رنج نکشید جلوی بی‌اخلاقی انتخاباتی را بگیرید

اسفند‌ماه موعد برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌هاست که مدت‌های مدیدی است با سرپرست اداره می‌شوند. وزارت ورزش به‌رغم اتفاق ناخوشایندی که برای وزیر ورزش و جمعی از مدیران کل استان‌های ورزش کشور در جریان سقوط بالگرد رخ داد طبق برنامه‌ریزی قبلی انتخابات فدراسیون‌ها را برگزار می‌کند، اما در این میان بروز برخی بی‌اخلاقی‌ها و سند‌سازی‌ها از سوی کاندیدا‌های انتخابات باعث شده هم سلامت انتخابات زیر سؤال برود و هم اینکه بحث نظارتی آن با چالش روبه‌رو شود.
بروز این حواشی ناپسند باعث شده با وجود تلاش وزارت ورزش برای دوری انتخابات فدراسیون‌ها از حاشیه و برگزاری آن‌ها تا پایان سال باز هم شاهد اعتراض‌هایی باشیم که می‌تواند در آینده باعث مشکلات بیشتری شود. توزیع شب‌نامه علیه یک کاندیدا از سوی رقیب دیگر و بی‌اخلاقی علیه هم از جمله مواردی است که تاکنون کمتر شاهد آن بودیم، اما گویا فضای حاکم بر ورزش و اصرار به معین شدن رؤسای فدراسیون‌ها پیش از پایان سال که البته اقدامی درست است (هرچند می‌توانست زودتر از این‌ها انجام شود تا اینگونه با ضیق وقت مواجه نشود) باعث شده برخی سوء‌استفاده‌کنندگان بخواهند به هر قیمت ممکن رقبا را از میدان به در کنند و خود را به صندلی ریاست فدراسیون برسانند.
کار به حدی بالا گرفته که حالا محمد پولادگر، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش با انتقاد از این رویه زشت می‌گوید: «یک فضایی پیش آمده که متأسفانه شب انتخابات پرونده‌هایی برای کاندیدا‌ها باز می‌شود که اگر قرار است مطالبی نیز عنوان شود، بهتر است فرد مورد نظر زمان کافی برای دفاع از خود را داشته باشد. از این نوع بی‌اخلاقی‌ها  در انتخابات واقعاً رنج می‌کشیم. حرف‌هایی که برخی کاندیدا‌ها می‌زنند هیچ سند و منبعی ندارد. ما فقط صلاحیت مدیریتی کاندیدا‌ها را براساس اساسنامه تأیید می‌کنیم و نقش اصلی برای تأیید نهایی کاندیدا‌ها را نهاد‌های نظارتی برعهده دارند و ما مسئولیتی در این زمینه نداریم.»
به‌طور حتم وظیفه وزارت ورزش در این میان و در برخورد با این معضل تنها رنج کشیدن و تماشای اتفاقات بد نیست. وزارت ورزش در وهله اول می‌توانست این انتخابات را زودتر برگزار کند تا هم تکلیف فدراسیون‌ها زرودتر مشخص می‌شد و هم انتخابات در فضایی آرام و به دور از هیاهو‌های آخر سال و کمی وقت برگزار و اینگونه جلوی شیطنت‌ها هم گرفته می‌شد. حالا، اما این اتفاق نیفتاده و وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش کشور خوب می‌داند که این شیطنت‌ها از جانب چه کسانی صورت می‌گیرد؛ بنابراین انداختن توپ به زمین نهاد‌های نظارتی شاید راحت‌ترین کار ممکن باشد. هرچند وظیفه آن‌ها در پیگیری و شناسایی مقصران این اتفاقات زشت محفوظ است.
آنچه مشخص است اینکه رئیس هر فدراسیون ورزشی با رأی و نگاه ویژه مجمع فدراسیون روی کار می‌آید و این رأی هرچه بیشتر و این نگاه هر چقدر مثبت‌تر باشد رئیس فدراسیون با پشتوانه محکم‌تری گام برخواهد داشت، پس این وظیفه وزارت ورزش است که به جای رنج بردن و تأسف خوردن جلوی این حواشی زشت را بگیرد.