زنگ خطر پلیس برای چهارشنبه‌سوری

آرمان امروز: رئیس پلیس پایتخت از اجرای طرح ویژه پلیس برای روزهای پایانی سال خبر داد و با اعلام خطر نسبت به حوادث چهارشنبه‌سوری اعلام کرد که کشفیات موادمحترقه در تهران چهار برابر شده است.
سردار عباسعلی محمدیان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه از هم اکنون شاهد ورود برخی از مواد محترقه پرخطر به تهران هستیم، این مواد به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. از طرف دیگر با افزایش توزیع موادمحترقه دست ساز هم روبه‌رو هستیم. اگرچه پلیس به واسطه جدول زمانی ماموریت‌ها از چند هفته قبل اقدامات خود را آغاز کرده است، اما نگران سلامت جوانان و نوجوانانی هستیم که آشنایی با این مواد ندارند و چه بسا ممکن است حوادثی برایشان رخ داده و آسیب ببینند و حتی جان خود را از دست دهند.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه افرادی که این‌ مواد را درست می‌کنند عمدتا افراد بی‌تجربه هستند، گفت: این مواد بقدری خطرناک است که حتی گاهی همکاران ما هم که این ها را کشف می‌کنند و با وسایل خاص آن را جابجا می‌کنند، احساس خطر دارند. از این رو ما جدا نگران سلامتی جوانان و نوجوانان هستیم چرا که امکان دارد برخی از افراد سودجو برای رسیدن به مطامع و اهدافشان از سادگی و بی تجربگی جوانان سوء استفاده کنند و این مواد پر خطر را به آنها بدهند.