اخبار کوتاه


علم زیربنای اقتدار کشور است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در آیین تجلیل از برگزیدگان سه جشنواره فناوری خوارزمی که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد،رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است، گفت: علم و دانش ضرورت پیشرفت در هر حوزه‌ای است و زنجیره دانش، پژوهش، نوآوری و فناوری توسعه پایدار در کشور را تضمین می‌کند.
رئیسی با بیان اینکه پیشوایان دینی ما هم خود از علم و دانش بهره‌مند هستند و هم جامعه را به یادگیری علم و خردورزی توصیه کرده‌اند، اظهار کرد: آنان برای خردمندان، دانشمندان و محققان جایگاه ممتازی قائل بودند و همواره کسی که اهل تعقل و تدبر بوده، مورد تشویق قرار می‌دادند.
وی با یادآوری اینکه برای زندگی بهتر در عالم، قوانینی در عالم هستی وجود دارد که باید آن را کشف کرد، افزود: اگر از نعمت‌های الهی به خوبی بهره‌برداری کنیم، دیگر از حوادث چون سیل و نزولات آسمانی نگرانی نداریم.
وی افزود: به ما تأکید کردند که در قرآن هم آیات نورانی قرآن و آیات الهی تدبر کنید و از کنار آن رد نشوید. زمین و آسمان همه جلوه‌های آیات خداوند است و همه جلوه خداست اما در این جلوه‌های خدا تدبر و نظر کنید.

 

مگر مجلس مکلف است هرچه دولت می‌گوید تصویب کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفت لایحه مصوب مجلس شورای اسلامی ۴۴۳ همت با لایحه دولت مغایرت دارد، گفت: مگر مجلس مکلف است هر آنچه دولت می‌گوید را تصویب کند ما سقف بودجه را رعایت می‌کنیم اما مغایرت ممکن است ایجاد شود.



سیدمسعود میرکاظمی در جلسه علنی دیروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: ما همواره تلاش‌مان بر این است همانطور که نشان دادیم تعامل خوبی با کمیسیون تلفیق و همه نمایندگان داشته باشیم و هرجا که ممکن بوده نظر مثبت خود را اعلام کردیم و هر جا که مخاطره‌ای ایجاد شده به آن اشاره کردیم تا تصمیم درست گرفته شود. آنچه که بنده صبح گفتم این بود که ما هر روز تغییرات صورت گرفته را نسبت به لایحه دولت ثبت می‌کنیم و هرچند روز یکبار گزارش آن را ارائه می‌کنیم.
بنده کلمه ناترازی را به کار نبردم. محمد باقر قالیباف در پاسخ به میرکاظمی بیان کرد: بنده هنوز کاغذی که صبح خواندم در دستم است بنده صبح گفتم ۴۰۰ همت مغایرت ایجاد شده است واقعا تعجب می‌کنم مگر مجلس مکلف است هرچه دولت گفته تصویب کند و مغایرتی در لایحه بودجه ایجاد نشود، مغایرت ممکن است ایجاد شود.