بیانیه وزیر کشور درباره موضوع مسمومیت دانش‌آموزان

وزير کشور با صدور بيانيه‌اي اطمينان خاطر داد موضوع مسموميت دانش‌آموزان با جديت در حال پيگيري است و تاکيد کرد: سلامت دانش‌آموزان در اولويت اصلي همه مسوولان است و براي ايجاد آرامش و تامين آسايش آنان از هيچ تلاشي فروگذار نخواهند کرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، متن بيانيه دکتر احمد وحيدي به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
به دنبال حوادث و وقايع اخير در تعدادي از مدارس کشور و بروز برخي نگراني‌ها در ميان خانواده‌ها، مبني بر وجود عوارض در برخي دانش‌آموزان از جمله سوزش گلو، ريزش اشک و … و موج‌سواري و جنگ رواني بدخواهان ايران اسلامي به منظور ايجاد اضطراب و نگراني در ميان مردم و به تعطيلي کشاندن مدارس، بنا به دستور رياست محترم جمهور، وزارت کشور ماموريت يافت تا ابعاد اين مساله بررسي کند.


بدين منظور جلسات فشرده و مستمري طي روزهاي اخير با حضور مسوولان و کارشناسان برجسته وزارت‌خانه‌هاي بهداشت، آموزش و پرورش، دستگاه هاي اطلاعاتي، امنيتي و قضايي برگزار شد که براساس گزارش موجود، اهم موارد زير به جمع‌بندي رسيد:
از نخستين حادثه ابتداي آذر ماه در يکي از هنرستا‌هاي قم اتفاق افتاد پس از قم تاکنون در 52 مدرسه گزارشاتي دال بر بروز عوارض در برخي دانش‌آموزان اين مدارس اعلام شد که بلافاصله نيروهاي اورژانس، درمان، آتش نشاني و انتظامي در محل حاضر و علاوه بر معاينه پزشکي دانش‌آموزاني که ابراز ناراحتي داشتند، محيط داخلي و پيراموني مدرسه را مورد پايش قرار دادند.
براساس اعلام وزارت بهداشت اکثريت افراد تحت درمان به صورت سرپايي مرخص و 28 نفر در بيمارستان بستري شدند که تمامي اين افراد (جز دو مورد که داراي بيماري زمينه‌اي بودند) در کمتر از 2 روز ، مرخص شده‌اند.
از همان لحظات نخست، دستگا‌هاي اطلاعاتي و امنيتي نهايت تلاش خود را براي کشف ابعاد اين ماجرا و شناسايي عوامل موثر در اين حوادث به کار گرفته‌اند که به محض نتايج قطعي مراتب در اختيار افکار عمومي قرار خواهد گرفت .
در تحقيقات ميداني دستگاه‌هاي ذيربط، نمونه‌هاي مشکوکي يافته شده که براي بررسي‌هاي تخصصي  جهت شناسايي علل عوارض ايجاد شده در دانش‌آموزان، در آزمايشگا‌ه‌هاي معتبر کشور در دست بررسي است و در اولين فرصت نتايج آن توسط وزارت بهداشت به اطلاع مردم شريف ايران خواهد رسيد.
از بدو پيدايش اين مساله، طراحان جنگ ترکيبي عليه ايران، با ايجاد آلودگي ذهني-رواني کوشيده‌اند تا التهاب‌آفريني را در سطح جامعه گسترش دهند و باعث تعطيلي مراکز تحصيل علم و دانش در کشور شوند و مجددا پروژه شکست‌خورده اغتشاش را احيا کنند. بنابراين به مردم عزيز اطمينان خاطر داده مي‌شود که سلامت دانش‌آموزان در اولويت اصلي همه مسوولان بوده و هست و براي ايجاد آرامش و تامين آسايش آنان از هيچ تلاشي فروگذار نخواهند کرد.
لازم است مردم عزيز و شريف ايران به عمليات رواني تروريسم رسانه اي دشمنان توجه نکنند و اطلاعات و اخبار  در اين خصوص را از مراجع رسمي رسانه کشور  دريافت کنند.
احمد وحيدي -  وزير کشور