جایزه «گوهرشاد» موسیقی فجر در دست افتخاری

بخشی از آیین پایانی سی‌و‌هشتمین جشنواره موسیقی فجر به برگزیدگان بخش ترانه اختصاص داشت که جوایز این بخش به ترتیب زیر اعلام شد: میلاد عرفان‌پور شاعر و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی سیار شاعر و ترانه سرا، جواد اسلامی شاعر و ترانه سرا، سعید بیابانکی شاعر، ترانه سرا و مجری، قاسم ساجدی شاعر و ترانه سرا، نغمه مستشارنظامی شاعر و ترانه سرا.
بزرگداشت محسن نفر نوازنده، آهنگساز و مقام‌دان موسیقی ایرانی و خالوقنبر راستگو از نوازندگان پیشکسوت موسیقی هرمزگان بخش دیگر مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر بود. غلامرضا صوفی‌آذر هنرمند موسیقی مقامی منطقه تربت جام، غلامحسین غفاری نوازنده و خواننده موسیقی مقامی، وحید اسداللهی نوازنده موسیقی مقامی منطقه آذربایجان از جمله هنرمندانی بودند که در این بخش از آن‌ها قدردانی شد. در بخش پایانی برنامه نیز نوبت به اهدای جوایز بخش «جایزه باربد» سی‌و‌هشتمین جشنواره موسیقی فجر رسید. برگزیده مردمی بخش سرود به گروه سرود «شمیم یاس» به سرپرستی فاطمه سادات قاضوی تعلق گرفت.
در بخش کتاب موسیقی در بخش کتاب آموزشی هوتن شرف بیانی برای کتاب «ردیف موسیقی ایرانی و ضربی‌های یوسفی فروتن» برگزیده شد. در بخش کتاب‌های تئوری هم مجموعه آثار امیر انجیری با کتاب تئوری موسیقی رساله ریتم به‌عنوان برگزیده معرفی شد. در حوزه کتاب‌های پژوهشی (تاریخی و فنی) هم محسن شریفیان برای کتاب «باب الهوا» درباره موسیقی مردم‌شناسی جزیره کیش برگزیده شد. در بخش موسیقی نواحی دیپلم افتخار به احسان جوکار برای آلبوم «حرا» رسید و محسن شریفیان برای آلبوم «لوکا» جایزه باربد را از آن خود کرد. در بخش موسیقی دستگاهی آهنگسازی موسیقی بی کلام دیپلم افتخار به محمد علی نجف پور برای آلبوم «اوراد» رسید. در بخش خوانندگی موسیقی دستگاهی دیپلم افتخار به سید محمد حسینی برای آلبوم جز عشق ندارم هنری رسید. در بخش آهنگسازی موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی بی‌کلام امیر حسین سمیعی برای آلبوم «اروند» جایزه باربد را از آن خود کرد. در بخش موسیقی پاپ دیپلم افتخار خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیق به غلامرضا صنعتگر و عارف علیزاده برای آلبوم «تهران جان» و جایزه باربد به وهاب ابراهیمی برای آلبوم «باید ستاره شد» رسید.