تعریف اشتباه از جذابیت‌های مردانه

 بیشتر ما به دنبال جذاب بودن هستیم. حال می‌تواند این جذابیت برای  جلب نظر فرد مورد علاقه  برای ازدواج یا همسرمان بعد از متاهل‌شدن باشد یا به لحاظ اجتماعی و کاری. باید توجه داشته باشیم که ملاک‌ها و معیارهای جذابیت از نظر افراد مختلف باهم متفاوت است به این معنی که معیارهای جذابیت از نظر خانم‌ها و آقایان اغلب تفاوت اساسی با یکدیگر دارند. بارها و به‌خصوص در شبکه‌های‌اجتماعی دیده‌اید که درباره تعدادی از دخترکُش‌ترین ویژگی‌های مردانه نوشته‌اند که همه‌شان به ظاهر افراد برمی‌گردد، از بدن فیت و برجسته‌بودن رگ دست‌ها بگیرید تا ته ریش و ... . اما افتادن در چنین دامی، چه آسیب‌هایی خواهد داشت؟
 
   راز جذابیت یک مرد چیست؟
هر مردی که در آستانه ازدواج است و به خواستگاری می‌رود یا تازه ازدواج کرده و در ماه‌های ابتدایی زندگی‌مشترک به سر می برد، جلب توجه نظر طرف‌مقابل برایش اهمیت زیادی دارد. خیلی از مردان تصور می‌کنند داشتن هیکل عضلانی و نوعی خاصی از مدل مو یا ریش می‌تواند همسرشان  را به سمت‌شان جذب کند؛ در صورتی‌که این تصور کاملا اشتباه است و تقریبا هیچ خانمی فقط  عاشق هیکل ورزشکاری، بدن فیت، رگ و عضله هیچ مردی نخواهد شد! هرچند نمی‌توان گفت که زیبایی‌های ظاهری اصلا اهمیت ندارد اما جذابیت‌های ظاهری در مقابل سخاوتمندی و ایثارگری مردان حرفی برای گفتن ندارد. به‌طور کلی، مردهایی که درگیر چنین مسائل ظاهری می‌شوند، نشان‌دهنده نداشتن بلوغ فکری و روانی آن‌هاست که تاثیراتش را به مرور در زندگی‌شان هم نشان خواهد داد.



   آراستگی آری اما تیپ‌های نمایشی نه
شاید موضوع کمی پیچیده به نظر برسد اما برای جذابیت بهتر است زیر ساخت‌های لازم را در خود ایجاد کنید. در این حالت احساس اطمینان بیشتری به زنان دست می‌دهد. برای جلب  توجه همسرتان  نیازی نیست لباس برند بر تن داشته باشید، عطر چند میلیونی استفاده کنید، یا ویژگی هایی را که در فضای مجازی با اغراق زیاد روی آن مانور داده می شود داشته باشید ؛ بلکه کافی است مرد خوبی باشید وآراستگی لازم را داشته باشید و نیازی به تیپ های نمایشی نیست .

   معیارهای جذابیت مردان از نظر خانم‌ها
شاید بپرسید که یک شوهر خوب از نظر همسرش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا جذاب‌تر به‌نظر برسد؟ معیارهای جذابیت مردان برای زنان می‌تواند شامل چند مورد باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.
داشتن کنترل روی خود| اگر می‌خواهید همسرتان  جذب شما شود، سعی کنید فقط و فقط خود واقعی‌تان باشید و هیچ‌گاه تظاهر به چیزی که نیستید، نکنید. یک خواستگار یا شوهر محترم باید همیشه به گونه‌ای رفتار کند که نه تنها طرف‌مقابل که اطرافیان هم احساس کنند او نسبت به تمام حرکات و رفتارهایش آگاهی دارد. زنان مردان قدرتمند را از هر نظر دوست دارند زیرا می‌توانند به او تکیه کنند.
خودآگاهی| از آن جایی که آگاهی از خود، ما را قادر می‌کند به طور شفاف نقاط ضعف و قوت خود را ببینیم و به ما اجازه می‌دهد تا زمان و انرژی بیشتری را صرف انجام کارهایی کنیم که در آن مهارت خوبی داریم این موضوع به نوبه خود باعث افزایش حس اعتمادبه‌نفس می‌شود.  
داشتن عزت‌نفس | زمانی‌که یک شخص اصالت دارد از خودش نمی‌ترسد. شما می‌توانید اصالت را هم در خودتان و هم در دیگران با خصلت‌هایی از قبیل داشتن درک واقعی از حقیقت، پذیرش خودتان، متفکر بودن، توانایی بیان آزادانه و شفاف احساسات، درک انگیزه‌های دیگران، داشتن عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس تشخیص دهید. زنان عاشق مردانی هستند که اعتماد به نفس بالایی دارند.
تلاش برای ساخت شخصیت سالم| یک مرد جذاب به ظاهر و رفتارش هر دو با هم اهمیت می‌دهد و از تغییر کردن و رشد کردن نمی‌ترسد. شما به عنوان یک مرد می‌توانید از خصلت‌های شخصیتی گفته‌شده برای کمک به ساخت زندگی استفاده کنید که عاشق آن هستید. پرورش ویژگی‌هایی مانند شجاعت، تمایل به کسب تجربه و همدلی می‌تواند در تمام جنبه‌های شخصی و حرفه‌ای به شما برای جذاب بودن کمک کند. نیازی به آسیب رساندن به خودتان و بدن‌تان نیست. کاری را انجام دهید که برایتان با معنی است. برای جذب نظر اطرافیان نیازی نیست دست به کارهای عجیب و غریب بزنید بلکه فقط برای ساخت شخصیت و برای افتخار به زندگی مثبت خودتان، باید تلاش کنید.

   و چند نکته مهم دیگر
خانم ها دوست دارند شوهرانشان به شخصیت شان  احترام بگذارند، متعهد باشند و خیانت نکنند، خوش تیپ و آراسته باشند نه صرفا سیکس پک و فیتنس بلکه به این معنی که بدانند در چه موقعیتی چه لباسی بپوشند و چگونه رفتار کنند. بسیاری از باورهای اشتباه درباره مردان جذاب که توجه به آن‌ها باعث تباهی و هدر رفتن انرژی یک مرد خواهد شد، ریشه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، شبکه‌های اجتماعی است و افراد باید با نگاه اصولی به چنین اطلاعاتی، در دام آن‌ها نیفتند.