مسمومیت دانش آموزان به استان نهم رسید

آرمان امروز: از ماه‌ها پيش و با توجه به توان تخصصي و پيشرفت علمي که در کشور وجود داشت، مي‌توانستيم با چند آزمايش در سطح شناسايي، پزشکي قانوني و نظاير آنها موضوع مسموميت دانش آموزان پي برييم، اما برخي از مسئولان همان اشتباهي را مرتکب شدند که در سال 98 و با ورود کرونا به ايران، کردند و رويکرد آنها کتمان بود.
اينکه اين موضوع اعلام و روشن نشده که عجيب است و ما شاهد هستيم که اين اتفاقات در مدارس دختران و در يکي از سطوح تحصيلي رخ مي‌دهد. پس آنها اين دختران را هدف قرارداده‌اند تا بدين وسيله باعث بدبيني و نااميدي در ميان مدارس دختران شوند يا زمينه ساز برگزاري کلاس‌هاي آنلاين را فراهم نمايند.  به‌عنوان مثال زماني‌که اين اتفاق در مدرسه دخترانه 13آبان و هاجر در تهرانسر رخ داد، روايت خبرنگار تسنيم که در آنجا حاضر شده بود، خواندني است: «تجمع عده‌اي از افراد که حدود 100 نفري مي‌شوند در مقابل درب مدرسه و حدود 10 نفر از ماموران نيروي انتظامي نيز مقابل درب مدرسه حضور داشتند. جمع‌کنندگان حاضر در مقابل مدرسه با عصبانيت ضربه‌هايي را به در مدرسه مي‌زنند و خواهان باز شدن در براي ورود به مدرسه بودند. وقتي براي تهيه گزارش، گفت‌وگو با تجمع کنندگان مقابل مدرسه و گرفتن عکس و فيلم به ميان جمعيت رفتم، با حمله تعدادي از تجمع‌کنندگان، ضرب و شتم، اعتراض به چرايي تهيه گزارش و عکس و گرفتن گوشي‌ام و تحويل به پليس مواجه شدم. همچنين تمام تصاوير و فيلم‌هاي تهيه شده از اين حادثه توسط تجمع کنندگان حاضر مقابل مدرسه حذف شد.» 
با اين حال يکي از دانش آموزان کلاس اولي مدرسه هاجر در تهرانسر که کلاس درس آنها آلوده شده بود به «آرمان امروز» مي‌گويد: «سرکلاس نشسته بوديم و پنجره باز بود. ناگهان بوي گاز و بنزين آمد و مربي بهداشتمان دويد و به بچه ها گفت سريع ماسک‌تا را روي صورت‌تان بزنيد. دودي نديديم و يکي از همکلاسي‌هاي ما، به شدت سرفه مي‌کرد و نمي‌توانست نفس بکشد و مدير مدرسه با اورژانس تماس گرفت. سپس مدير مدرسه با مادر و دايي‌مان تماس گرفت و گفت که بيايد و دانش آموزان را ببريد.» او در ادامه گفت: «کسي حرف نمي‌زد چون گلوي همه درد و معده‌هايمان سنگين بود.»
با وجود اينکه برخي از گمانه زني‌ها نشان مي‌دهد که اين اقدام توسط برخي از سرويس‌هاي جاسوسي خارجي و ازکشورهاي بيگانه است، اما «عذر» برخي از مسئولان بدتر از «گناه» نيست که با لاپوشاني يا در عدم توانايي از بروز اينگونه اقدامات به ظاهر خرابکارانه، ناتوان هستند. همين امر سبب شده که اين اقدام غيرانساني به‌تدريج در تمام کشور پخش شود و آمار اعتماد نشان مي‌دهد استان‌هاي قم، اردبيل، تهران، چهارمحال و بختياري، لرستان، سمنان، مازندران و کرمانشاه درگير اين معضل شده‌اند که نشان از عدم کنترل شرايط و پخش شدن اين موضوع در سراسر کشور وجود دارد. طبق مشاهدات ميداني در روز دوشنبه و سه‌شنبه در شهرک هواپيمايي، مدرسه آزادگان، چند نفر با پرايد مشکي (شماره پلاک به مراجع مربوطه گزارش شده‌است) اقدام به پرتاپ کپسول دودزا نموده اند.. در اين شرايط رئيس‌جمهور، وزير کشور را مامور رسيدگي و ريشه‌يابي هر چه سريع‌تر موضوع مسموميت تعدادي از دانش‌آموزان در برخي مدارس و اطلاع‌رساني مستند و مستمر در اين زمينه براي رفع نگراني خانواده‌ها کرد.  احمد وحيدي در نشست خبري اعلام کرد: «بالاي 90 درصد عوارض دانش آموزان دختر ناشي از اضطراب بود و عوامل خارجي اثري نداشت.»