اصولگرایان سناریوی احمدی‌نژاد را برای رییسی تکرار می کنند

آرمان امروز، گروه سياسي: درحاليکه انتقادات طيف‌هاي مختلف سياسي از جمله اصولگرايان از دولت و عملکرد آن روز به روز بيشتر مي شود، برخي از گمانه‌زني‌هاي نشان مي‌دهد که از گوشه و کنار محافل سياسي به گوش مي رسد که رفته رفته اصولگرايان مانند آنچه در دولت دوم محمود احمدي‌نژاد مشاهده کرديم در حال تنها گذاشت دولت سيزدهم هستند. آنچه باعث شد که رفتارها و عملکرد احمدي‌نژاد مورد خشم اردوگاه راست قرار گرفت. برخي تحليلگران نيز حتي پا را فراتر از عبور از رئيس دولت گذاشته و معتقدند ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور تک دوره اي خواهد شد.
«عباس سليمي نمين»، فعال سياسي اصولگرا که اين روزها او را در صف اول منتقدان دولت مشاهده مي‌کنيم در اين مورد مي‌گويد: «نظام مشکلي ندارد. اما دولت يکسري اشتباه‌هاي فاحش و سريالي داشت که آن اشتباه‌ها سهم زيادي در وضعيت به هم ريخته فعلي دارند. مثلاً دولت نبايد چند تا کار را با هم و همزمان شروع مي‌کرد. به عنوان مثال در بحث قيمت خوراک دام و طيور نبايد آزادسازي انجام مي‌داد. خطاي فاحش ديگر دولت اين بود که بايد مساًله برجام را به جايي مي‌رساند و از چيزي نمي‌ترسيد؛ اين در حالي بود که دولت به خاطر ترس از اصولگرايان تندرو مذاکرات برجامي را جدي دنبال نکرد.»
«علي غفاريان»، مدير سايت اصولگراي صراط نيوز  که حالا از منتقدان جديد عملکرد دولت سيزدهم محسوب مي‌شود، در چند روز گذشته، با انتشار ويدئويي در توئيتر، از ادعاي «قطار پيشرفت» ابراهيم رئيسي انتقاد کرد و به تمسخر گفت: «کمربند‌ها را ببنديد، زيرا قطار پيشرفت آقاي رئيسي در حال سقوط به ته دره است».
«غلامرضا مصباحي مقدم»، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز نيز در اواخر دي ماه، در گفتگويي، ضمن انتقاد از برنامه نداشتن دولت رئيسي گفته بود: «آقاي رئيسي قبل از انتخابات برنامه اقتصادي مدوني نداشتند و از برنامه هفت هزار صفحه اي ايشان هم بنده چيزي نديدم؛ حتي از ايشان حضوري هم مطالبه کرده ام اما ايشان چيزي به من ارائه نکرد، ضمن اينکه شخصا پيشنهادهايي را به رئيس جمهور داده ام.»


«روزنامه وطن‌ امروز» در مطلبي به نااميدي مردم از دولت ابراهيم رئيسي اذعان و تاکيد کرده دولت نتوانست وعده‌هايش را محقق کند. مردم به دولت اميد بسته بودند و اين دولت وعده‌هاي مهمي در زمينه بورس و مسکن به مردم داده بود اما به هر دليلي موفق به تحقق بخشي از اين وعده‌ها نشد و از طرفي نتوانست با مردم هم گفت‌وگو و آنها را اقناع‌کند.
يک زماني شما تلاش‌تان را مي‌کنيد اما نمي‌توانيد به وعده‌تان عمل کنيد، خب مي‌رويد گفت‌وگو مي‌کنيد و مردم را اقناع مي‌کنيد که به چه دلايلي نتوانستيد. متاسفانه دولت حتي نتوانست مردم را اقناع کند و همين يکي از علت‌هاي مهم دامنه‌دار شدن اعتراضات است.