اشک تمساح انگلیس و آلمان برای دختران ایران

مقامات انگلیس و آلمان در حالی ژست همدردی با مردم ایران به دلیل مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان را گرفته‌اند که هر دو کشور از تحریم‌کنندگان مردم ایران هستند و برای مثال اگر تصور کنیم یکی از همین دانش‌آموزان از بیماران پروانه‌ای بود، همین دولت‌ها مانع رسیدن اقلام دارویی مورد نیاز او بودند. از سویی سابقه اروپا در فروش تسلیحات شیمیایی به صدام هنوز در خاطره‌ها موجود است و زخم شیمیایی‌هایی که صدام بر تن این مردم زد، هنوز از سینه شیمیایی شده جانبازان شیمیایی به گوش می‌رسد.
سایمون شرکلیف، سفیر انگلیس در تهران طی توئیتی با مردم ایران ابراز همدردی کرده است: «به عنوانه یک پدر، ابراز همدردی می‌کنم با همه پدران و مادران ایرانی که نگران فرزندان خودشان در مدرسه هستند به خاطر مسمومیت‌های سریالی که تمامی ندارد.»
«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان نیز با وجود تحقیقات جاری درباره علت مسمومیت دختران دانش آموز در ایران طی اظهارات مداخله جویانه به ابراز نگرانی ساختگی پرداخت و خواستار تحقیقات کامل در این خصوص شد.
سید مهدی حسینی متین، کاردار سفارت کشورمان در لندن در پی ژست دروغین سفیر انگلیس، به پنهان‌کاری و دورویی دولت انگلیس با مردم این کشور درباره آمار تلفات سربازان انگلیسی در جنگ اوکراین اشاره کرد. او روز جمعه با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «بنا بر گزارش‌ها، تعداد زیادی از سربازان بریتانیایی از سال گذشته که جنگ اوکراین آغاز شد، به این کشور اعزام و کشته شده‌اند.»


وی با بیان اینکه آمار‌های مختلفی از منابع روسی و بریتانیایی در این رابطه منتشر شده است، افزود: «اما هنوز این آمار‌ها از سوی مقامات انگلیسی تأیید نشده است. فرض بر این است که مردم در انگلیس حق دارند در این رابطه آگاه باشند.»
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هم در واکنش به مداخله‌جویی‌های مقامات غربی در توئیتر نوشت: «واکنش مداخله‌آمیز برخی مقامات غربی به موضوع مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان عزیز دختر ایرانی، تداوم جنگ ترکیبی دشمن است. دستگاه‌های ذی‌ربط کشور در حال پیگیری جدی و بررسی دقیق ابعاد آن هستند. ملت بزرگ ایران اشک تمساح را به خوبی می‌شناسد!»