزشي، مدارس و محله‌هاي مردم کمپ چادر شده اند و همه چادر‌ها به سيستم گرمايشي برقي مجهز شده است. توزيع غذاي گرم بين مردم انجام مي‌شود. از تمامي مردم بابت کمبود‌ها معذرت خواهي ميکنم و شرمسارم از تمامي مشکلات پيش آمده در اين چند روز. ما بيش از 700 خانه بعد از زلزله اول براي مردم ساخته‌ايم.»
با اين حال واکنش ها نسبت به اظهارات اوليه وي، همچنان ادامه دارد و توجيهاتش نيز نتوانسته از حجم اين انتقادها کم کند.