اسرائیل آخرین دست و پاهایش را می‌زند دلیل بازدارندگی مقاومت، حمایت‌های ایران است

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، بعد از ظهر روز دوشنبه به مناسبت روز جانباز سخنرانی کرد. نصرالله در آغاز سخنرانی خود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: موضوعات زیادی وجود دارد که در یک سخنرانی نمی‌توان به آن پرداخت و طی روزهای آینده درباره آن سخن خواهم گفت. او گفت، همان طور که می‌دانیم، روز تولد حضرت ابوالفضل‌(ع)، به عنوان روز جانباز و روز ولادت امام زین العابدین‌(ع) هم به عنوان روز اسیر انتخاب شده است. وی با بیان اینکه هر گونه مشکلی که جانبازان با آن رو‌به‌رو هستند، به عنوان جهاد در راه خداوند است، ادامه داد: همسران جانبازان نیز، مجاهدانی هستند که نزد خداوند تعالی از مقام و منزلت والایی برخوردارند. اسرایی نیز که در میادین جنگ به خاطر رابطه با مقاومت، اسیر شدند و به شهادت رسیدند، باید یاد و خاطره آنان را گرامی داشت. این افراد مورد شکنجه وحشیانه صهیونیست‌ها و مزدورانشان قرار داشتند.
نشانه‌های پایان
رژیم صهیونیستی
نصرالله در ادامه به مسئله فلسطین پرداخت و تأکید کرد: همه امت اسلامی باید در مقابله با رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین حمایت کنند. همه اتفاق‌هایی هم که اخیرا رخ داده است، نشانه‌هایی از پایان رژیم صهیونیستی است. تمامی تصمیماتی که این رژیم اتخاذ می‌کند، فقط بر عزم، ایمان و پایمردی ملت فلسطین برای انجام عملیات [استشهادی] علیه اسرائیل می‌افزاید. نصرالله با اشاره به اینکه تصمیم احمقانه رژیم صهیونیستی برای اعدام مجریان عملیات‌های استشهادی، فقط باعث ثابت قدمی نیروهای مقاومت خواهد شد، خاطر نشان کرد: «درد و رنج مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس، حواره، نابلس و قدس شرقی را درک می‌کنیم. رخدادهای حواره و مشکلات ملت فلسطین در کرانه، واقعیت شهرک‌نشینان [اسرائیلی] را برملا کرد... موضوع اعدام اسرا یک اقدام احمقانه و آخرین دست و پا زدن‌های رژیم صهیونیستی است.»


حمایت‌های ایران
نصرالله ادامه داد: «شاهد تحرکاتی از دشمن برای نفوذ به خارج از خط آبی هستیم، ولی ما دیدیم که مردم بی‌دفاع بدون هیچ‌گونه ترس و نگرانی و با شجاعت تمام، چگونه در مقابل نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و‌تانک‌های این رژیم ایستادند، البته ارتش لبنان با افسران و سربازان خود در مرزهای این کشور در مقابل اشغالگران صهیونیست ایستاده است و اجازه پیشروی به نظامیان صهیونیست را نمی‌دهد و چنین امری بدون معادله بازدارندگی در لبنان رخ نمی‌دهد؛ چیزی که ملت، ارتش و مقاومت آن را در مرزها رقم زدند، همچنین این معادله که امروز حافظ سرزمین و اراضی ما است و در آینده نیز از چاه‌های نفت و گاز محافظت خواهد کرد، به برکت خون شهدا و جانبازان و مجروحان مقاومت به دست آمده است.» وی عنوان کرد: «ما باید این موضوع را یادآوری کنیم که تنها جمهوری اسلامی ایران و سوریه در کنار معادله بازدارندگی لبنان ایستاده‌اند و به همین علت است که این دو کشور مورد هجمه قرار گرفته‌اند... تنها دلیل بازدارندگی مقاومت در سوریه و لبنان، حمایت‌‌ جمهوری اسلامی ایران است.»
رژیم صهیونیستی
نفت استخراج نخواهد کرد
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه حزب‌الله تأکید کرده است که اگر لبنان از استخراج نفت منع شود، رژیم صهیونیستی هم نخواهد توانست استخراج کند، عنوان کرد: «از یک وجب خاک یا یک قطره آب لبنان عقب‌ نخواهیم نشست. اگر برای استخراج گاز و نفت، تعللی صورت گیرد، تبعات آن دامن دشمن اسرائیلی را خواهد گرفت.» نصرالله با تأکید بر اینکه توافق مرزهای دریایی، به معنای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست، تصریح کرد: «هرگز به دنبال چیزی به نام جلب رضایت آمریکا نبوده‌ایم. لذا اگر در هر موضعگیری یا اقدامی که انجام می‌دهیم، احساس کنیم که آمریکا از آن رضایت دارد، به درستی تصمیم خود شک خواهیم کرد. به هر حال، ترسیم مرزهای دریایی، یک دستاورد تاریخی و مهم است.»
منتظر کشورهای خارجی نیستیم
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه این جنبش، هرگز تسلیم نخواهد شد و مردم لبنان هم با وجود تمام مشکلات معیشتی، دست از مقاومت برنخواهند داشت، گفت: «نمی‌پذیریم که از بیرون، رئیس‌جمهوری بر لبنان تحمیل شود. در مسئله ریاست جمهوری، تصمیم کاملا در اختیار ماست. ماییم که انتخاب می‌کنیم و هر کس را که بخواهیم، نامزد می‌کنیم. منتظر بیرون نیستیم و هیچ حسابی بر روی اوضاع منطقه باز نمی‌کنم.» وی با بیان اینکه هر حزبی در لبنان باید نامزد خود را برای ریاست جمهوری معرفی کند و سپس اگر پارلمان به حد نصاب رسید، رئیس‌جمهور مستقیما انتخاب خواهد شد، ادامه داد: «چیزی به نام، نامزد حزب‌الله وجود ندارد.
هدف از این نامگذاری، حذف فردی است که ما از آن حمایت می‌کنیم. ما نیز گفت‌وگو با همپیمانان را آغاز کردیم تا از نامزد ریاست جمهوری حمایت کنیم و به نتایجی هم رسیده‌ایم.» او گفت: «خیلی روشن می‌گوییم که سلیمان فرنجیه نامزد مورد حمایت حزب‌الله در انتخابات ریاست جمهوری است.»