سپاهان به صدر جدول چسبید

دیدار بزرگ هفته بیست‌و‌سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برتری سپاهان مقابل پرسپولیس به پایان رسید تا زرد‌های اصفهان یک گام بزرگ به سوی قهرمانی این فصل بردارند.
پرسپولیس و سپاهان در حالت عادی هم یک جنگ تمام‌عیار است، چه برسد به اینکه دو تیم در کورس قهرمانی هم قرار داشته باشند و کوچک‌ترین لغزشی باعث برتری حریف شود. دو تیم عصر دیروز در حالی مقابل هم قرار گرفتند که سپاهان زخم‌خورده از شکست سنگین جام حذفی در اصفهان آمده بود تا بی‌محابا به دروازه پرسپولیس حمله کند.
همین موضوع هم باعث شد آن‌ها خیلی زود توپ و میدان را از شاگردان گل‌محمدی بگیرند و موقعیت‌های زیادی روی دروازه پرسپولیس میزبان خلق کنند، اما سراسیمگی و عدم دقت مردان مورایس مانع از گلزنی آن‌ها در نیمه اول شد. اما هرچه نیمه اول بازی گلی دربر نداشت، تنش و حاشیه داشت تا جایی که پیام حیدری، داور مسابقه در دقیقه ۴۵ با دادن کارت زرد دوم به پریرا، مهاجم برزیلی پرسپولیس او را از زمین مسابقه اخراج کرد تا سرخ‌ها نیمه دوم را ۱۰ نفره مقابل سپاهان باانگیزه آغاز کنند. اتفاق مهم دیگر نیمه اول مصدومیت شدید پورعلی‌گنجی بازیکن پرسپولیس بود که او را راهی بیمارستان کرد و باعث تعویض زودهنگامش با علی نعمتی شد. پرسپولیس با این شرایط گام به نیمه دوم بازی گذاشت.
نیمه دوم سپاهان باز هم هجومی کار را آغاز کرد، اما پرسپولیس هم دست‌بردار نبود و با تمام توان کار می‌کرد تا کمبود بازیکن خود را جبران کند. کار در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل تمام شد، اما پرسپولیس درست از همانجایی که تصورش را نمی‌کرد، ضربه خورد و در دقیقه ۹۴ محمد کریمی برای اصفهانی‌ها پیام‌آور شادی شد تا آن‌ها با ۴۹ امتیاز پرسپولیس ۴۵ امتیازی را جا بگذارند.


در دیگر بازی دیروز، مس رفسنجان در تبریز تراکتور را شکست داد تا روند ناکامی‌های تبریزی‌ها ادامه داشته باشد. مس با این پیروزی قبل از بازی‌های امروز به رده چهارم جدول رده‌بندی صعود کرد و تراکتور را به رده ششم فرستاد.

در ادامه بازی‌های هفته بیست‌و‌سوم رقابت‌های لیگ برتر امشب در اهواز بازی حساس فولاد و استقلال برگزار می‌شود. استقلال برای اینکه از کورس قهرمانی جا نماند چاره‌ای جز برتری در این بازی ندارد. آبی‌های تهران هفته قبل خوش‌شانس بودند که شکست خانگی مقابل گل‌گهر را با پیروزی عوض کردند و البته این هفته هم خوش‌شانس هستند که فولاد را کسی به نام علیرضا منصوریان ارنج می‌کند!
منصوریان بار‌ها به صراحت اعلام کرده که وقتی تیم‌هایش مقابل استقلال قرار می‌گیرند اصلاً دلش نمی‌خواهد پیروز میدان باشد و در چندین مورد هم طی فصل‌های قبل امتیاز‌های حساسی را مقابل استقلال از دست داده است.
منصوریان در بهترین شرایط با فولاد به استقلال خورده، چون این فولاد از هم‌گسسته شاید توانایی بردن استقلال و حتی کسب یک تساوی را هم نداشته باشد و چه چیز بهتر از این برای منصوریان که مقابل تیم محبوبش امتیاز از دست بدهد و بهانه هم برای شکست احتمالی داشته باشد، بهانه‌ای به نام نابسامانی فولاد.
با این حال داستان اهواز و فوتبالش تفاوت دارد. منصوریان اگر می‌خواهد در فولاد ماندگار شود و در دل هواداران این تیم برای خودش جایی باز کند باید مقابل استقلال چیزی کم نگذارد. فولاد هم‌اکنون با ۲۸ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی جای دارد و هواداران این تیم خوشبین هستند که در هفته‌های باقیمانده تیم‌شان را در رده‌های بالاتر جدول ببینند. اتفاقی که بازی با استقلال و کسب نتیجه در آن می‌تواند نقطه شروعش باشد و در هفته‌های باقیمانده به نتیجه برسد تا فولاد با رتبه‌ای بهتر از این لیگ را به پایان برساند.

در دیگر بازی امروز، گل‌گهر پس از باخت بد هفته قبل مقابل استقلال به مصاف تیم انتهای جدولی نفت مسجدسلیمان می‌رود. مردان قلعه‌نویی در این دیدار هرچند می‌توانند با کسب یک پیروزی خوب قدری از سنگینی باخت هفته پیش را جبران کنند، اما خودشان هم خوب می‌دانند که شاید دیگر نتوانند فرصت استثنایی هفته پیش برای حضور در جمع سه تیم بالای جدول را داشته باشند.
هوادار و مس کرمان هم دیگر بازی امروز را برگزار می‌کنند، تیم‌های نهم و چهاردهم جدول رده‌بندی که ناگفته پیداست بازی هر چقدر برای هوادار راحت است برای مس کرمان دشوار خواهد بود، چراکه در منطقه خطر قرار دارد و هر لغزشی می‌تواند این تیم را به جمع دو تیم پایین جدول اضافه کند. البته به شرط آنکه دو تیم نفتی لیگ بخواهند در جمع لیگ برتری‌ها ماندنی باشند.
در نهایت آلومینیوم اراک و پیکان با هم روبه‌رو می‌شوند. اختلاف امتیاز دو تیم اینقدر زیاد هست که نتوانند به جایگاه یکدیگر چشم داشته باشند، اما بدون تردید این بازی برای پیکان میهمان که مدت‌هاست در رده‌های انتهای جدول دست و پا می‌زند از اهمیت بالاتری برخوردار است، چراکه پیکان اگر نتواند در این بازی پیروز شود، آن‌وقت شاید جایگاه سیزدهمی خود را هم در خطر ببیند. در آن‌سوی میدان، اما آلومینیوم رده هفتمی در صورت پیروزی می‌تواند امید صعود به رده‌های بالاتر را هم داشته باشد. تیم سیدمهدی رحمتی در خانه این فرصت را از دست نخواهد داد.

دو بازی باقیمانده این هفته عصر فردا برگزار می‌شود که طی آن‌ها ابتدا ذوب‌آهن و نساجی مازندران در اصفهان به مصاف هم می‌روند. دو تیم دهم و یازدهم جدول رده‌بندی که اتفاقاً شروعی خوب در لیگ برتر داشتند، اما هرچه زمان گذشت از شرایط آرمانی دور و دور‌تر شدند تا حالا در میانه‌های جدول حضور داشته باشند. البته تقابل فکری مهدی تارتار و حمید مطهری حتماً صحنه‌های جالبی را در پی خواهد داشت. بازی دوم فردا هم میان صنعت نفت رده شانزدهمی با ملوان دوازدهمی برگز ار می‌شود، دیداری که آبادانی‌ها امیدوارند طی آن بتوانند حداقل بعد از مدت‌ها یک پیروزی خانگی خوب را تجربه کنند.