مخبر : روابط تهران و مسقط صمیمانه و ممتاز است

آرمان امروز: معاون اول رييس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان و روابط صميمانه و ديرينه جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان گفت: روابط تهران و مسقط روابطي بسيار صميمانه و ممتاز است که بايد تلاش کنيم مناسبات تجاري و اقتصادي في‌مابين را نيز همپاي روابط سياسي گسترش دهيم.
محمد مخبر در ديدار «سالم بن ناصر العوفي» فرستاده ويژه پادشاه عمان و وزير انرژي و معادن اين کشور اظهار داشت: به رغم رويکرد مهم و راهبردي مقامات دو کشور براي توسعه مناسبات تجاري فيمابين، هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي وجود دارد که بايد با رفع موانع پيش رو به اهداف مورد نظر دست پيدا کنيم.
وي مسايل بانکي را از موانع اصلي بر سر راه توسعه مناسبات تجاري ميان دو کشور برشمرد و گفت: پايه و بنيان هر رابطه اقتصادي، مبادلات بانکي است از اين رو بايد رفع مسايل بانکي را به عنوان يک اولويت در دستور کار قرار دهيم.
وي همچنين با اشاره به خط هوايي مستقيم تهران – مسقط، ضرورت افزايش پروازهاي اين مسير را گامي در جهت تسهيل رفت و آمد تجار و ارتقاء سطح همکاري هاي دو کشور ارزيابي و اظهار اميدواري کرد در دوره پيش رو شاهد عملياتي شدن و اجراي توافقات بر زمين مانده ميان دو کشور باشيم.


سالم بن ناصر العوفي فرستاده ويژه پادشاه عمان و وزير انرژي و معادن اين کشور نيز در اين ديدار از مأموريت ويژه خود براي پيگيري روند همکاري ها و سرمايه گذاري هاي دو کشور در تمامي بخشها از جمله انرژي خبر داد و گفت: به دستور پادشاه عمان بايد در کوتاه ترين زمان ممکن مسايل پيش روي توسعه همکاري هاي تهران و مسقط را حل و فصل کنيم.
وي روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان در سطح منطقه را روابطي عالي و ممتاز توصيف و خاطرنشان کرد:‌ تلاش جدي ما اين است که مناسبات تجاري را به سطح روابط سياسي و صميمانه دو کشور برسانيم.