قالیباف و ادعاهای نستراداموسی

آرمان امروز، گروه سياسي: رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در خطاب به تذکر يکي از اعضايکميسيون اقتصادي مجلس درباره وضعيت نابسامان بازار ارز گفت که مجلس از 40 روز قبل پيش بيني شرايط ارزي کشور را کرده بود و بسته پيشنهادي خود را به دولت و رئيس جمهور ارائه کرد، اکنون هم دولت هر همفکري بخواهد ما انجام مي‌دهيم. يکي ز انتقاداتي که به نحوه مديريت و تحرک مجلس شوراي اسلامي مي‌شود اين است که نتوانسته جايگاه خود را در ميان ساير قوا حفظ کند و هربار که در اين سه سال مشکلي براي کشور به وجود آمد نتوانست راه حلي براي بهبود وضعيت پيدا کند. در اين ميان حالا ادعايي عجيب از سوي رييس مجلس مطرح شده بود. قاليباف با اعلام اينکه مجلس چهل روز پيش وضعيت کنوني بازار ارز را پيش‌بيني کرده بود بار ديگر بيان‌گر اين تئوري است که مجلس جايگاه استراتژيک خود را از دست داده است و حتي توانايي نستراداموسي (پيشگوي فرانسوي) رئيس مجلس هم نتوانست به کمک کشور بيايد. طبق آخرين خبرها قيمت دلار در روز گذشته در مرز 58 هزار تومان قرار دارد که در نوع خود رکورد جديدي را به ثبت رسانده است.
محمد باقر قاليباف در جلسه علني نوبت صبح روز گذشته در پاسخ به تذکر «سيد ناصر موسوي لارگاني»، نماينده فلاورجان در انتقاد از وضعيت ارزي کشور اظهار کرد: کسي مانع نظارت مجلس شوراي اسلامي به دولت در بحث مربوط به ارز نيست و افتخار مجلس اين است که از يک ماه و نيم پيش شرايط را پيش بيني کرد و 40 روز قبل بسته پيشنهادي کميسيون اقتصادي درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئيس جمهور منتقل شد ما کارمان را انجام داده‌ايم و اکنون هم انجام مي‌دهيم. موضوعي که نمايندگان مطرح مي‌کنند آن است که در جلسه غيرعلني بحث شد گروه مشترکي براي همفکري تشکيل دهند من هم توضيح دادم که اشکالي ندارد دولت هر همفکري که بخواهد ما انجام مي‌دهيم ما کار نظارتي‌مان را از 40 روز قبل انجام داديم و نظرات را منعکس کرديم.
قاليباف اضافه کرد: روز گذشته هم آقاي پورابراهيمي رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در شوراي عالي هماهنگي اقتصادي موضوعات لازم را متذکر شد ما پيگير هستيم. حجت الاسلام سيد ناصر موسوي لارگاني عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در تذکري گفت: امام، مجلس را در راس امور خواند؛ حرمت امامزاده را بايد متولي نگه دارد. رئيس مجلس شوراي اسلامي ديروز گفت که دولت بايد کميته‌اي براي بحث ارز تشکيل دهد پس قرار است اين کميته کي تشکيل شود؟ چرا ما نبايد حرمت خود را نگه داريم؟
نماينده مردم فلاورجان اضافه کرد: وضعيت به گونه‌اي شده که مردم حتي نمي‌توانند نان بخرند و همه قيمت‌ها لحظه‌اي افزايش پيدا مي‌کند، از رئيس مجلس شوراي اسلامي درخواست داريم که به اين موضوع ورود کند.