محدوديت برد ۲۰۰۰ كيلومتري موشك‌هاي‌مان براي احترام به اروپايي‌هاست

همزمان با افزايش برخي ادعاها از سوي مقامات رژيم صهيونيستي در خصوص احتمال مقابله با تاسيسات نظامي و هسته‌اي ايران، فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه با حضور در يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني ضمن اشاره به آخرين دستاوردهاي نظامي و راهبردي سپاه ضمن رونمايي از آخرين دستاوردهاي موشكي سپاه، آخرين راهبردهاي كشور براي مقابله با هر نوع تهديدي را تشريح كرد. يكي از بخش‌هاي مهم صحبت‌هاي سردار حاجي‌زاده، صحبت‌هايي بود كه در خصوص حمله ايران به پايگاه عين‌الاسد بلافاصله پس از ترور سردار سليماني توسط امريكا مطرح كرد.  سردار حاجي‌زاده در اين گفت‌وگو با اشاره به عمليات عين‌الاسد گفت: ايران حتي اگر مي‌خواست، (مي‌توانست) هزار كشته هم از اينها بگيرد، اما اينها (سربازان امريكايي) مشتي سرباز بدبخت هستند كه كشتن اينها (اساسا) هدف ايران نبود.  او ادامه داد: «ما ان‌شاءالله بتوانيم، ترامپ را بكشيم، پمپئو را، مكنزي و فرماندهاني كه اين دستور را (شهادت سردار سليماني) داده بودند، (بكشيم). (البته) بالاخره آنها يك كار نظامي كرده بودند و ما هم بايد پاسخ كار نظامي را مي‌داديم. من به عنوان فرماندهي كنترل در غرب كشور بودم، مي‌ديدم. ما از جايگاه نيروهايي كه اينها (امريكايي‌ها) در پايگاه عين‌الاسد تخليه كرده بودند و در بيايان‌هاي اطراف برده بودند.... با خبر بوديم. محل آسايشگاه‌هاي اينها را مي‌دانستيم، مي‌توانستيم (اينها را) بكشيم و بزنيم. البته هدف‌مان هم اين نبود كه اصلا نكشيم، يعني نقاطي را زديم عده‌اي آنجا بودند، اما هدف‌مان صدمه زدن به پيكره نظامي و هيمنه امريكايي‌ها بود كه الحمدلله محقق شد.» سردار حاجي‌زاده در گفت‌وگويي به مناسبت سوم شعبان روز پاسدار با اشاره به اينكه در صورت هر نوع برخوردي ايران بلافاصله تندترين برخوردها را صورت خواهد داد، گفت: البته تصورما اين بود با تهديدي كه آنها كردند و گفتند 52 نقطه را مي‌زنيم و... با خودمان گفتيم از يك جو غيرت داشته باشند، بايد كاري بكنند. ما واقعا آماده بوديم براي عمليات‌هاي مرحله بعد. يعني پس از اولين تيري كه آنها شليك مي‌كردند، 400فروند موشك آماده كرده بوديم در آن مرحله (اگر ادامه پيدا مي‌كرد ممكن بود دامنه كار بسيار وسيع‌تر شود) پيش‌بيني كرده بوديم پايگاه‌هاي امريكا در اردن تا كويت، امارات و... همه اين پايگاه‌ها را مورد ضربات موشكي قرار دهيم. منتها ديگر همين جا ختم پيدا كرد.
آخرين دستاوردهاي ايران در حوزه موشك‌هاي كروز
سردار اميرعلي حاجي‌زاده درباره آخرين دستاورد‌هاي اين نيرو در حوزه موشك‌هاي كروز گفت: موشك‌هاي كروز در گذشته داشتيم، اما موشك دوربرد كروز با برد ۱۶۵۰ كيلومتر وارد سبد موشكي جمهوري اسلامي ايران شد كه به ياد شهداي كردستان به نام «پاوه» نامگذاري شده است. فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اينكه منافع امريكا در ناامن‌سازي غرب آسيا و حتي جهان است و اشاره به جنگ‌هايي كه امريكا عامل اصلي آنها بوده، گفت: اگر ما قوي نباشيم، همين حوادث به داخل ايران كشيده مي‌شود. سردار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: منافع امريكا در ناامن‌سازي غرب آسيا و حتي جهان است؛ جنگ ايران و عراق، حمله به افغانستان، دو جنگ در عراق، حمله عربستان به يمن و نبرد با داعش و نبرد با رژيم صهيونيستي، از جمله درگيري‌هايي است كه در اين منطقه جريان داشته كه امريكا عامل اصلي آنها بوده و ما اگر قوي نباشيم، همين حوادث به داخل ايران كشيده مي‌شود. وي افزود: ما از آغاز در نيروي هوا فضا به دنبال اين بوديم كه توانمندي و ماشين جنگي امريكايي‌ها را ناكارآمد كنيم؛ امريكايي‌ها تعدادي قدرت برترساز دارند كه ما يا به آن ضربه زديم يا آن را ناكارآمد كرده‌ايم. پايگاه‌هاي امريكايي در منطقه زماني براي آن قدرت بود، اما امروز گوشت زيردندان است و هر وقت اراده كنيم، مي‌توانيم آن را بزنيم؛ به همين دليل اينها تبديل به نقطه ضعف براي آنها شد.

مقابله با امريكا در فاصله 2هزار كيلومتري


سردار حاجي‌زاده با بيان اينكه بزرگ‌ترين نيروي هوايي جهان متعلق به نيروي دريايي امريكاست، اظهار داشت: قبلا زماني مي‌گفتند اين ناوگان به سمت كشوري حركت كرده، حاكم آن كشور سقوط مي‌كرد. ما الان قادريم به لطف الهي، تا دو هزار كيلومتر ناو‌هاي امريكايي را بزنيم كه اين دو هزار كيلومتر هم به احترام اروپايي‌هاست كه ان‌شاءالله اين احترام‌شان را حفظ كنند.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه درباره موشك هايپرسونيك كه اخيرا از آن صحبت شده بود نيز افزود: موشك هايپرسونيك موشكي است كه در خارج از جو قادر است مانور انجام دهد؛ يعني موتوري دارد كه در 4۰۰-3۰۰ كيلومتري هدف روشن مي‌شود و شروع به مانور كردن مي‌كند. سامانه‌هاي پدافندي بر اساس پيش‌بيني مسير و نقطه آينده موشك‌ها عمل مي‌كنند كه درباره اين موشك نمي‌توانند نقطه آينده آن را پيدا كنند.
وي گفت: من با احتياط مي‌گويم تا ده‌ها سال آينده نمي‌توانند سامانه‌اي براي مقابله با آن ايجاد كنند، اما مي‌توان گفت كه اصلا نمي‌توانند مقابله كنند.
سردار حاجي‌زاده درباره پهپاد غزه گفت: اين پهپاد مداومت پروازي بسيار بالايي دارد و همزمان مي‌تواند ۹ بمب با خود حمل كند.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه درباره آخرين دستاورد‌هاي اين نيرو در حوزه موشك‌هاي كروز گفت: موشك‌هاي كروز در گذشته داشتيم، اما موشك دوربرد كروز با برد ۱۶۵۰ كيلومتر وارد سبد موشكي جمهوري اسلامي ايران شد كه به ياد شهداي كردستان به نام «پاوه» نامگذاري شده است. وي با بيان اينكه در ماهواره‌بر‌ها به توانمندي‌هاي جديدي رسيده‌ايم كه راه ما را براي رسيدن به وزن‌هاي بالا و مدار‌هاي بالاتر هموار كرده است، عنوان كرد: با كار‌هاي انجام شده در سال‌هاي گذشته، بسياري از ريل‌گذاري‌ها براي جهش‌هاي بعدي به وجود آمده و ظرف يكي، دو سال آينده جهش‌هاي بزرگي را خواهيم داشت و موج‌هاي راه افتاده تبديل به سونامي خواهد شد.
سردار حاجي‌زاده درباره اخبار خوب اين حوزه گفت: در آينده اخبار خوبي در اين حوزه خواهيد شنيد. خوشبختانه در اين دولت با هماهنگي به وجود آمده تقسيم كاري خوبي ميان نيروي هوافضاي سپاه، وزارت دفاع و سازمان فضايي وزارت ارتباطات به وجود آمده است.
در خلال اين گفت‌وگوي تلويزيوني براي نخستين‌بار تصاويري از موشك كروز پاوه و همچنين پرواز پهپاد شاهد ۱۴۹ يا همان پهپاد غزه پخش شد.