نمک نشریه هتاک شارلی ابدو روی زخم زلزله‌زدگان ترکیه

در گزارش یک رسانه ترکیه‌ای به نام «اکسپت گاید ترکی» در زمینه این کاریکاتور آمده: «مجله فرانسوی شارلی ابدو که پیش از این کاریکاتورهای زشتی در توهین به اعتقادات مسلمانان منتشر کرده بود، یک رسوایی دیگری به بار آورده است... این نشریه در جدیدترین کاریکاتور خود زمین لرزه‌هایی که 10 استان ترکیه را ویران کرده و در نتیجه آن هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند را مسخره می‌کند.»
کاریکاتوریست بیمار و عُقده‌ای این نشریه فرانسوی-صهیونیستی بدون توجه به زلزله مهیبی که تلفات و خساراتش جان میلیاردها انسان را در سراسر جهان به درد آورده و تمام دنیا را برای کمک به مردم این کشور بسیج کرده، ساختمان‌های ویران شده‌ای را به تصویر کشیده و عنوان «زلزله ترکیه» را برایش درج کرده است. اقدام جدید این نشریه زرد فرانسوی واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در جامعه ترکیه به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا، کاربران شبکه‌های اجتماعی جمله‌ای که  در زمینه کاریکاتور نوشته شده را چنین  برداشت کردند که منظور «شارلی ابدو» این است که برای کشتن ترک‌ها نیازی به ارسال‌تانک نیست زیرا آنها در جریان زلزله کشته شدند. «اومیت» یکی از کاربران  ترکیه‌ای در توئیتر خطاب به گردانندگان مجله شارلی ابدو نوشته: شما هیچ سهمی از انسانیت ندارید! اگر فکر می‌کنید این کاریکاتور برای خنده یا آزادی بیان است، واقعاً در اشتباهید! «اوزنور» یکی از کاربران توئیتر نوشت: چگونه جرات می‌کنید امروز رنج کل مردم ترکیه را مسخره کنید. واقعاً باید عاری از انسانیت باشید که این کار را انجام دهید، وقتی کودکان در زیر آوار منتظر کمک هستند. »«میرفی» نیز توئیت کرد: این آزادی بیان نیست! این نفرت محض است! این مربوط به اعتقادات یا نژاد شما نیست، بلکه مربوط به‌ عدم انسانیت شماست! شرم بر شما باد.خشم کاربران فقط به کاربران ترک توئیتر محدود نشد، بلکه سبب خشم کاربران فرانسوی و سایر کشورها نیز شد.
هتاکی تازه شارلی ابدو در شرایطی انجام شده که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور دیروز اعلام کرده، شمار کشته‌شدگان زلزله به ۳۵۴۹ نفر و تعداد مجروحان به ۲۲۱۶۸ نفر رسیده است. اقدام غیر انسانی نشریه موهن فرانسوی در حالی صورت گرفته که سابقه طولانی در هتاکی و توهین به اعتقادات مسلمانان همه جهان اسلام داشته است. هتاکی‌های این رسانه فرانسوی با حمایت مقام‌های این کشور مواجه شده و آنها به بهانه «آزادی بیان» از هتک حرمت و توهین به عقاید مسلمانان حمایت کرده‌اند.»